Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10261
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Eerst maar even de ervaringen van de BYD B12 afwachten? Wellicht is dat stukken beter dan wat er nu al in dienst rijdt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Mee eens.Milco schreef:Eerst maar even de ervaringen van de BYD B12 afwachten? Wellicht is dat stukken beter dan wat er nu al in dienst rijdt...
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Van 14 t/m 17 juli gaat de N247 dicht. Er geldt dan 4 dagen lang een aangepaste dienstregeling en ook omleidingen.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hierbij een artikel over de werkzaamheden aan de N247. Op de site van de provincie staat volgens mij vermeld dat in het weekend de bussen er langs kunnen rijden en van 14 juli tot en met 25 juli 2024 een omleiding geldt tussen 20.00 uur en 5.00 uur in de ochtend.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/348716/v ... e-verduren
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/348716/v ... e-verduren
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Via buspositities geconstateerd dat er 21 citea’s langer dan 2 dagen niet actief zijn geweest in de dienstregeling. Dat is ongeveer 5 a 8 minder dan vorige week. Hopelijk daalt het aantal nog verder komende tijd
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
9 Citea’s moesten aan de kant vanwege losvliegende zittingen van passagiersstoelen. VDL had deze heel creatief “geplakt”.EWilsonAdam schreef:Via buspositities geconstateerd dat er 21 citea’s langer dan 2 dagen niet actief zijn geweest in de dienstregeling. Dat is ongeveer 5 a 8 minder dan vorige week. Hopelijk daalt het aantal nog verder komende tijd
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik zou als passagier niet blij worden van loszittende zittingen. Zeker amateuristisch van VDL. Bij het monteren van de zittingen zeker de Belgische schroevendraaier gebruikt




-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Nee zou ik ook niet zo blij van worden. Er zijn wel meer dingen heel “mooi” geplakt. Kijk maar eens naar het plafond als je met de bus reist. Die kieren zijn loshangende panelen.EWilsonAdam schreef:Ik zou als passagier niet blij worden van loszittende zittingen. Zeker amateuristisch van VDL. Bij het monteren van de zittingen zeker de Belgische schroevendraaier gebruikt![]()
![]()
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
https://www.meerplus.nl/reizen/actueel/ ... waterland/
Er wordt via de Jaagweg & de Purmer Zuid omgereden.
Er wordt via de Jaagweg & de Purmer Zuid omgereden.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
BuschauffeurTroy schreef: ↑ma 07 jul 2025, 17:28Nee zou ik ook niet zo blij van worden. Er zijn wel meer dingen heel “mooi” geplakt. Kijk maar eens naar het plafond als je met de bus reist. Die kieren zijn loshangende panelen.EWilsonAdam schreef:Ik zou als passagier niet blij worden van loszittende zittingen. Zeker amateuristisch van VDL. Bij het monteren van de zittingen zeker de Belgische schroevendraaier gebruikt![]()
![]()
Dat zal ook wel lekker rammelen dan, die loszittende panelen. Hier in Haarlem-IJmond merk je het ook flink bij sommige Ebusco’s. Je krijgt soms echt het idee dat die bussen elk moment uit elkaar kunnen vallen.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ja ze rammelen ook. De een wat meer dan de ander.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 08 jul 2025, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
Reden: Laatste post niet quoten aub
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Even uitgefilterd via busposities.nl welke bussen t/m eind juni niet gereden hebben:
laatste dienst wpnr
12-11-24 4317
26-02-25 4259
08-05-25 4350
27-05-25 4226
03-06-25 4310
03-06-25 4314
03-06-25 9108
10-06-25 4215
14-06-25 4412
21-06-25 4387
24-06-25 4256
24-06-25 4363
24-06-25 4423
24-06-25 4436
25-06-25 4245
25-06-25 4389
25-06-25 4425
26-06-25 4405
Vooral de 4317 en de 4259 vallen op. De 4226 is de wagen die op 27 mei een aanrijding had
laatste dienst wpnr
12-11-24 4317
26-02-25 4259
08-05-25 4350
27-05-25 4226
03-06-25 4310
03-06-25 4314
03-06-25 9108
10-06-25 4215
14-06-25 4412
21-06-25 4387
24-06-25 4256
24-06-25 4363
24-06-25 4423
24-06-25 4436
25-06-25 4245
25-06-25 4389
25-06-25 4425
26-06-25 4405
Vooral de 4317 en de 4259 vallen op. De 4226 is de wagen die op 27 mei een aanrijding had
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik zou niet weten wat er met die 2 voertuigen aan de hand is. Mogelijk grote schade. Er stond laatst een bus met gigantische schade aan de zijkant & achterkant.Jelmer schreef:Even uitgefilterd via busposities.nl welke bussen t/m eind juni niet gereden hebben:
laatste dienst wpnr
12-11-24 4317
26-02-25 4259
08-05-25 4350
27-05-25 4226
03-06-25 4310
03-06-25 4314
03-06-25 9108
10-06-25 4215
14-06-25 4412
21-06-25 4387
24-06-25 4256
24-06-25 4363
24-06-25 4423
24-06-25 4436
25-06-25 4245
25-06-25 4389
25-06-25 4425
26-06-25 4405
Vooral de 4317 en de 4259 vallen op. De 4226 is de wagen die op 27 mei een aanrijding had
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Bus 67 heeft met de nieuwe route 4 nieuwe haltes gekregen:
- Zaanweg
- Zaanstroom
- Noorddijk
- Vlasbomweg
- Zaanweg
- Zaanstroom
- Noorddijk
- Vlasbomweg
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
lekker stuiteren
of hebben ze die weg langs de nieuwe route nu geasfalteerd?

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Jammer genoeg niet. Die drempels zijn echt gigantisch hoog. Max 20 km/h, als je harder gaat dan word je gelanceerd naar de maan.marcelloch schreef:lekker stuiterenof hebben ze die weg langs de nieuwe route nu geasfalteerd?
Het is wel lekker dat nu dat keer rondje eruit is, maar toch blijft het een verschrikkelijke route, met een vreselijke ‘bus’ die compleet ongeschikt is. Hoe meer km die dingen gereden hebben hoe erger het wordt.
Zelfs als je langzaam rijdt zie je de passagiers omhoog vliegen..
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
ze beginnen dus een ware kermisattractie te worden
omg... ik wens jullie sterkte!

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dankjewel!
Het blijft doorbijten.

Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- Berichten: 2452
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Kun je dan niet beter lijn 67 z'n oude route weer geven (maar zonder dat rondje Noordweg) en dan een nieuwe lijn 167 introduceren voor Wormer-noord?
Die zou dan bijv. ma-vrijdag overdag 1x/uur kunnen rijden: Zaandam Station - N203 - Station Wormerveer - Wormer (Rouenweg, Noordweg) - Wormerveen (Samsonweg, Vrijheidsweg). Dan bedien je meteen het bedrijventerrein ten noorden van Wormerveer (dat nu geen OV heeft). Hierdoor krijgt ook West-Knollendam een bushalte op loopafstand. Dat zal misschien niet heel veel reizigers opleveren, maar je verbetert hiermee wel je gebiedsdekking met het OV.
Die zou dan bijv. ma-vrijdag overdag 1x/uur kunnen rijden: Zaandam Station - N203 - Station Wormerveer - Wormer (Rouenweg, Noordweg) - Wormerveen (Samsonweg, Vrijheidsweg). Dan bedien je meteen het bedrijventerrein ten noorden van Wormerveer (dat nu geen OV heeft). Hierdoor krijgt ook West-Knollendam een bushalte op loopafstand. Dat zal misschien niet heel veel reizigers opleveren, maar je verbetert hiermee wel je gebiedsdekking met het OV.
-
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Wat naar om te lezen maar zo herkenbaar van EBS HaaglandenEbszaanstreek schreef: ↑vr 27 jun 2025, 04:31 Wij, een groep betrokken medewerkers van EBS voelen ons genoodzaakt om dit te schrijven. De situatie binnen onze organisatie baart ons grote zorgen. Dit gaat niet alleen om één collega, maar om een bredere cultuur van willekeur, onveiligheid, vriendjespolitiek en een gebrek aan transparantie. Dit raakt ons allemaal en heeft een diepgaande impact op de werksfeer en het vertrouwen en de veiligheid binnen het bedrijf. Van chauffeurs tot manager tot zelfs concessiemanager.
Steeds vaker zien wij dat beslissingen niet in samenspraak met leidinggevenden, concessiemanagers of teammanagers worden genomen, maar dat één persoon bepalend is voor het verloop van cruciale processen. Niet doordat de persoon kennis en kunde heeft maar doordat de persoon zich laat leiden door emoties en geen tegenspraak duld Dit leidt tot grote interne zorgen en angst, omdat niemand weet of ze de volgende zullen zijn die om onduidelijke redenen worden tegengewerkt door haar of zelfs hun positie verliezen. We voelen ons steeds minder veilig in onze rol, bang dat een willekeurige beslissing onze carrière abrupt kan beëindigen. Er heerst angst om je uit te spreken, ambities te tonen, of zelfs om dagelijkse verantwoordelijkheden te vervullen zonder de dreiging van plotselinge tegenwerking. Dit creëert een werksfeer waarin onzekerheid de boventoon voert en vertrouwen in de organisatie steeds verder afbrokkelt.
Voorbeelden;
Een interne sollicitatie die niet had mogen leiden tot uitsluiting;
Begin dit jaar solliciteerde een toegewijde collega intern op een functie waarvoor zij zorgvuldig voorbereidingen had getroffen. In overleg met haar leidinggevende en haar potentiële nieuwe leidinggevende stelde zij zich kandidaat, met de bedoeling haar vaardigheden en ervaring optimaal in te zetten.
Haar sollicitatie werd aanvankelijk positief ontvangen. Het leek erop dat haar inzet en kennis werden gewaardeerd. Toch volgde kort daarna een afwijzing. Op zichzelf is een afwijzing geen probleem niet elke sollicitatie leidt tot succes. Maar wat er vervolgens gebeurde, kan en mag niet. Haar contract werd niet verlengd, en zeven maanden voordat haar dienstverband officieel zou aflopen, kreeg ze te horen dat haar toekomst binnen de organisatie definitief beëindigd wordt.
De bredere gevolgen binnen de organisatie:
Deze situatie is geen uitzondering, maar een pijnlijk voorbeeld van een bredere problematiek. Binnen de organisatie is sprake van willekeur en onvoorspelbaarheid, waarbij medewerkers nooit zeker weten of hun functie, rechten en doorgroeimogelijkheden blijven bestaan. Dit heeft grote gevolgen:
Mondelinge toezeggingen die steeds opnieuw worden ingetrokken bij verschillende hardwerkende medewerkers:
Beloftes over contractverlenging, opleidingsmogelijkheden en promoties worden gedaan en vervolgens zonder verklaring weer ingetrokken. Waar na afloopt blijkt dat dit kwam door één en dezelfde persoon.
Sollicitatieprocedures die valse hoop geven; Meerdere medewerkers hebben intern gesolliciteerd en werden aangemoedigd om door te zetten. Toch bleken deze kansen nooit werkelijk te bestaan, en werden zij uiteindelijk afgewezen. Dit gebeurde bij meerdere kandidaten, wat erop wijst dat deze sollicitaties slechts een illusie waren. Je wordt vervult met hoop en wordt met een kluitje keer op keer het riet in gestuurd. Je krijgt ook tips en tops voor volgende sollicitaties maar wordt bijna uitgelachen achter het vuistje. Ze houden je aan het lijntje omdat ze niet willen dat je je huidige functie verlaat omdat je daar zogenaamd onmisbaar bent. Ze geven tips om je (uiterlijk) te veranderen en ook al volg je deze tips op doen ze er niets mee behalve je uitlachen. Of ze geven 1 iemand juist 3 functies in 1. Omdat ze die medewerker dan wel net aardig vinden. Voor deze medewerker werd de druk te hoog en zit ze al geruime tijd thuis. Mensen die intern solliciteren met de juiste kwaliteiten worden zonder pardon aan de kant geschoven voor andere medewerkers die vooral aardig gevonden worden
Structurele tegenwerking met financiële gevolgen: Sommige medewerkers worden tegengewerkt bij declaraties, werkuren, foutieve en onterechte terugplaatsingen in tredes (strafbaar) en promotiekansen. Hierdoor lopen zij direct financiële schade op, terwijl er geen objectieve reden lijkt te zijn voor deze tegenwerking.
Geen duidelijke functies voor medewerkers die hun oorspronkelijke werk niet langer kunnen uitvoeren: Medewerkers die vanwege ziekte een nieuwe functie krijgen toegewezen, blijken in de praktijk geen echte rol te hebben. Zij worden aan het werk gehouden zonder duidelijke richting, wat bijdraagt aan onzekerheid en onveiligheid. Deze mensen worden ook aan het lijntje gehouden totdat ze breken en zelf vertrekken.
Onzorgvuldige werving van nieuwe medewerkers met gevolgen voor veiligheid en reputatie: De organisatie richt zich op het binnenhalen van zoveel mogelijk nieuw personeel zonder zorgvuldige selectie. Hierdoor ontstaat een dalende reputatie van het vak, neemt het aantal schadegevallen toe door gebrek aan ervaring, en voelen collega’s en reizigers zich steeds minder veilig.
Toenemende schades en werkdruk voor buschauffeurs:
Door het huidige aannamebeleid worden chauffeurs aangenomen zonder voldoende rijervaring, wat heeft geleid tot een stijging van schadegevallen en een verhoogd risico op ongelukken. Tegelijkertijd kampt de organisatie met een tekort aan bussen en chauffeurs, wat leidt tot hoge werkdruk, stress en onregelmatige roosters.
Teammanagers binnen de organisatie ervaren een groeiende angst en onzekerheid over hun positie. Ze zijn zich bewust van de sterke invloed van de persoon en de directie, die vaak samen optrekken. Deze dynamiek creëert een sfeer van wanhoop, waarin teammanagers het gevoel hebben dat hun mening niet telt en dat het uiten van bezorgdheid over beslissingen die hen raken, directe gevolgen kan hebben voor hun baan.
Deze angst om te spreken leidt tot een gebrek aan open communicatie en samenwerking binnen de teams. Teammanagers voelen zich gevangen in een systeem waarin ze hun zorgen en ideeën niet kunnen delen uit vrees voor repercussies. Dit heeft niet alleen een negatieve impact op hun zelfvertrouwen, maar ook op de algehele teamdynamiek en prestaties.
Daarnaast worden teammanagers en medewerkers geconfronteerd met onbetrouwbare beloften van de concessiemanager. Toezeggingen over promoties, opleidingsmogelijkheden en ondersteuning worden vaak gedaan, maar blijken niet altijd houdbaar. Wanneer de persoon zich niet kan vinden in bepaalde beslissingen of resultaten, worden deze beloften zonder enige verklaring ingetrokken. Dit zorgt voor frustratie en teleurstelling, waardoor de motivatie van teammanagers afneemt en de tevredenheid van medewerkers verslechtert en de werksfeer verder verslechtert.
De combinatie van deze factoren draagt bij aan een onzekere en demotiverende werkomgeving, waarbij teammanagers zich steeds meer afvragen of hun inzet en betrokkenheid wel op waarde worden geschat.
Wij hopen dat deze oproep wordt gehoord en dat er wordt ingegrepen om niet alleen deze situatie met onze gewaardeerde collega recht te zetten zodat ze mag blijven, maar ook de werkomgeving voor alle medewerkers te verbeteren.
Groet,
Bezorgde medewerkers EBSZAANSTREEKWATERLAND

Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Denniss, Semrush [Bot], Treinfanaat en 11 gasten