Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Re.tep

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Re.tep »

VIRM schreef: ma 14 jul 2025, 15:50 De 657 rijdt nu met een solo DDZ4 in plaats van met gepland twee stellen.
Klopt, moest DDZ4 + DDZ4 zijn. Nu alleen de DDZ 7504.
De 7543 heeft een defecte snelheidsmeter.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Vlak bij Assen is vanochtend een auto in botsing gekomen met een trein en daarna in brand gevlogen. De automobilist is hierbij helaas omgekomen: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/176244 ... o-bij-loon

Sterkte aan alle betrokkenen van dit heftige incident. :(
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MCN-2021
Contacteer:

Bericht door MCN-2021 »

Dat las ik ook best heftig ik betuig ook mij medeleven _O_
Ik zit zelf 3 tot 4 keer per week in de trein vanuit Amsterdam Centraal en ik heb een YouTube kanaal en mijn favoriete trein is VIRM/DDZ.
VIRM

Bericht door VIRM »

Re.tep schreef: ma 14 jul 2025, 16:38
VIRM schreef: ma 14 jul 2025, 15:50 De 657 rijdt nu met een solo DDZ4 in plaats van met gepland twee stellen.
Klopt, moest DDZ4 + DDZ4 zijn. Nu alleen de DDZ 7504.
De 7543 heeft een defecte snelheidsmeter.
De 657 stond zelfs op een gegeven moment gepland met DDZ4+ICM3 aldus treinposities. :mrgreen: En eerder op de lijst zag ik driemaal DDZ4 staan.
Beul van de blindegeleidelijn
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Ja, als de materieelomloop in de war geschopt wordt door bijvoorbeeld een storing, dan komen er inderdaad soms exotische combinaties door in de data die treinposities ontvangt.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Van die momenten dat er 's ochtends vroeg niets aan de hand is, maar een half uur later de opgeheven treinen niet van de lucht zijn. In elk geval een defecte trein tussen Rotterdam en Gouda ergens; alleen de 4000 reed nog maar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gorott

Bericht door Gorott »

Er kwam weer iemand koper te kort en besloot het dan maar te stelen in Rilland. Gevolg: tot morgenochtend rijden er minder treinen tussen Vlissingen en Roosendaal (1x sprinter/u) en tussen 19:30 en 21:00 helemaal geen.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Wisselstoring traject Rotterdam <>Breda
De treinserie 1800 en 5000 opgeheven, de rest blijft rijden.
Bemined

Bericht door Bemined »

Op dit moment ligt Lage Zwaluwe - Breda volledig stil, maar gezien dat de reisinformatie niet haalt zal dat wel een kortdurende stremming zijn zodat de monteur het wissel kan testen.
Bemined

Bericht door Bemined »

Gorott schreef: di 15 jul 2025, 17:36 Er kwam weer iemand koper te kort en besloot het dan maar te stelen in Rilland. Gevolg: tot morgenochtend rijden er minder treinen tussen Vlissingen en Roosendaal (1x sprinter/u) en tussen 19:30 en 21:00 helemaal geen.
En morgen van 10:10 tot 15:10 opnieuw geen treinverkeer om de kabels te vervangen.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

En voor het mooie ook nog een systeemstoring op Rotterdam Centraal, waardoor er quasi niets meer rijdt. Vanuit Rotterdam Noord kon ik met de 2012 als een van de laatste nog binnenkomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MCN-2021
Contacteer:

Bericht door MCN-2021 »

Het is bijna elke dag zo
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 16 jul 2025, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
Ik zit zelf 3 tot 4 keer per week in de trein vanuit Amsterdam Centraal en ik heb een YouTube kanaal en mijn favoriete trein is VIRM/DDZ.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

We hebben niet elke dag een systeemstoring op Rotterdam Centraal, dat is toch wel een vrij zeldzame gebeurtenis :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MCN-2021
Contacteer:

Bericht door MCN-2021 »

Niet elke dag toch zijn er nog redelijk wat storingen geweest :oops:
en-es

Bericht door en-es »

Best wel zorgwekkend dat dit gebeurt. Draagt niet bij tot betrouwbaar OV.
isadora

Bericht door isadora »

Betrouwbaarheid komt te man en gaat te paard.
Nu nog wat stakingen er bij, en dan slaat het paard op hol.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JurgenH

Bericht door JurgenH »

Suus schreef: wo 16 jul 2025, 08:29 We hebben niet elke dag een systeemstoring op Rotterdam Centraal, dat is toch wel een vrij zeldzame gebeurtenis :Y
Niet elke dag, maar zeldzaam zou ik het ook niet noemen: De vorige systeemstoringen (in de openbare reisinformatie) rondom Rotterdam waren op 29 juni, 26 juni, 22 juni, 14 juni, 19 mei, 12 mei, etc.

Opvallend is vooral dat vrijwel alle systeemstoringen die er zijn, ook Rotterdam betreffen. Wat maakt nou dat het precies daar zo vaak mis gaat?

Zie: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... ate_after=
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Waarschijnlijk heeft de lokale Prorail-knopdrukker een armlengte die precies bij de knop "systeemstoring" komt terwijl die van andere locaties liever op "seinstoring" of "wisselstoring" drukken?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

14 juni was tussen Gouda Goverwelle en Woerden, 12 mei was tussen Woerden en Vleuten, dus die tellen sowieso al niet mee.

En weet dat ProRail op het moment het beveiligingssysteem rondom Rotterdam aan het vervangen is omdat de huidige technologie afgeschreven is, maar het is nog steeds geen dagelijkse gebeurtenis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gorott

Bericht door Gorott »

Er is een nieuw systeem, dus het is logisch dat er in het begin meer storingen zijn. Zolang het maar niet te lang duurt, want dan wordt het wel een probleem.

Dat lijkt me dan ook de reden waarom de werkzaamheden aan het beveiligingssysteem zo verspreid worden uitgevoerd: zo is er ruimte om de kinderziektes eruit te halen en om te zorgen dat Rotterdam Centraal niet wekelijks platligt.
JurgenH

Bericht door JurgenH »

Suus schreef: wo 16 jul 2025, 09:38 En weet dat ProRail op het moment het beveiligingssysteem rondom Rotterdam aan het vervangen is omdat de huidige technologie afgeschreven is, maar het is nog steeds geen dagelijkse gebeurtenis.
Het oude systeem loopt dus echt op z'n laatste benen. Ergens ook wel weer "mooi" om te zien dat een onderhoudsoperatie (hopelijk) dan echt verbetering gaat brengen.

Gorott schreef: wo 16 jul 2025, 09:59 Er is een nieuw systeem, dus het is logisch dat er in het begin meer storingen zijn. Zolang het maar niet te lang duurt, want dan wordt het wel een probleem.
Naar wat ik van de door Suus meegestuurde pagina begrijp, wordt het nieuwe systeem pas in gebruik genomen wanneer het werkt. Pas dan wordt het oude systeem uitgeschakeld. Van kinderziektes is dus vooralsnog geen sprake, want die worden er (voor zover mogelijk) uitgehaald nog voordat het in gebruik genomen wordt.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
Plaats reactie