Het probleem met deze nieuwe lijnvoering is juist dat de 470 NIET via Heinenoord Busstation zal rijden. Wat als gevolg betekend dat heel de HW excl. lijn 470 (circa. 75-80 Duizend inwoners) allemaal in de 460 zouden moeten tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein (wat dus nooit gaat passen).BusFreakRotterdam schreef: ↑za 22 mar 2025, 11:55In de nieuwe concessie verdwijnen de lijnnummers 174,176,177 en worden geïntegreerd in de lijnen 164, 166 & 167. Daarbij zullen de lijnen 164, 166 niet doorrijden naar Zuidplein. Overstap is er op busstation Heinenoord op de nieuwe lijnen 460 (is nu 160), 470 (is nu 171/172) naar Zuidplein en huidige lijnen 163 naar Lombardijen/Maasstad Ziekenhuis en lijn 716 naar Station Barendrecht. Waarbij lijn 163 een boemeltje wordt alleen tussen busstation Heinenoord en Lombardijen/Maasstad Ziekenhuis en niet meer doorrijdt richting Heinenoord Dorp en Oud-Beijerland.
Lijn 164 is overigens de enige lijn die met maar enkele ritten doorrijdt naar Zuidplein in de ochtendspits. Lijn 167 deed dat al niet en lijn 166 gaat dalijk Dordrecht-Heinenoord rijden. Zal mijn overigens niet verbazen als lijn 166 dalijk alleen nog de N-weg aan doet en niet meer door de dorpen slingert. Iets wat bij lijn 164 ook al gebeurd is in Westmaas en Klaaswaal. Lijn 167 neemt route van lijn 166 over in Puttershoek.
Verder gaat de 460 (als ik het goed begrijp) in de spitsuren ook maar 4x p/u via Heinenoord Busstation, omdat deze buiten de overstap met de omliggende streeklijnen verder niets te bieden heeft.