Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Cora

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cora »

Ik wilde met de RE18 naar Aken vandaag. We werden in Herzogenrath eruit gegooid ivm streckensperrung. Het probleem was snel verholpen omdat de RB20 van 11:45 +10 naar Aken mocht doorrijden :)
Fout 404: Tekst niet gevonden
ICE11

Bericht door ICE11 »

Tussen Aachen West en Hauptbahnhof was een stremming vanwege een mogelijke lekkage aan een goederentrein, maar uiteindelijk kon de brandweer niets vinden.
Cora

Bericht door Cora »

Vandaag was ik gestoord om met flixtrain van Keulen naar Berlijn te gaan (schiet me lek niet meer) iets wat met 30 graden misschien niet handig was :')

Er waren wat werkzaamheden waardoor we moesten omrijden. We reden via Paderborn tussen Dortmund en Hannover (waar we +24 in de plus reden na aftrek van de 9 minuten buffer in Hannover) en eentje via Potsdam Berlijn.

Het begon best aardig -6 op Dusseldorf. Daarna +2 tot Dortmund waarna het compleet op zn duits ging met goederentreinen in de weg waardoor we +29 hadden in Hannover. Na de stop waren er 24 vertragingsminuten van over. Na 10 minuten bij Stendal te hebben staan wachten mochten wij de HSL weer op (na ervanaf gehaald te zijn bij Stendal). Daarna een omleiding via Potsdam.

Ondanks dit alles kreeg Flix het voor mekaar om *optijd* :shock: op Berlin Hbf te zijn. Ik zit nu lekker in mn hotel (waar ik overigens al 3 jaar op rij over de vloer kom) te chillen. Mn reisgenoot is als ik dit typ over 13 minuten jarig dus we hebben wat te vieren zo :mrgreen:

Mijn trein werd gereden door een Vectron in Flixtrain kleuren wat ik leuk vond haha.
Fout 404: Tekst niet gevonden
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Het probleem met de uitvallende ICE's en de vertragingen bij Keulen blijken te komen vanwege een mislukte upgrade van een seinhuis tussen Siegburg en Montabaur. En de bronnen zeggen dat degene die de upgrade heeft gedaan daarna vakantie had.

Maar goed, als gevolg daarvan zijn een aantal treinen/treinseries tussen Keulen en Frankfurt geschrapt, en anderen rijden met 10 minuten vertraging.

De vervolgproblemen van treinen toch via een gestoord seinhuis te sturen kun je in mijn berichten van een paar weken geleden teruglezen. Dat loopt zo op tot 2 uur vertraging.
en-es

Bericht door en-es »

Dat komt wel erg amateuristisch over, een upgrade die niet geupgraded kan worden omdat de upgrader op vakantie is.
mave94

Bericht door mave94 »

Deutsche Bahn waarschuwt reizigers om rekening te houden met een vertraging van ten minste 45 minuten. ICE 254/255 rijdt daarom nu maar van/tot Stuttgart Hbf.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Oh. Daar had ik geen rekening mee gehouden toen ik net een reis boekte van Berlijn naar Keulen via Frankfurt voor later deze week... Nou ja, maar eens zien hoe lang deze grap gaat duren. Ik heb 2,5 uur speling denk ik. Dit was ook al niet goedkoop, maar alle normale routes waren echt peperduur.
ITF

Bericht door ITF »

Zo te zien rijden de meeste ICE's van Amsterdam niet verder dan Köln en richting Amsterdam beginnen de ICE's ook in Köln. De ICE's 254 en 255 lijken nog wel door te rijden, dus ik hoop dat ik donderdag met de 255 op de luchthaven van Frankfurt kan geraken...
En aangezien mijn aansluitende ICE naar München (ICE 517) ook over de SFS Köln - Rhein/Main moet, hoop ik dat die achter de 255 in de file belandt.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Het is jammer dat er tussen Rheine en Hannover werkzaamheden zijn, anders zou je nog via Hannover naar München kunnen als je zugbindung was opgeheven.
ITF

Bericht door ITF »

Met een Interrail pas heb ik helaas geen zugbindung. Echter heb ik wel voor beide treinen een zitplaats gereserveerd, dus dat is een soort zugbindung light? Dan kan ik toch gewoon de eerste beste trein naar München pakken die ik maar wil, ik ben dan nergens aan gebonden toch?

Gelukkig rijdt er ICE 627 ook van Frankfurt Flughafen naar München (via Nürnberg weliswaar) en die zorgt er voor dat ik nog een half uurtje overstap in München zou overhouden op de Railjet naar Wörgl, tenminste volgens de dienstregeling dan, het blijft natuurlijk wel de Deutsche Bahn :') .
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Je zou natuurlijk ook nog de vorige trein kunnen halen, dat had ik vorig jaar toen m'n overstap door een wijziging niet meer mogelijk was, vervolgens de volgende trein die ik als alternatief gereserveerd had uitviel en de oorspronkelijke trein door vertraging weer haalbaar bleek. Het blijft DB :mrgreen:

Een ruime overstap is geen garantie trouwens: ik had er eentje van anderhalf uur op de terugreis van m'n aanstaande vakantie maar door allerlei dienstregelingwijzigingen is dat inmiddels nog maar 23 minuten. Op Frankfurt Hbf ook nog, als dat maar goed gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik heb laatst nog een overstap van 2 minuten gehaald op Frankfurt Hbf, inclusief sprint van spoor 17 naar spoor 13, dus dan moet 23 ook nog wel lukken. ;) Toegegeven, dat was eigenlijk een overstap van 24 minuten, dus 23 is wel optimistisch van je. (A)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ja, da's een kort stukje... mijne is van 8 naar 19 volgens de planner :mrgreen: Nou blijk ik de overstap alsnog tot anderhalf uur te kunnen oprekken blijkt bij plannen van het deeltraject, maar dan krijg ik er een overstap van 19 minuten in München Hbf bij. Of dat nou beter is ;)

ICE 1218 is wel een bijzonder ding wat dat betreft, met vier keer kopmaken onderweg (gelukkig maar twee keer op het stuk dat ik er in zit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Nou zijn München, Stuttgart, Frankfurt en Leipzig nog logische plaatsen om kop te maken. Ik zat laatst in een IC naar Dresden die van Riesa naar Elsterwerda reed om daar aan het perron kop te gaan maken. :roll: Dat was zo in de dienstregeling ingebouwd, maar zonder reizigersstop. Wat daar nou het nut van is? De RE’s leken wel normaal te rijden. In Magdeburg en Leipzig had die IC ook al kopgemaakt trouwens.
Plaats reactie