Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Toen ik omstreeks 12:00 in Nijmegen aankwam, was de piek van de wandelaars goed op gang gekomen. o.a. lijn 5 had te kampen met flinke vertragingen. Ook later op de middag reed lijn 400 onregelmatig, omdat de bussen richting Nijmegen bij Lent de file inreden en enkele ritten ook nog doorgekoppeld waren aan buslijnen richting Arnhem.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Qua dienstregeling is het een zooitje wat over de Waalbrug moet. 400 is vaak gekoppeld aan de 331 de 300 vanaf Arnhem rijdt vaak terug naar P+R en daar is geen rekening mee gehouden met de drukte op de brug, waardoor die meer dan een half uur vertraging oploopt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Het viel me op dat lijn 5 en 8 tussen 13:00 en 20:30 niet de omleidingsroute reden zoals in de dienstregeling stond.
Deze bussen zouden normaal via de Campusbaan, Heyendaalseweg, Kwekerijweg en d'Almarasweg moeten rijden (lijn 5 dan meteen via de Nijmeegsebaan naar Groesbeek en lijn 8 via de Groesbeekseweg naar de Koolemans Beynenstraat). Maar er werd gereden via de Campusbaan, Heyendaalseweg, draaien bij rotonde na halte Huygensgebouw en Groenewoudseweg.
Deze bussen zouden normaal via de Campusbaan, Heyendaalseweg, Kwekerijweg en d'Almarasweg moeten rijden (lijn 5 dan meteen via de Nijmeegsebaan naar Groesbeek en lijn 8 via de Groesbeekseweg naar de Koolemans Beynenstraat). Maar er werd gereden via de Campusbaan, Heyendaalseweg, draaien bij rotonde na halte Huygensgebouw en Groenewoudseweg.
-
Ja, er is een last minute wijziging geweest van de route. Waarom weet ik niet, maar er lag een extra notitie op de tafels in de kantine.
-
Te hoge drempels op de d'Almarasweg.
Daar zijn het afgelopen jaar nog werkzaamheden geweest.
Daar zijn het afgelopen jaar nog werkzaamheden geweest.
-
Lijn 5 had rond die tijd vooral last van de route over de Waalkade.
Stond daar zelf ook vast rond 12u20. Tien tot vijftien bussen die elkaar eigenlijk niet meer konden passeren zonder passen en meten. Heb bijna 20 minuten nodig gehad om de Waalkade over te komen richting Groesbeek.
-
Ja, die situatie Waalkade werd ik over geappt, dat het daar behoorlijk vast stond en bijna mis ging. Hoefde zelf pas 15.00 te beginnen
-
En in het kader van slecht nieuws: Gisteravond een buschauffeur aangehouden op verdenking van rijden onder invloed.
https://www.gelrenieuws.nl/2025/07/bus- ... ouden.html
https://www.gelrenieuws.nl/2025/07/bus- ... ouden.html
-
Die zal zijn baan wel kwijt zijn lijkt mij door zo'n onverantwoordelijke actie door je passagier in gevaar te brengen. Zonde dat zoiets gebeurd!
-
Hoe zit dat nou in NL?
Moet je blazen aan het begin van je dienst?
Ik kan me van Veolia Sittard -waar we niet hoefden te blazen toendertijd (2016)- herinneren dat ik collega's soms verdacht vond ruiken bij aanvang van hun dienst in de carnavalsperiode.
Hier moeten we blazen aan het begin van de dienst en alleen 0,000 is acceptabel (staat je toe in te klokken).
Maar een politieagent die mijn bus staande hield voor een "random breath test" wees me fijntjes op het feit dat we aan het eind van de dienst niet hoeven te blazen en "who knows what you guys drink during your breaks"
Maar goed, een "DUI" is hier goed voor ontslag op staande voet en een rijontzegging van een jaar.
En met de "DUI" in je "traffic history" kun je vergeten dat je ooit ergens anders aan de slag komt.
Moet je blazen aan het begin van je dienst?
Ik kan me van Veolia Sittard -waar we niet hoefden te blazen toendertijd (2016)- herinneren dat ik collega's soms verdacht vond ruiken bij aanvang van hun dienst in de carnavalsperiode.
Hier moeten we blazen aan het begin van de dienst en alleen 0,000 is acceptabel (staat je toe in te klokken).
Maar een politieagent die mijn bus staande hield voor een "random breath test" wees me fijntjes op het feit dat we aan het eind van de dienst niet hoeven te blazen en "who knows what you guys drink during your breaks"

Maar goed, een "DUI" is hier goed voor ontslag op staande voet en een rijontzegging van een jaar.
En met de "DUI" in je "traffic history" kun je vergeten dat je ooit ergens anders aan de slag komt.
-
Hoewel de vraag door lokale managers regelmatig is gesteld en bedrijven geprobeerd hebben in te voeren dat er bij aanvang dienst getest wordt is dat nooit ingevoerd. De reden hiervoor was gewoonweg dat het bedrijf niet georganiseerd kreeg wie het dan moest uitvoeren. Bij Connexxion en bij Syntus in Twente is het door de OR behandeld, maar kon het management niet aangeven hoe ze dit wilden organiseren. In Nederland is controle door de werkgever zelf niet rechtsgeldig en kunnen ze er geen consequenties aan verbinden.
Er is ook wel geëxperimenteerd met een een alcoholslot op de bussen, maar zoals met elke startonderbreker is het gewoon zo dat als je die vaak gebruikt deze heel snel storingen geeft. Bij vrachtwagens en personenauto’s gaat het wel goed omdat dat vaak maar 2 of 3 keer per dag is omdat je heb de vrachtwagen of auto niet ieder uur weer uit zet, wat bij een bus vaak wel het geval is.
Ook wij hebben wel eens collega’s geadviseerd om zich “ziek” te melden voor die dag. Want ook bij de Nederlandde busbedrijven is er een zero tolerance beleid voor alcohol en drugs. Dus is dit ook ontslag. Overigens wilde het bedrijf al heel lang van deze chauffeur af, maar hadden ze tot op heden nog geen valide reden om hem ontslag op staande voet te geven (iemand met zo’n staat van dienst wil je liever niet 4 maand door betalen en een ontslagvergoeding geven).
Er is ook wel geëxperimenteerd met een een alcoholslot op de bussen, maar zoals met elke startonderbreker is het gewoon zo dat als je die vaak gebruikt deze heel snel storingen geeft. Bij vrachtwagens en personenauto’s gaat het wel goed omdat dat vaak maar 2 of 3 keer per dag is omdat je heb de vrachtwagen of auto niet ieder uur weer uit zet, wat bij een bus vaak wel het geval is.
Ook wij hebben wel eens collega’s geadviseerd om zich “ziek” te melden voor die dag. Want ook bij de Nederlandde busbedrijven is er een zero tolerance beleid voor alcohol en drugs. Dus is dit ook ontslag. Overigens wilde het bedrijf al heel lang van deze chauffeur af, maar hadden ze tot op heden nog geen valide reden om hem ontslag op staande voet te geven (iemand met zo’n staat van dienst wil je liever niet 4 maand door betalen en een ontslagvergoeding geven).
-
Wij klokken in op een kiosk.
Naast de kiosk hangt een "Alcolizer" die aan de kiosk is gekoppeld.
Je moet inloggen bij de alcolizer en 0,000 blazen, anders kun je niet inklokken.
Maar zoals al gezegd: daarna kun je klemzuipen.
Ook kun je theoretisch iemand anders laten blazen voor je, maar er hangt een camera in het hok, dus dat is linke soep.
Organisatie is dus niet zo moeilijk, het is technische infrastructuur. Je moet alleen iemand aanwijzen die voor het onderhoud van de alcolizer verantwoordelijk is.
Naast de kiosk hangt een "Alcolizer" die aan de kiosk is gekoppeld.
Je moet inloggen bij de alcolizer en 0,000 blazen, anders kun je niet inklokken.
Maar zoals al gezegd: daarna kun je klemzuipen.
Ook kun je theoretisch iemand anders laten blazen voor je, maar er hangt een camera in het hok, dus dat is linke soep.
Organisatie is dus niet zo moeilijk, het is technische infrastructuur. Je moet alleen iemand aanwijzen die voor het onderhoud van de alcolizer verantwoordelijk is.
-
In Zweden werkt dit meer dan prima. Op een random moment moet de chauffeur blazen anders blijft de bus op de halterem staan.gkw1969 schreef: ↑di 22 jul 2025, 07:03 Er is ook wel geëxperimenteerd met een een alcoholslot op de bussen, maar zoals met elke startonderbreker is het gewoon zo dat als je die vaak gebruikt deze heel snel storingen geeft. Bij vrachtwagens en personenauto’s gaat het wel goed omdat dat vaak maar 2 of 3 keer per dag is omdat je heb de vrachtwagen of auto niet ieder uur weer uit zet, wat bij een bus vaak wel het geval is.
Gr BasG
-
Dat klopt, daar werkt het prima als je er maar geld voor uit wilt geven en door de leverancier laat inbouwen. Maar in Nederland moet het allemaal after market ingebouwd worden door eigen TD's met apparatuur van Ali Express
-
Dan moet je het bij de aanschaf van de bussen door de leverancier in laten bouwen. Maar dat willen ze niet, want er moet zo goedkoop mogelijk ingeschreven worden op concessies.
Gr BasG
-
zoiets is vast ook in nederland verkrijgbaar
Eenmalige investering per stalling met een paar Euri onderhoudskosten per jaar.
Koppelen aan de kiosk voor inklokken en uitklokken en klaar is kees:)
Eenmalige investering per stalling met een paar Euri onderhoudskosten per jaar.
Koppelen aan de kiosk voor inklokken en uitklokken en klaar is kees:)
-
Ja, maar dat is het punt. Wij klokken niet op deze manier in. Bij Transdev hebben we een aanmeldcomputer waarbij ons personeelsnummer invoeren en dan krijgen we een overzicht van onze ritten en verkeersberichten (omleidingen)
Bij Keolis kunnen chauffeurs via hun telefoon aanmelden en volgens mij bij EBS ook.
Dan moet je alle aanmeldsystemen ook aanpassen naar een systeem wat kan samenwerken met systeem.
Bij Keolis kunnen chauffeurs via hun telefoon aanmelden en volgens mij bij EBS ook.
Dan moet je alle aanmeldsystemen ook aanpassen naar een systeem wat kan samenwerken met systeem.
-
Andere vraag:
Waar is het onderwerp Concessie Arnhem Nijmegen (2012-2026) gebleven? Die is volgens mij foetsie
Waar is het onderwerp Concessie Arnhem Nijmegen (2012-2026) gebleven? Die is volgens mij foetsie
-
Die ben ik echt nog nooit tegengekomen. Heeft die überhaupt bestaan? Volgens mij wordt alles hier gezegd.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
Hij heeft ooit bestaan, maar is een keer samengevoegd met deze alledaagse gebeurtenissen.
-
- OVNL-beheerder
-
Een potlood zelfs, dus als je naar huis gaat gum
Je het weer uit
Je het weer uit
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Een voordeel: een potlood schrijft altijd, een computer of telefoon kan een storing hebben 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
-
Moet je wel een puntenslijper in de buurt hebben 

Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-