Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
BasGeluk

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door BasGeluk »

Wat bedoel je met Zl-21?
Gr BasG
Tomas

Bericht door Tomas »

Gezien de context van het bericht verwacht ik een dienstnummer: Zwolle 21. Buiten de firma is dat niet heel nuttige informatie.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

.
Laatst gewijzigd door Re.tep op ma 21 jul 2025, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Selivio

Bericht door Selivio »

Re.tep, misschien moet je even leren wanneer je beter niets kunt zeggen, maar dat terzijde... Dit is gewoon netjes opgevangen door de bijsturing (wat gewoon hun werk is), meer niet. En dat heeft dan weer helemaal niets met al dan niet lijngebonden inzetten...
Grt. Stefan
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Re.tep, misschien moet je even leren wanneer je beter niets kunt zeggen
Nou inderdaad :N berichten daarom op je verzoek gewist.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De ICNGay kwam vanmiddag mooi op tijd aan in Tilburg, waar vanochtend om 7:00 met een steigertje de letters op het stationsgebouw roze beplakt werden.

Daardoor schoven allerlei treinen wel een perronnetje op, en ben ik voor het eerst van spoor 4 in Tilburg vertrokken met een IC naar Rotterdam. Dat perron op spoor 4 is wel heel karig uitgerust met bankjes zeg :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mogen daar al treinen vertrekken? :shock:
Ik dacht dat de indienststelling van spoor 4 voor onbepaalde tijd was uitgesteld wegens de mislukte "proef" met het NG-sein.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
en-es

Bericht door en-es »

Laatste keer dat ik er langs kwam was het perron dicht. Het zag er ook uit alsof het nog niet af was.
Jultar

Bericht door Jultar »

Spoor 4 is al sinds vorig jaar in gebruik. Ik moet bekennen dat ik ook niet goed begrijp waarom langs een deel van het perron een hek staat (heel onhandig als je met een lange trein binnenkomt), maar kortere treinen stoppen er regelmatig.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij is dat omdat het spoor daar een stukje van het perron afbuigt.
Voor zover ik weet is het perron zelf verder gewoon in gebruik, het is alleen de ombouw van de sporen en seinen rond Tilburg wat uitgesteld is.
Bemined

Bericht door Bemined »

Het perron is inderdaad gebouwd op de toekomstige ligging van de sporen, en die wijkt bij de uiteinden van het perron af van de huidige ligging. Dus de afstand tussen trein en perron is op de uiteinden te groot om veilig in en uit te kunnen stappen.
VIRM

Bericht door VIRM »

Wegens een aanrijding op de Veluwe ben ik van Den Haag naar Zwolle aan het omreizen met de t1757en straks de 3600). Jammer dat de 700/800 niet naar Schiphol rijden wegens werkzaamheden. Er waren overigens wat snellere alternatieven, maar met hele krappe overstappen.
Laatst gewijzigd door VIRM op di 22 jul 2025, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De 3558 rijdt met een VIRM-VI en dat is overduidelijk veel te kort voor deze trein. Al vanaf Amsterdam Zuid staat de bovenste etage in de voorste bak vol met mensen.

Klopt het trouwens dat de Wi-Fi in VIRM minder goed werkt dan in andere treintypes?
Vanochtend reisde ik met SNG en ICNG en daar werkte de Wi-Fi en in deze VIRM niet en ik merk de laatste tijd veel vaker problemen met Wi-Fi in VIRM's.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Bemined schreef: ma 21 jul 2025, 15:10 Het perron is inderdaad gebouwd op de toekomstige ligging van de sporen, en die wijkt bij de uiteinden van het perron af van de huidige ligging. Dus de afstand tussen trein en perron is op de uiteinden te groot om veilig in en uit te kunnen stappen.
Daarom zijn de uiteinden voorzien van hekken en vertrekken er alleen bijgestuurde treinen vanaf spoor 4 in Tilburg. Overigens is het bruikbare gedeelte van het perron lang genoeg om negen rijtuigen ICR plus twee locs aan kwijt te kunnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sneltram

Bericht door sneltram »

Meltrain schreef: ma 21 jul 2025, 18:08 Klopt het trouwens dat de Wi-Fi in VIRM minder goed werkt dan in andere treintypes?
Vanochtend reisde ik met SNG en ICNG en daar werkte de Wi-Fi en in deze VIRM niet en ik merk de laatste tijd veel vaker problemen met Wi-Fi in VIRM's.
Ik zag zelfs intern vragen voorbijkomen over haperende WiFi in de VIRM-vloot, dus ja, ik denk wel dat er iets loos is. Vind het zelf de laatste tijd ook erbarmelijk.
Jultar

Bericht door Jultar »

Als ik mij niet vergis heeft VIRM nog een oudere versie van de hardware, maar in tegenstelling tot de SNG en ICNG wel al de nieuwe software. Ik acht de kans aanwezig dat daar wel eens het verschil in kan zitten, al kan het net zo goed uiteraard gewoon stom toeval zijn.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Maar gebruiken jullie die WiFi dan ?
Dat schiet toch niet op, zeker als een trein wat voller is.
Dan is het toch redelijk normaal om 4G of beter te gebruiken ?
waldo79

Bericht door waldo79 »

Voorheen had ik een krappere databundel, dan had het nog enige meerwaarde.
Durashift

Bericht door Durashift »

Re.tep schreef: ma 21 jul 2025, 21:11 Maar gebruiken jullie die WiFi dan ?
Waarom biedt de NS het dan nog aan?

Ik zie een bezuinigingspost opdoemen...

(A)
VIRM

Bericht door VIRM »

VIRM schreef: ma 21 jul 2025, 16:36 Wegens een aanrijding op de Veluwe ben ik van Den Haag naar Zwolle aan het omreizen met de t1757en straks de 3600). Jammer dat de 700/800 niet naar Schiphol rijden wegens werkzaamheden. Er waren overigens wat snellere alternatieven, maar met hele krappe overstappen.
De aansluitende 303654 begon waarschijnlijk vanwege een eerdere verstoring in Nijmegen. Deze kwam met +3 aan in Deventer, en de vertraging liep alleen maar op. Vertrek uit Olst was met +8, maar een reden werd niet gegeven. Overigens had ik het idee dat de DDZ daar best last had van gladde sporen.

Durashift schreef: ma 21 jul 2025, 23:42

(A)
De vorige keer dat ik wifi in de trein gebruikte was meer dan twee jaar geleden denk ik. Toen lag de 4G van mijn provider er uit en wilde ik toch wel even mijn reis met de trein controleren. Zelfs de NS app wilde niet eens laden. De keer daarvoor was alweer jaren terug, waarbij ik ook constateerde (in een rustige trein dat mijn mobiele internet veel sneller was dan wifi van de trein.
Durashift schreef: ma 21 jul 2025, 23:42

(A)
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Durashift schreef: ma 21 jul 2025, 23:42 Waarom biedt de NS het dan nog aan?
Precies, mijn idee.
In een beetje gewoon vliegtuig heb je ook geen WiFi, en niemand klaagt erover.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Als het er is, gebruik ik WiFi. Het is best snel en mijn databundel is ook niet oneindig.
Re.tep schreef: di 22 jul 2025, 07:05 In een beetje gewoon vliegtuig heb je ook geen WiFi, en niemand klaagt erover.
Als NS dan ook schermen met entertainment inbouwt bij elke stoel hoor je mij inderdaad niet klagen. (A)
VIRM

Bericht door VIRM »

Re.tep schreef: di 22 jul 2025, 07:05 In een beetje gewoon vliegtuig heb je ook geen WiFi, en niemand klaagt erover.
In steeds meer vliegtuigen heb je juist wel wifi. Dat wordt steeds gewoner. Het zou mij ook niet verbazen als op den duur alle schermpjes er uit gaan in ruil voor streaming aan boord van het vliegtuig (scheelt vast best wat gewicht).
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Zit er dan entertainment bij iedere stoel in een vliegtuig, of alleen op de zeeer lange vluchten.
Anderzijds, moet de NS nou ook nog entertainment gaan verzorgen, dat gaat zeker wat met de ticketprijs doen?
Kijk eens uit het raam, rustgevend en Nederland is best mooi. Kom je lekker tot rust.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De reacties hier beginnen ondertussen toch ook wel een soort cabaret te worden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie