Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Maar hoe wordt in Twente de informatie getoond? Want als over de hele breedte OF reisinformatie OF reclame staat, dan voegt het weinig toe in mijn ogen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Op de brede schermen word op de ene helft reclame getoond en op de andere helft reisinformatie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Michael schreef: ma 21 jul 2025, 18:42 Ik weet nou niet zozeer of je die van Oost en West wel 1 op 1 kan vergelijken. Die van West zijn qua uitvoering niet gelijk aan die van Oost.
O, dat wist ik niet. :)
Zijn er naast de bredere schermen nog andere verschillen?
Michael schreef: ma 21 jul 2025, 18:54 De 12 meter Solarissen hebben er zelfs 3. Waar van de achterste helemaal achteraan hangt zodat mensen die achteruit zitten het scherm kunnen zien zonder hun hoofd te moeten draaien.
Daar is wel echt goed over nagedacht. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

In de bussen van West Brabant is het interieur in de Bravo huisstijl. (Blauwe stangen ipv rood. Andere stoelbekleding.) Elektrische rolstoelplank.
maurits-07

Bericht door maurits-07 »

Michael schreef: ma 21 jul 2025, 18:42 Ik weet nou niet zozeer of je die van Oost en West wel 1 op 1 kan vergelijken. Die van West zijn qua uitvoering niet gelijk aan die van Oost.
Qua inrichting als ik het zo lees niet inderdaad. Maar ik verwacht dat er qua rijcomfort wel overeenkomst zal zijn. Deze bussen trillen veel meer (helemaal op hogere snelheden zoals op bv. snelweg) dan bijvoorbeeld Bravo Direct Volvo's of pak 'm beet een SLE uit ZOB. Dat is zo met de LE's en LF's in ZOB, en dat hebben diegenen in Oost - Brabant ook naar mijn ervaring.

Volgensmij is dat meer zo met moderne bussen (mede doordat ze de bussen zo licht mogelijk proberen te maken met lichter en minder materiaal?). Kijk bv. naar een oudere generatie Citaro zoals die bij de RET nog rond rijdt en de nieuwe elektrische citaro's in Den Haag. Die tweede trilt simpelweg ook meer. En dan is het nog Mercedes.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Niet alleen het lagere gewicht zorgt ervoor dat je meer bijgeluiden hoort. Elektrische bussen hebben namelijk ook een stillere aandrijflijn dan een bus waar achterin een verbrandingsmotor ligt te brullen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Spannende dag vandaag voor Arriva & EBS
Wie blijft of wie gaat er komen bij ons in Den Bosch
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Zeelandman

Bericht door Zeelandman »

Hoelaat wordt het bekend?
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

*bus* Arriva heeft GEWONNEN !!!!! *O*
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Dat staat ook in het concessietopic. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Plaats reactie