Einde community.ns.nl > kans voor OVinNL?
-
Re: Einde community.ns.nl > kans voor OVinNL?
Ik krijg de indruk dat er flinke stappen gezet zijn de afgelopen anderhalve maand om de sfeer van de NS community te vertalen naar dit forum.
-
-
- Donateur
-
Het is inderdaad wat pittiger geworden ja. Al moet je voor het echte werk op treinreiziger.nl zijn.
-
- isadora
Precies, mij ook niet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Vooral in een beperkt aantal discussies.
-
-
- Oud-beheerder OVNL
En hoe waarheden voor onwaarheden worden aangenomen.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
Zelfs als die waarheden van meerdere kanten komen inderdaad.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- dylanwild94
- Donateur
Blij dat ik niet in zulke topics kom dan.

we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
- ODRAIL
Ik lees wel mee in de topics. Maar om de boel niet de laten ontploffen post ik er niet.
- mave94
- ThatPCDude
- Donateur
Moet eerlijk bekennen dat de sfeer op voornamelijk de NS-gelieerde toppiques echt meer op een oorlogsgebied begint te lijken dan op een normaal forum. Erg prettig om te lezen is het niet meer.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Dat onderschrijf ik.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
Dat merk ik ook waarbij het mij ook opvalt dat dit voor een deel ook veroorzaakt wordt door de nieuwe gebruikers die er de laatste tijd bij zijn gekomen.
Waarbij het mij persoonlijk ook wel stoort op welke manier sommige nieuwe gebruikers reageren (er is al wel een paar keer de gedachte voorbij gekomen a la: gast je bent net nieuw hier, zoek effe je plek en hou je een beetje in en doen alsof je alles weet en hier al jaren zit, terwijl dat niet zo is).
En begrijp mij prima ik vind het alleen maar goed als nieuwe gebruikers actief proberen mee te doen, maar de toon/manier van discussiëren die sommigen hierbij aannemen staat mij niet altijd aan.
Waarbij het mij persoonlijk ook wel stoort op welke manier sommige nieuwe gebruikers reageren (er is al wel een paar keer de gedachte voorbij gekomen a la: gast je bent net nieuw hier, zoek effe je plek en hou je een beetje in en doen alsof je alles weet en hier al jaren zit, terwijl dat niet zo is).
En begrijp mij prima ik vind het alleen maar goed als nieuwe gebruikers actief proberen mee te doen, maar de toon/manier van discussiëren die sommigen hierbij aannemen staat mij niet altijd aan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
-
Omgekeerd geldt ook dat het perspectief van reizigers een ander is dan dat van het OV-personeel. Er zijn hier ook personeelsleden die er behoorlijk hard invliegen qua toon. Dat mag en ik waardeer het dat zij hun perspectief hier delen, maar dan kunnen er ook reizigers zijn die denken 'mijn loonsverhoging is al jaren lager dan die van de NS, dus stop met zeuren'. En volgens mij is een zure toon in de topics over Zeeland allang de gewoonte. Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet. Volgens mij is hier vooral sprake van een ander perspectief dat nu meer aandacht krijgt, wat weerstand oproept bij anderen.
-
De bovenstaande berichten herken ik ook, waarbij vooral de observaties van @Wubbo en de ergernissen die @cassie127 beschrijft zeer herkenbaar zijn. Dit overigens niet alleen van de kant van nieuwe forumleden die overduidelijk hobbyist/reiziger zijn, maar ook van de kant van overduidelijke NS-medewerkers.
Ik denk dat het verhaal dat @Philip over Zeeland schetst breder te trekken is: in de Zeeland-topics worden de provincie-medewerkers soms voor nietsnutten uitgemaakt (en dan druk ik het nog subtiel uit), uitsluitend omdat ze een andere visie hanteren dan (een deel van) de gebruikers hier. Ik zie ondertussen in meerdere topics hier (maar ook breder in de samenleving) dat denkbeelden van anderen zelden meer gerespecteerd worden: men is overtuigd van het eigen gelijk, en dus kan de ander geen gelijk hebben als die een andere mening is toegedaan of met een tegenargument komt...
Ik denk dat het verhaal dat @Philip over Zeeland schetst breder te trekken is: in de Zeeland-topics worden de provincie-medewerkers soms voor nietsnutten uitgemaakt (en dan druk ik het nog subtiel uit), uitsluitend omdat ze een andere visie hanteren dan (een deel van) de gebruikers hier. Ik zie ondertussen in meerdere topics hier (maar ook breder in de samenleving) dat denkbeelden van anderen zelden meer gerespecteerd worden: men is overtuigd van het eigen gelijk, en dus kan de ander geen gelijk hebben als die een andere mening is toegedaan of met een tegenargument komt...
-
waldo79 waardeert deze reactie
-
Dus eigenlijk geen verschil. Wel grappig om te lezen dat oudere leden meer kennis hebben van allerlei zaken, maar als je dan vanuit interesse en belangstelling wat dieper op de materie wil ingaan, de antwoorden dan niet komen of het strand in "ik denk dat het zo en zo is".iamthedutchdude schreef: ↑ma 21 jul 2025, 22:51Dit overigens niet alleen van de kant van nieuwe forumleden die overduidelijk hobbyist/reiziger zijn, maar ook van de kant van overduidelijke NS-medewerkers.
Verder is de Anti Stemming, net als op andere fora, natuurlijk weer opvallend aanwezig. Maar dat zal wel komen omdat veel forumhangers uiteindelijk overal dezelfde zijn.
Eigenlijk praten we overal of fora in rondjes, waarbij sommige onderwerpen als het rondje om de kerk en het intrieste bedrijf wat NS is en blijft, waar alles fout gaat, niet uit te roeien lijken.....
Maar maak je niet te druk, het is maar hobbij

-
Je mag scherp zijn, maar op de inhoud, niet op de persoon. Op de NS community waren een aantal gebruikers aanwezig die heel deskundig waren en vanuit die deskundigheid felle kritiek leverden. De onderlinge sfeer tussen gebruikers heb ik nooit als een probleem ervaren, al was ik niet zo heel actief. Dat de NS ervoor kiest om de gratis waardevolle feedback niet alleen te negeren, maar zelfs het hele kanaal om zeep te helpen, vind ik veelzeggend. Dat brengt mij ertoe dat ik hoop dat de NS de concessie verliest. Een NS-medewerker denkt daar misschien heel anders over, want hij kijkt naar arbeidsvoorwaarden en dat soort zaken. Het vereist wederzijds respect voor de persoon achter de mening.
OV-hobbyisten zijn weer een ander verhaal. Die kijken naar kleurtjes van bussen en dergelijke voor mij onbelangrijke dingen. De sfeer was een paar jaar geleden ook niet per se fantastisch, trouwens.
OV-hobbyisten zijn weer een ander verhaal. Die kijken naar kleurtjes van bussen en dergelijke voor mij onbelangrijke dingen. De sfeer was een paar jaar geleden ook niet per se fantastisch, trouwens.
-
@Re.tep wij hebben een paar degen geleden gediscussieerd over het ontgrendelen van de deuren naar aanleiding van de gestrande trein bij Nijmegen. Ik waardeer het heel erg dat je vanuit jouw perspectief reageert. Dat heeft mij in ieder geval geleerd dat de machinist niets te verwijten valt, wat ik eerst wel dacht. Ik waardeer het ook dat je loyaal bent aan de NS als medewerker. Dat vind ik heel positief.
Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het Nederlandse OV te vast zit in allerlei protocollen. Dat is mijn perspectief als reiziger. Je mag op mij reageren met 'Onzin natuurlijk' en 'totaal onverantwoord', maar als je voor een dergelijke scherpe toon kiest, kun je de bal ook terugverwachten.
Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het Nederlandse OV te vast zit in allerlei protocollen. Dat is mijn perspectief als reiziger. Je mag op mij reageren met 'Onzin natuurlijk' en 'totaal onverantwoord', maar als je voor een dergelijke scherpe toon kiest, kun je de bal ook terugverwachten.
-
- Donateur
Over het ontgrendelen vd deuren in de gestrande Arrivatrein. Wat de NS medewerker 'totaal onverantwoordelijk' vindt vindt de reiziger het laten 'ophokken met 35 graden en geen airco' totaal onverantwoord.
Voor beide valt wat te zeggen en ik zelf ben van mening dat na een kwartiertje de deuren in de bloedhitre open mogen.
Bedrijven gaan kapot aan protocollen...
Voor beide valt wat te zeggen en ik zelf ben van mening dat na een kwartiertje de deuren in de bloedhitre open mogen.
- nvdw
- Donateur
Als je de deuren opengooit, gaan reizigers aan de wandel. Prima als ze zelf verantwoordelijk zijn als ze vervolgens hun broek openhalen aan een hek, op hun muil gaan in de ballast of onder een tegemoetkomende trein belanden, maar we weten allemaal hoe dat in werkelijkheid gaat: met de claims kun je de Coentunnel behangen, de ILT start een onderzoek en de machinist kan aan de galg. Zoals ik in dat topic zei: het is nooit goed.
Sorry, we zijn alweer offtopic en ik help eraan mee.
Sorry, we zijn alweer offtopic en ik help eraan mee.
Feed the childrens
-
En zo is het maar net nvdw

Gelukkig voor het welzijn van de reizigers en de juridische status en gevolgen van het verantwoordelijke personeel wat gewoon wordt afgerekend op de manier van handelen en werken zijn er protocollen. Anders zou iedereen maar wat doen...... Het is nu eenmaal geen modelbaantje op zolder met wat china-poppetjes.ik zelf ben van mening dat na een kwartiertje de deuren in de bloedhitre open mogen.
Ik hoop niet dat de werkelijkheid je tegenvalt, maar bedankt. Nog niet zo lang geleden was ik alhier een vakbondstroll.....Ik waardeer het ook dat je loyaal bent aan de NS als medewerker. Dat vind ik heel positief.