Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Ns.nl
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Je bedoelt https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html? Daar wordt de datum die Retep noemt niet genoemd. Vandaar mijn vraag.
Gr BasG
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Re.tep schreef: do 17 jul 2025, 12:44 Na 31 juli 2025 zijn jongerendagkaarten niet meer geldig in de NS trein.
Dan kan een wederverkoper ze aanbieden, maar ze zijn niet meer geldig.
Via Treinreiziger is de Jongerendagkaart gewoon nog te koop. Het lijkt me niet dat ze dat zullen doen als hij niet meer geldig zou zijn.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
en-es

Bericht door en-es »

Op ns.nl lees ik alleen dat de jongeren dagkaart niet meer te koop is. Op treinreiziger.nl wordt geen datum genoemd. Maar ik heb de indruk dat Re.tep nogal dicht op het vuur zit.
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Klopt, maar er wordt wel over komende maanden en de zomer gesproken. Dus dan verwacht ik op zijn minst augustus ook nog.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De Jongerendagkaart zit nog in het gecontracteerde kaartassortiment van Tranzer en NS heeft het daar nog niet uitgehaald, dus Tranzer en partners van Tranzer kunnen het nog verkopen en NS kan ze niet ongeldig verklaren. Het kost alleen wel bijna de helft meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Wie niet horen wil, moet maar voelen:
De Nederlandse Spoorwegen willen een deel van het personeel tijdelijk gaan uitrusten met een wapenstok.
Bron: https://nos.nl/artikel/2576185
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM

Re: CAO onderhandelingen NS

Bericht door VIRM »

Wat heeft dit artikel met de CAO-onderhandelingen te maken? :)
Beul van de blindegeleidelijn
trolly

Re: CAO onderhandelingen NS

Bericht door trolly »

bovenstaand bericht wordt gewaardeerd door trolly
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Ik denk niet dat de vakbondsleden dat bedoelden met uitrusten.
Ik heb geen onderschrift
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zeer onverstandig idee. Geweld in treinen moeten we niet met geweld gaan oplossen. Bovendien zien we nu al dat de politie, die hiervoor jaren een opleiding volgen, soms al te enthousiast de wapenstok gebruiken, wat moet dat dan met S&V-personeel die een kortere opleiding volgen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Juist een verstandig idee. Wie niet horen wil, moet voelen! *O*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Ivan

Bericht door Ivan »

Suus schreef: do 24 jul 2025, 19:48 Zeer onverstandig idee. Geweld in treinen moeten we niet met geweld gaan oplossen. Bovendien zien we nu al dat de politie, die hiervoor jaren een opleiding volgen, soms al te enthousiast de wapenstok gebruiken, wat moet dat dan met S&V-personeel die een kortere opleiding volgen?
Eens. Men gebruikt veel te veel geweld de laatste tijd (al is dat geen nieuw probleem).
Hiertegen meer geweld gebruiken vanuit NS zal de agressie niet doen afnemen..
en-es

Bericht door en-es »

Waarom willen ze wapenstokken?
ICNG

Bericht door ICNG »

Suus schreef: do 24 jul 2025, 19:48 Geweld in treinen moeten we niet met geweld gaan oplossen.
Hoe wil je het dan oplossen? V&S moet de klappen maar incasseren, letterlijk?
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Politie inschakelen? Boas dragen toch ook geen wapenstok?
Ik heb geen onderschrift
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

ICNG schreef: do 24 jul 2025, 22:14
Suus schreef: do 24 jul 2025, 19:48 Geweld in treinen moeten we niet met geweld gaan oplossen.
Hoe wil je het dan oplossen? V&S moet de klappen maar incasseren, letterlijk?
De reden geeft Suus in aan in de posting waar je het citaat uit knipte.
Gr BasG
trolly

Bericht door trolly »

De kniptang terug!!!1!één!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JurgenH

Bericht door JurgenH »

Ik moet zeggen dat ik hier een wat dubbel gevoel bij heb, maar snap de beweegredenen van NS wel.

Tegelijkertijd ga ik ervan uit dat zowel NS, als Justis voldoende expertise en ervaring in huis hebben om te beslissen of dit verstandig is of niet.
Het zou in eerste instantie om een kleine proef gaan, juist ook vanwege die verdeeldheid.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ach ik vind een wapenstok voor V&S nog mee vallen als je vergelijkt wat men in Berlijn sinds afgelopen week ingevoerd heeft.

In Berlijn mag de Politie je in het OV zonder directe aanleiding fouilleren en doorzoeken op het bezit van wapens (waar ook zakmessen of Stanley messen onder vallen), wat sindskort in het gehele OV in Berlijn verboden is. Als je deze voor je werk bij je draagt moet je dit kunnen aantonen bij controle. En dat steekproef gewijsde controleren doen ze ook en heb ik in twee dagen in het OV in Berlijn meermaals zien gebeuren, waarbij het mij wel opgelet dat elke keer dat ik het zag het wel een doelgroep was waarvan je zou kunnen zeggen dat het etnisch profileren is.

Dat vind ik toch echt een stuk vergrijpender maatregel als die wapenstok voor V&S.
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 25 jul 2025, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef: do 24 jul 2025, 22:42 Politie inschakelen? Boas dragen toch ook geen wapenstok?
Jawel, daar zijn ook proeven mee. Onder andere bij Staatsbosbeheer hebben, geselecteerde, BOA's de beschikking over een wapenstok.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

cassie127 schreef: vr 25 jul 2025, 00:52 waarbij het mij wel opgelet dat elke keer dat ik het zag het wel een doelgroep was waarvan je zou kunnen zeggen dat het etnisch profileren is.
Laatst gewijzigd door Re.tep op wo 30 jul 2025, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Je post is uiteraard sarcastisch bedoeld. Voordat jij hier het meubilair kwam verbouwen, hadden we echter al een (lange) discussie over de onzin van etnisch profileren, die je vanaf deze post kunt terugvinden.

Wellicht handig die even terug te lezen, om een voorspelbare herhaling van zetten in dit draadje te voorkomen. De discussie was in dat draadje namelijk ook al enigszins off-topic, maar er zijn wel genoeg argumenten voor en tegen gepresenteerd.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Voordat jij hier het meubilair kwam verbouwen

:N
Laatst gewijzigd door Re.tep op wo 30 jul 2025, 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Ach ik vind een wapenstok voor V&S nog mee vallen als je vergelijkt wat men in Berlijn sinds afgelopen week ingevoerd heeft.

[…]

Dat vind ik toch echt een stuk vergrijpender maatregel als die wapenstok voor V&S.
Omdat ze in Berlijn helemaal overtuigd zijn van het idee dat openbaar vervoer blijkbaar overloopt van het geweld, betekend dat nog niet dat we wapenstokken bij NS maar een goed idee moeten vinden.

De politie heeft in 2013 al eens laten onderzoeken en bewezen gevonden dat verzet van de slachtoffers van overvallen ervoor zorgt dat de daders overgaan tot lichamelijk geweld. Met een inadequate opleiding van S&V-personeel (waar ik mij zorgen over maak) gaan een te ‘triggerhappy’ gebruik van de wapenstok de dader maar ook anderen aanzetten ook eens lekker een potje te gaan knokken.

https://www.politieenwetenschap.nl/publ ... ectief-166
Plaats reactie