Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
atroffa010

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door atroffa010 »

Tramlijn 2 gaat eindelijk na de zomervakantie 8x/uur rijden doordeweeks *O*.
Helaas nog wel op zaterdag als enige tramlijn, maar 4x/uur :cry:

De tramlijnen 1, ( 7 :N ) en 11 gaan ook na de zomervakantie tijdens de ochtendspits en daluren 8x/uur rijden
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

dylanwild94 schreef: wo 30 jul 2025, 13:09 Het nieuwe nachtnet komt misschien wel op losse schroeven te staan aangezien de Fnv naar de rechter stapt omdat de RET denk CAO afspraken te kunnen omzeilen via de OR. :X
Bijzonder dat FNV (zonder bronvermelding) een bijna 18 jaar (!) oude foto van mb90 gebruikt. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Das niet zo fraai, mag je ze op wijzen :N
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Meltrain schreef: wo 30 jul 2025, 16:18 Bijzonder dat FNV (zonder bronvermelding) een bijna 18 jaar (!) oude foto van mb90 gebruikt. :lol:
FNV heeft de foto vervangen. Ze kregen het technisch niet voor elkaar om de bronvermelding erbij te zetten.
Gr BasG
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ligt het aan mij, of is het nu een Londense bus? :')
Die blauwe kleur, wat lijkt op een deur linksvoor, en rechts een informatiebordje wat mij erg doet denken aan TfL-stijl.
mave94

Bericht door mave94 »

Ik had het ook gezien, maar ik dacht het mij te hebben verbeeld. Vooral dat informatiebordje deed mij daar heel erg aan denken. Zoiets als dit: https://www.flickr.com/photos/rohanb9tl/24232797738
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Auto knalt tijdens achtervolging met hoge snelheid op stadsbus

Een achtervolging door Rotterdam-Zuid is vrijdagochtend op de Groene Kruisweg geëindigd in een crash. Een personenauto knalde met hoge snelheid op een stadsbus van de RET. Zowel de buschauffeur als de automobilist raakte gewond.

Volgens een 112-correspondent wilde de politie de auto controleren, maar ging het voertuig er direct vandoor. Niet veel later ging het mis op de kruising van de Groene Kruisweg en de Korperweg. De politie heeft nog niet kunnen bevestigen of het om een achtervolging ging.
De buschauffeur was even ervoor vertrokken vanaf de remise en hij had dus nog geen passagiers opgepikt. Vermoedelijk reed de RET-bus door groen licht, waarna op het kruispunt de blauwe auto er hard tegenaan knalde.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Eindelijk een keer een nieuwsartikel waar correct gebruikgemaakt wordt van de term 'stadsbus' *O*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Wederom een Golf R die brokken maakt in het verkeer. Opnieuw een type auto dat bekend staat om het asociale rijgedrag van diens bestuurders... :X

In ieder geval sterkte aan de buschauffeur en alle hulpverleners.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

ThatPCDude schreef: vr 01 aug 2025, 09:18 Eindelijk een keer een nieuwsartikel waar correct gebruikgemaakt wordt van de term 'stadsbus' *O*
Alleen dit is een Citea LLE die oorspronkelijk gebouwd is als streekbus. :mrgreen:
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
mave94

Bericht door mave94 »

Etienne schreef: vr 01 aug 2025, 08:21Een achtervolging door Rotterdam-Zuid is vrijdagochtend op de Groene Kruisweg geëindigd in een crash.
Etienne schreef: vr 01 aug 2025, 08:21De politie heeft nog niet kunnen bevestigen of het om een achtervolging ging.
Schrödinger's achtervolging _O-
CB-e-bike-ov

Bericht door CB-e-bike-ov »

Heb het gezien, we reden er langs op weg naar het Erasmus MC.
Wat mensen hier nog niet weten is dat ik in juni bij een ernstig bedrijfsongeval betrokken raake waarbij er een heftruck over mijn linkervoet heen reed en waardoor ik 2 tenen moet missen. Zodoende moet ik met enige regelmaat in het ziekenhuis wezen.

Hoop dat de chauffeur er weer snel bovenop komt. Ongevallen waar je zelf geen schuld aan heb zijn het ergste, ik kan er over meepraten en heb met de chauffeur te doen en hoop dat de veroorzaker de straf krijgt die hij verdient, met zijn auto heb ik geen medelijden, voor die 1139 vind ik het des te erger. De voorkant zit volledig in de puin, ik vrees het einde van deze bus.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Extra sneu voor de chauffeur is dat hij nog 10 dagen moest werken voordat hij met pensioen ging. -0-
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Het zal een beste klap zijn geweest als je het voor elkaar krijgt een bus een paar meter 'op te schuiven'. Sneu hoor.

Wat schadeherstel betreft: ik heb nog wel gekkere schades hersteld zien worden, zolang de (verzekering van) de tegenpartij maar betaalt. Volgens mijn OIS (Onderbuik Informatie Systeem) zal het wel om een onder invloed van middelen verkerende slimmerik gaan die de auto gehuurd heeft bij een of andere witwasfirma, waarna een 'My Cousin Vinny'-achtige advocaat wel met een heel fantasieverhaal zal komen hoe het toch de schuld van de buschauffeur was zodat de betaling een gebed zonder eind wordt een schuldbewuste bestuurder gaan met een onfeilbaar moreel kompas, dus ik verwacht geen problemen.
Feed the childrens
Plaats reactie