Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In Trier hoorde ik van het weekend gigantisch veel Nederlands, gelukkig nu in Zwitserland wat minder (al ben ik niet de enige Nederlander in het hotel bleek bij het ontbijt vanmorgen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het gebied rondom de Moezel is tijdens hoogseizoenen inderdaad net een Nederlandse enclave. Ik was eind april tijdens de meivakantie een weekend in achtereenvolgens Bernkastel-Kues, Trier en Luxemburg (zowel land als stad), en met name in Bernkastel was veel Nederlands te horen.
Hier in Montafon is behalve wat Duitsers en een Rolls Royce uit Abu Dhabi vrijwel elk buitenlandse kenteken Nederlands. Je pikt de Nederlanders er ook zo tussenuit tijdens het wandelen of in de bus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ik wilde een ticket bestellen van Lille naar Boulogne-Sur-Mer. Kreeg toen een TERGV-optie van 1 euro aangeboden direct gekocht natuurlijk.
ArrivaBas schreef: ↑ma 04 aug 2025, 18:16
Het gebied rondom de Moezel is tijdens hoogseizoenen inderdaad net een Nederlandse enclave. Ik was eind april tijdens de meivakantie een weekend in achtereenvolgens Bernkastel-Kues, Trier en Luxemburg (zowel land als stad), en met name in Bernkastel was veel Nederlands te horen.
Nederlanders zie je sowieso veel in Duitsland touren, vgs mij nog veel meer sinds corona. In het Moezel-gebied ook veel rondom Cochem.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Tom024 schreef: ↑ma 04 aug 2025, 10:17
Wat zijn die paar weken in de zomer dat half Nederland op vakantie/op de camping is toch heerlijk. Een stuk rustiger op straat en in de supermarkt
Ik ben blij dat het nu bouwvak is hier en dat het even klaar is met de werkzaamheden in en aan de flat. Zes dagen in de week om zeven uur wakker worden van bouwvakkers is niet mijn idee van vakantie.