Kort Nederlands nieuws
-
Re: Kort Nederlands nieuws
Eigenlijk vind ik het advies van NS om een valse aangifte te doen nog veel erger dan dat die sloten niet werken.
Gr BasG
- mave94
Ja zadelt niet alleen de reiziger op met onnodig extra werk, maar ook de politie. 

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nouja, als ze die sloten goed getest hadden dan hadden ze en niet om valse aangiften hoeven vragen en waren er niet zoveel boetes geweest.
Het wemelde al van de bugs ten tijde van de test met die sloten in Apeldoorn. In Delft zijn ze zelfs tussendoor nog een keer van nieuwe sloten naar sleutels teruggegaan.
Sloten die weer open springen nadat je 'm correct op slot gezet hebt komen ook voor. Dan ben je dus als reiziger van geen kwaad bewust maar is de huur niet afgesloten. En je kunt ook allerlei kleuren lampjes als foutmelding krijgen waarvan zelfs de klantenservice niet weet wat ze nu eigenlijk betekenen.
Dat er bergen fietsen her en der achter blijven is trouwens ook wel een teken dat er iets niet helemaal goed gaat (het regende meldingen op de NS Community toen die nog bestond). Vraag me af wat nou duurder is voor NS: zoekgeraakte sleutels (dat was de reden voor de nieuwe sloten) of zoekgeraakte fietsen. Vermoed toch echt het laatste.
Het wemelde al van de bugs ten tijde van de test met die sloten in Apeldoorn. In Delft zijn ze zelfs tussendoor nog een keer van nieuwe sloten naar sleutels teruggegaan.
Sloten die weer open springen nadat je 'm correct op slot gezet hebt komen ook voor. Dan ben je dus als reiziger van geen kwaad bewust maar is de huur niet afgesloten. En je kunt ook allerlei kleuren lampjes als foutmelding krijgen waarvan zelfs de klantenservice niet weet wat ze nu eigenlijk betekenen.
Dat er bergen fietsen her en der achter blijven is trouwens ook wel een teken dat er iets niet helemaal goed gaat (het regende meldingen op de NS Community toen die nog bestond). Vraag me af wat nou duurder is voor NS: zoekgeraakte sleutels (dat was de reden voor de nieuwe sloten) of zoekgeraakte fietsen. Vermoed toch echt het laatste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Tja, beveiliging blijft lastig. In Alkmaar wordt je fiets gewoon uit de bewaakte stalling gejat.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/350955/d ... tsendieven(..)Ze dacht haar e-bike veilig te parkeren bij station Alkmaar Noord, maar Lotte (27) trof aan het einde van de dag een lege plek aan. Ondanks poortjes en camera’s blijkt de bewaakte stalling een paradijs voor fietsendieven. De politie noemt dit station zelfs een 'hotplace' voor fietsendiefstal. Wat maakt deze plek zo aantrekkelijk voor dieven? (..)
-
-
Knap dat dat zo vaak gebeurt. Er hangen toch camera's? Zou je vrij specifiek moeten weten om wie het gaat. Verder lijkt het me dat het opvalt als iemand met een slot aan het rommelen is. Of zit het personeel daar de hele dag patience aan het spelen?Durashift schreef: ↑ma 04 aug 2025, 22:35 Tja, beveiliging blijft lastig. In Alkmaar wordt je fiets gewoon uit de bewaakte stalling gejat.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/350955/d ... tsendieven(..)Ze dacht haar e-bike veilig te parkeren bij station Alkmaar Noord, maar Lotte (27) trof aan het einde van de dag een lege plek aan. Ondanks poortjes en camera’s blijkt de bewaakte stalling een paradijs voor fietsendieven. De politie noemt dit station zelfs een 'hotplace' voor fietsendiefstal. Wat maakt deze plek zo aantrekkelijk voor dieven? (..)
Ik heb geen onderschrift
- Frank93
Bij Alkmaar Noord hangen alleen camera's, er zit verder niemand. In Heerhugowaard is zo'n zelfde stalling en daar wordt ook veel uit gestolen.
-
Ik heb gisteren als onwetende klant met Jens (chatbot van NS) en later en medewerker gechat en me voorgedaan als klant die de fiets niet op slot kreeg en nu met een boete zat. Schaamteloos adviseert de medewerker van NS mij om aangifte van diefstal te doen. Als ik aangeef dat dit niet juist is en het hooguit om vermissing gaat, dan geeft de medewerker aan dat NS de aangifte van diefstal nodig heeft voor de verzekering. Zorgelijk.
Gr BasG
-
https://nos.nl/artikel/2577609
Er kan niet meer gereisd worden met kaarten als Revolut. Zowel in de trein niet als in de bus niet meer. I.v.m. fraude.
Er kan niet meer gereisd worden met kaarten als Revolut. Zowel in de trein niet als in de bus niet meer. I.v.m. fraude.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you