Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
regenmaker schreef: ↑ma 04 aug 2025, 20:17
Ik wil binnenkort een keer naar Brussel
Op wat voor dag? weekend of niet, dat maakt verschil.
Ben je onder de 26 of boven de 65? Ook dat maakt verschil. Op de NMBS-website vind je een overzicht van de kaartsoorten.
regenmaker schreef: ↑ma 04 aug 2025, 21:45
Maar ik ga dan liever 305 - 319 - 43a via Reusel naar Turnhout. Ik ben laatst zo naar Aalst via Mechelen en Puurs gegaan: 33 - 51b - 89 - 26 - 57
Ook naar Leuven neem ik altijd de bus, niet dat ik dat vaak doe.
Ja nu gaat die overstap in Reusel nog, over een paar jaar is dat ook gedaan als ik huibf moet geloven.
Voor de geïnteresseerden, deze en omliggende berichten leggen het een beetje uit:
Suus schreef: ↑vr 22 dec 2023, 10:15
Volgens de gemeente kunnen ook na de herinrichting de bussen over de Markt naar het busstation blijven rijden, behalve op marktdagen.
De lijn heeft al aangegeven dat niet te doen. Als je de kaartjes ziet gaat dat niet lukken.
De markt zijn parkeerplaatsen ongetekend en het is schier onmogelijk om daar fatsoenlijk te rijden, zeker met geleed. Wat daar ook op rijdt op gezette tijden.
Maar ik heb mooi nieuws: dat probleem is van de baan, nu het ontwerp van de markt in Reusel recent is aangepast na een verkeersanalyse. In het nieuwsbericht van de gemeente wordt daarbij bevestigd dat de busverbinding vanuit Turnhout behouden blijft. Dit (let op: pdf) was het oude ontwerp, effectief gewoon een grote parkeerplaats als marktplein.