CDA niet, omdat ik tegen verdere intensivering van de landbouw ben. Met CDA in de regering, leveren ze ook standaard de minister van landbouw, die zo lijkt het soms, geheel wordt betaald door de boerenlobby. Mega stallen moeten kunnen vind het CDA, maar ik zit er niet op te wachten dat er ergens een stal wordt gebouwd waar dagelijks meer dan 100 vrachtwagens komen laden en lossen met levende dieren, afval, mest en grondstoffen (allemaal over dat ene boeren dijkje

). Laat staan wat er open blijft van het open landschap op die manier. Een stal voor 1,6 miljoen vleeskippen, nee dank je. Dus geen CDA. Tevens heb ik een hekel aan Maxime Verhagen. Daar kan ik geen standpunten voor verzinnen, maar dat is gewoon een gevoel.
VVD: is een echte automobilisten partij. Ook de hypotheekrente aftrek kan worden aangepast door die bv boven een bepaalde WOZ-waarde van een pand stapsgewijs lager uit te laten vallen, en niet meer te laten gelden voor aflossingsvrije hypotheken. Verder vind ik een sociaal leenstelsel voor de Stufi wel een goed plan, immers, als je een leuke baan hebt gevonden en je verdiend dan bijvoorbeeld 40.000€ bruto, kan je best een aantal jaar lang 200 euro per maand terug betalen. Een investering in jezelf. Dus VVD gemengde gevoelens, maar bij de bitterballen etende 50tigers luisterend naar een dixieland bandje vind ik mezelf nog lang niet horen. Dus nee.
Enige positieve standpunt van de Christenunie is dat ze vinden dat de winkels op zondag dicht moeten zijn. Nu hoeft dat van mij niet op iedere zondag, maar er kunnen best afspraken worden gemaakt dat er bv maar 12 zondagen de winkels open mogen zijn, en supermarkten in een hoop buurten van Amsterdam kunnen ook best een dagje per week dicht.
Hier op dit forum wordt vaak de link gelegd met Duitsland, waar men alle positieve zaken in het OV terug vindt, bij deze doe ik dat ook. In steden als Keulen of Duisburg is het heerlijk stil op zondag zonder geopende winkels. Ik betwijfel of die steden er erg onder lijden, of dat er om die reden toeristen die steden mijden.
Ik twijfel tussen D66 en Groenlinks. De redenen weet ik op dit moment daarvoor nog niet.