Helaas had ik m'n echte camera niet in aanslag toen ineens deze lijn 1 op Den Haag Centraal arriveerde, maar in de zon kom je met een iPhone nog best een heel eind:
Ik sta nogal verbaasd over deze kleuren. Lijken in lijn te zijn met de HTM-bussen, hoewel toch weer net wat anders, met meer oranje/rood. Typisch genoeg doet de huidige rood/beige kleurstelling van de GTLs wat oubollig aan na al die jaren, maar slaagt deze kleurstelling er niet in om er echt nieuwer uit te zien. Wat dat betreft was het wit/geel/blauw van de GTL8-IIs toen die ingevoerd werden moderner.
Alleen: waarom maar één tram in deze kleuren? Is het een uitprobeersel ofzo?
Hier op de Kneuterdijk wordt omgereden vanwege het autoluw maken van het centrum, dus kon ik deze tram richting Delft betrappen. Zoals gezegd, het beige/rood ziet er niet echt modern uit, maar in vergelijking met trams van dezelfde generatie uit andere steden kan het nog goed mee:
Er komen in het sjiekste deel van Den Haag nog redelijk wat bussen langs ook:
(Wel lastig dat de korte sluitertijd die je nodig hebt om een scherpe foto van een rijdende bus te krijgen ervoor zorgt dat de bestemmingsaanduiding grotendeels wegvalt.)
Na wat omzwervingen reed ik toen via een smal paadje van Wassenaar naar Leidschendam. Op een gegeven moment kom je dan bij het spoor, waar je op die plek niet onderdoor kan, maar je moet eerst een eindje parallel daaraan rijden naar ofwel het noorden ofwel het zuiden. Ik deed het laatste, en ging even een kwartiertje zitten om te zien wat er zoal langskwam. Korte treintjes:
Lange treintjes:
Overigens komt er maar 1 of 2 keer per vijf minuten een trein langs op zo'n doordeweekse dag om vier uur (beide richtingen opgeteld) dus met vier sporen kan hier echt nog wel wat bij.
Zie vervolgens mijn tram 19 update.
Net voorbij Den Haag Ypenburg, langs het spoor rijdend richting Nootdorp, kon ik toen deze nog schieten:
En als laatste nadat ik 's avonds met RR4 weer de stad in gegaan was nog een foto van het busplatform van Den Haag Centraal zolang het er nog ligt: