Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik vindt de eerste variant eerlijk gezegd achterlijk lang, we hebben niet voor niets ooit die limiet van twee voor semi-stadslijnen bedacht. Of we moeten het helemaal loslaten, want eerlijk gezegd kan bijvoorbeeld bij een lijn als 73 in Utrecht de parameter ook wel netter met wat vetgedrukte plaatsnamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik dacht dat we die limiet van twee sowieso hadden losgelaten, omdat je anders van die gedrochten krijgt als lijn 73. En lengte van een routeparameter maakt toch niet veel uit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ik zou die limiet van twee inderdaad loslaten, zeker bij stadslijnen ga je anders onnodig plaatsnamen herhalen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Maar ben het wel eens dat de richtlijnenpagina's wel weer een update kunnen gebruiken. Zeker om alles wat we hebben gesproken daarin op te nemen, zodat we hele tijd dezelfde discussies voorkomen.
Even ter vergelijking, de stadsparameter zelf is niet langer, maar wel dat ik er wat meer ingezet heb (en dat vind ik wel nuttig, al kan Zuilenstein of Westraven er eventueel uit)
Ik had nog altijd het idee om de pagina’s eens bij te werken, maar nog geen tijd voor genomen zeg ik eerlijk. Staat op het lijstje in elk geval
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 27-07-2025NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Maar een paar regels verder staat weer dat je bij het specificeren van een streeklijn in een stad notitie 114 moet gebruiken, dus inderdaad, dat kan wel een update gebruiken want het spreekt zichzelf nu tegen
Schapekop in de Keistad
Nu we het erover hebben, waar ik soms tegen aan loop bij de vette versie is dat er altijd een deel achter moet, waardoor je soms "Dorp" gaat gebruiken. Wat vind men van het idee om het zonder : toe te staan? Bij de oude parameter van lijn 21 krijg je dan bijvoorbeeld:
IJsselstein - Nieuwegein: Doorslag - City - Utrecht: P+R Westraven - Centraal Station (- Galgenwaard - Science Park)
Daniel schreef: ↑zo 27 jul 2025, 22:05
Maar een paar regels verder staat weer dat je bij het specificeren van een streeklijn in een stad notitie 114 moet gebruiken, dus inderdaad, dat kan wel een update gebruiken want het spreekt zichzelf nu tegen
Sowieso klopt het onderaannemer stukje bij merknamen ook niet meer.
We hebben nu de onderaannemer parameter.
Dionysusnu schreef: ↑zo 27 jul 2025, 22:06
Nu we het erover hebben, waar ik soms tegen aan loop bij de vette versie is dat er altijd een deel achter moet, waardoor je soms "Dorp" gaat gebruiken. Wat vind men van het idee om het zonder : toe te staan?
Herkenbaar inderdaad, lijkt mij zo wel een goeie oplossing.
Schapekop in de Keistad
Dionysusnu schreef: ↑zo 27 jul 2025, 22:06
Nu we het erover hebben, waar ik soms tegen aan loop bij de vette versie is dat er altijd een deel achter moet, waardoor je soms "Dorp" gaat gebruiken. Wat vind men van het idee om het zonder : toe te staan?
Herkenbaar inderdaad, lijkt mij zo wel een goeie oplossing.
Prima wat mij betreft.
Ik vind het prima. Wellicht nog bij Amersfoort het centraal station toevoegen?
Ik zou er bijvoorbeeld van maken: Utrecht: P+R Westraven - Hoograven - Rijnsweerd - Science Park - Zeist: Handelscentrum - Soesterberg - Amersfoort: Centraal Station
Maar ben het wel eens dat de richtlijnenpagina's wel weer een update kunnen gebruiken. Zeker om alles wat we hebben gesproken daarin op te nemen, zodat we hele tijd dezelfde discussies voorkomen.
Meltrain waardeert dit bericht.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
regenmaker schreef: ↑zo 27 jul 2025, 22:41
Ik zou er bijvoorbeeld van maken: Utrecht: P+R Westraven - Hoograven - Rijnsweerd - Science Park - Zeist: Handelscentrum - Soesterberg - Amersfoort: Centraal Station
Toch heb ik er Vollenhove - Dijnselburg van gemaakt in Zeist. Met de gedachte van Meltrain in het achterhoofd, al had ik die op dat moment nog niet gelezen.
Schapekop in de Keistad
Ik vind het ook een goed voorstel, dan kan mijn routeparameter voor lijn 4 ook terug van:
Maastricht: Pottenberg [→ Malberg → Caberg]/[← Brusselse Poort ← Mariaberg] - Centrum - Station - Scharn - Berg en Terblijt: Rijksweg - Vilt: Rijksweg - Valkenburg: Centrum - Broekhem - Station
naar:
Maastricht: Pottenberg [→ Malberg → Caberg]/[← Brusselse Poort ← Mariaberg] - Centrum - Station - Scharn - Berg en Terblijt - Vilt - Valkenburg
Het voordeel is dat de routeparameter niet vervuild wordt door 'overbodige' informatie: namelijk het herhalen van de plaatsnaam of het toevoegen van dingen als 'Dorp' of 'Rijksweg' waar dat niks toevoegt, en daarmee ook korter en overzichtelijker wordt. Het nadeel is wellicht dat voor lijnen waar geen enkele specificatie zit de plaatsnamen normaal gedrukt zijn, terwijl ze bij andere lijnen vetgedrukt zijn. Maar ik denk dat we daar wel mee kunnen leven.
Die laatste mag niet volgens de update die regenmaker net op de richtlijnenpagina gezet heeft (maximaal twee plaatsnamen zonder specificatie vetgedrukt). Heb zelf de Utrechtse 82 ook nog maar even gauw aangepast nadat ik dat las
Maar ik merkte in Utrecht wel dat er best veel lijnen aan die nieuwe notatie 115 kunnen voldoen, die het er een stuk overzichtelijker uit laten zien.
Schapekop in de Keistad
Ja, ik had dat gedaan omdat je anders: plaats A: Station - Dreef - plaats B - plaats C - plaats D - plaats E - plaats F als routerparameter kan maken dat lijkt mij een beetje overdreven. Dan kan je beter Plaats A Station - Plaats A Dreef etc gebruiken of gewoon de plaatsaanduiding in plaats A weglaten.
Dit probleem treedt vooral op waar iets een stadslijn is met een vrij uitgebreide route in de stad (daardoor is het herhalen van de plaatsnaam erg ruimteverspillend) en dan nog een stuk de streek inrijdt naar plaatsen die klein genoeg zijn om geen extra specificatie nodig te hebben. Als in: voor geen enkele andere lijn specificeren we daar iets.
regenmaker schreef: ↑ma 28 jul 2025, 00:03
Ja, ik had dat gedaan omdat je anders: plaats A: Station - Dreef - plaats B - plaats C - plaats D - plaats E - plaats F
Kan maken dat lijkt mij een beetje overdreven.
Inderdaad, maar in jouw voorbeeld hoef je plaats A maar 2x te noemen om terug te gaan naar een normale notatie, terwijl ik hier Maastricht 6x zou moeten noemen. Misschien kunnen we ergens in het midden uitkomen.