Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Om je vragen te beantwoorden:
1. Bij Kralingse Zoom is er weinig plek om te draaien en sommige buschauffeurs draaien te laat/te vroeg en komen ze dus soms dan op de verkeerde perron terecht.
2. Want 140 en 145 gaan naar Ridderkerk.
3. Kralingse Zoom is klein dus de perrons moeten kort zijn anders moeten ze een hele nieuw stukje bouwen en tegenwoordig is spul duur. (Er moet ook een stukje voor draaien te zijn!)
(Er stoppen 5 buslijnen op perron B )
1. Bij Kralingse Zoom is er weinig plek om te draaien en sommige buschauffeurs draaien te laat/te vroeg en komen ze dus soms dan op de verkeerde perron terecht.
2. Want 140 en 145 gaan naar Ridderkerk.
3. Kralingse Zoom is klein dus de perrons moeten kort zijn anders moeten ze een hele nieuw stukje bouwen en tegenwoordig is spul duur. (Er moet ook een stukje voor draaien te zijn!)
(Er stoppen 5 buslijnen op perron B )
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebr ... us#My_Maps
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zal dan wel weer een combi worden van:Bemined schreef: ↑vr 27 okt 2023, 18:46 In navolging van het tramplan gaat de MRDH nu een plan voor een nieuw busnet uitwerken. Uitgangspunt is dat er evenveel dienstregelingkilometers blijven als in 2024 (waarbij het gaat om de afgesproken dienstregeling, afschalingen vanwege personeelstekort tellen niet mee) wat neer zal komen op dat voor elke lijn die vanaf 2025 vaker gaat rijden, er elders geschrapt zal moeten worden.
* drukste buslijnen vaker rijden
* schrappen van de minst gebruikte lijndelen
* strekken buslijnen waar mogelijk
* rijtijdversnelling door meer voorrang bij VRI's
Ben benieuwd hoe ze dat verder gaan uitwerken...
-
- Berichten: 983
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Aan welke buslijnen moet je dan denken? Volgens mij is het al redelijk uitgeknepen als je kijkt naar paar jaar geleden...
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Aantal berichten over de Iveco verplaatst naar het topic "Veluwe-Zuid".
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
dankjeJulius schreef: ↑do 02 nov 2023, 07:59 Om je vragen te beantwoorden:
1. Bij Kralingse Zoom is er weinig plek om te draaien en sommige buschauffeurs draaien te laat/te vroeg en komen ze dus soms dan op de verkeerde perron terecht.
2. Want 140 en 145 gaan naar Ridderkerk.
3. Kralingse Zoom is klein dus de perrons moeten kort zijn anders moeten ze een hele nieuw stukje bouwen en tegenwoordig is spul duur. (Er moet ook een stukje voor draaien te zijn!)
(Er stoppen 5 buslijnen op perron B )
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Een defecte metro bij Rodenrijs zorgde deze ochtendspits voor een flink verstoorde dienstregeling op metrolijn E. Aankomst op m'n werk was met +38 ten opzichte van normaal gepland.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In zo'n geval kunne meer overloopwissels een uitkomst zijn.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op zich zijn de perrons lang genoeg voor twee bussen. Probleem is dat er een abri 'in de weg' staat en dat het feitelijke instapperron (met verhoogde stoep) maar de helft van de totale perronlengte beslaat.Julius schreef: ↑do 02 nov 2023, 07:59 Om je vragen te beantwoorden:
1. Bij Kralingse Zoom is er weinig plek om te draaien en sommige buschauffeurs draaien te laat/te vroeg en komen ze dus soms dan op de verkeerde perron terecht.
2. Want 140 en 145 gaan naar Ridderkerk.
3. Kralingse Zoom is klein dus de perrons moeten kort zijn anders moeten ze een hele nieuw stukje bouwen en tegenwoordig is spul duur. (Er moet ook een stukje voor draaien te zijn!)
(Er stoppen 5 buslijnen op perron B )
Er is nog een vijfde perron, maar dat wordt niet meer gebruikt. Oorspronkelijk had Kralingse Zoom nog extra ruimte op de 'begane grond' zoals op Capelsebrug. Die is ingepikt voor de parkeergarage en de shuttle, dus alles moet nu boven gebeuren. Zonder de buffer was er meer draairuimte geweest om ook dat perron 'E' nog te kunnen gebruiken.
Binnen de ruimte die er nu is, zou ik die abri's van de perrons halen. Zeker die bij de uitstaphalte staat gewoon dik in de weg. Met de vrijgekomen ruimte kun je de perrons beter inrichten, met ook een duidelijke looproute die bovendien vriendelijker is voor wie liever niet vier stoepen op en af loopt om bij zijn bus te komen. Vervolgens een centrale wachtruimte op het 'terras' dat nu beschikbaar is voor de ingang van het metrostation, want ik snap dat het een tochtgat is waar je liever even in de beschutting wacht.
De drukte is overigens vooral een spitsverhaal, daarbuiten is er plek zat.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zie weinig mensen die zij-ingangen gebruiken, meeste van hun gaan met de hoofdingang. De abri’s zijn ook heel klein en ze kunnen beter ergens anders geplaatst worden, of helemaal niet want binnen is ook een soort wachtplaats. De perrons zijn lang genoeg voor mensen die instappen maar de 2e bus is vaak ietsjes te lang dus de achterste gedeelte steekt uit en kunnen andere bussen blokkeren.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebr ... us#My_Maps
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ken wel een manier om dat proces te versnellen.
Voor tips en trucs weet je mijn inbox te vinden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Sowieso vind ik dat de busstations KZ, Capelsebrug en Alexander van slechte kwaliteit zijn. Rotterdam Centraal gaat nog wel al sta je daar ook niet echt uit de wind waardoor reizigers liever nog in het station wachten tot het laatste moment.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Sinds dat ze zijn gebouwd, is er ook praktisch niks meer aan gedaan; Capelsebrug is al 30 jaar oud, Kralingse Zoom en Alexander bijna 40. Helaas gebeurt dat op wel meer busstations - er is wel budget om de bende lang na de houdbaarheidsdatum compleet te verbouwen, maar niet om de handel doorlopend up-to-date te houden.
Is dat wel VOG-proof?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Jawel. Op die manier hebben we in Tilburg ook e.e.a. voor elkaar gekregen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom bestaat de halte De Hagen bij Keizerswaard???
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebr ... us#My_Maps
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom niet? De bus stopt daar omdat hij niet langs grote Hagen komt.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dan kan je bus langs Grote Hagen laten rijden. Kom je ook op Keizerswaard.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebr ... us#My_Maps
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Alleen is daar geen plek voor een halte richting Keizerswaard, dus win je er uiteindelijk niks mee.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op OVinfo staat dat lijn 70 naar Zuidplein gaat en ik zag net een 70 richting Zuidplein. Enig idee waarom het zo is?
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebr ... us#My_Maps
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Wiki-pagina naar al mijn OV-gerelateerde kaarten.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is weer najaar, dus dat betekent terugkeer van de vierkante wielen, sommige metro’s bonken er al weer helemaal op los.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vooral de MG2/1s of ook de andere series? Het viel me op dat er de laatste tijd regelmatig SG3 op lijn C te zien is ipv MG2/1, en die serie is wel gevoelig voor blaadjes.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Andere series ook nog. Bladderen kunnen op het spoor belanden. Maar de 5300 heeft geen magneetremmen. Vanaf de 5400 wel.
- Justinspotter30
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
- Locatie: Capelle a/d ijssel
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Komt ook misschien dat de 5400 voor de sneltram was en dat de RET er niet aan dacht om ook magneetremmen te zetten op de 5300 serie . Had de 5200 serie type T magneetremmen ?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De 5200 serie had eigenlijk het hele "sneltrampakket", met dus magneetremmen, richtingaanwijzers, een baanschuiver, en nog wat andere dingen.
- Justinspotter30
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
- Locatie: Capelle a/d ijssel
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vandaag reedt er weer een Citaro op de lijnen 30 en 36 de 353 de laatste tijd rijden er wel wat meer Citaros in oost ergens in oktober reedt nog de 346 op de lijnen 30,31,36
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten