Korte vragen
-
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10
Re: Korte vragen
Kan weg, had iets verkeerdom gelezen.
Laatst gewijzigd door JothamvW op do 12 dec 2024, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Korte vragen
Nou hierboven wordt genoemd dat alles in de 3600 op 1 omloop na LAM = DDZ6 wordt. Wellicht wordt die ene omloop met een DDZ4 versterkt met een 2e stel in de spits?
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Momenteel rijdt de 3600 met 2xVIRM8, 9xVIRM6 en 1xVIRM4 in de spits, dat wordt dan 11xDDZ6 en 1xDDZ4.
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Korte vragen
De omloop van de 3614 is die die met DDZ-4 zal gaan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Korte vragen
Uitwisseling moet zover ik zie echt in de Bijsturing gaan plaatsvinden, de ritten rijden aankomst van na de 3686 in Arnhem van maandag t/m donderdag leeg naar Nijmegen en op vrijdag en zaterdag leeg naar Zutphen. Op zondag ligt er na aankomst in Arnhem geen lege rit in, daar zal dagplan dus wat moet bedenken en anders bijsturing.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22813
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte vragen
Ik zie bij de bijzonderheden op Treinposities termen als ICNG25-5 en SNG-4T. Wat betekenen die 25 resp. T?
Daarnaast dacht ik dat het aantal bakken met Romeinse cijfers aangeven moet worden (dus SNG-IV i.p.v. SNG-4).
Daarnaast dacht ik dat het aantal bakken met Romeinse cijfers aangeven moet worden (dus SNG-IV i.p.v. SNG-4).

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Korte vragen
ICNG25 weet ik niet.
T was testtrein voor Airportsprinter, dus ik denk nu gewoon Airportsprinter.
Romeinse cijfers zijn ze volgens mij op een gegeven moment mee gestopt.
T was testtrein voor Airportsprinter, dus ik denk nu gewoon Airportsprinter.
Romeinse cijfers zijn ze volgens mij op een gegeven moment mee gestopt.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
25kV en de T is vermoed ik Technisch Geleid Vertrekproces (oftewel machinist die de deuren sluit).
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34
Re: Korte vragen
Klopt helemaal, de 25 staat voor de 25 kV compatibiliteit en de T voor het Technisch Geleid Vertrekproces.
-
- Berichten: 2008
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Korte vragen
Zijn er dan ICNGs die geen 25kV aankunnen? 

-
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Korte vragen
Nee, maar wel ander materieel. Dus het kan handig zijn om niet te moeten nadenken "kan materieel x wel of niet 25 kV" als je de planning maakt.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Mensen die de planning maken weten dat wel, maar voor de computer die de rijtijdberekening maakt is het wel handig te weten of deze de acceleratietabel van 1500V moet pakken of die van 25kV.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34
Re: Korte vragen
Dit is voor zover ik weet echt puur of er 25 kV compatibiliteit is. Een ICNG voor enkel HRN zal de toevoeging 25 niet hebben, ondanks dat de performance hetzelfde is.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Korte vragen
Weet iemand wanneer de reizigersdienst begint op de HSL Badajoz-Elvas op de Spaans-Portugese grens?
Gedetailleerder prognoses dan '2024' of '2025' voor oplevering van de HSL vind ik niet, laat staan een indicatie of er dan ook gelijk reizigerstreinen overheen gaan. Ik wil ergens komend jaar per spoor richting Portugal, als de HSL in de loop van het jaar in dienst gaat wil ik mijn planning daarop aanpassen.
Gedetailleerder prognoses dan '2024' of '2025' voor oplevering van de HSL vind ik niet, laat staan een indicatie of er dan ook gelijk reizigerstreinen overheen gaan. Ik wil ergens komend jaar per spoor richting Portugal, als de HSL in de loop van het jaar in dienst gaat wil ik mijn planning daarop aanpassen.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Kort antwoord: Er bestaat geen HSL Elvas - Badajoz (de uitleg is het makkelijkst gezien vanuit Portugal). Je bedoelt waarschijnlijk de nieuwe lijn Évora - Elvas. Die gaat naar verwachting "ongeveer" medio 2025 open. Maar het is nog niet duidelijk wat voor reizigersdiensten er dan geboden gaan worden; ik vermoed alleen enkele binnenlandse IC's Lissabon - Évora - Elvas. In Elvas kan dan (hopelijk) overgestapt worden op de bestaande boemel naar Badajoz.
Het is waar dat de nieuwe lijn een afslag krijgt vlak voor Elvas (oostzijde), zodat goederentreinen (en in de toekomst ook hogesnelheidstreinen) van de richting Évora direct naar Badajoz en verder Spanje in kunnen rijden zonder kop te hoeven maken in Elvas. Die hogesnelheidstreinen (Lissabon - Madrid) worden pas verwacht als Spanje het ontbrekende stuk HSL tussen hun Extremadura en Toledo gebouwd zullen hebben; voor een groot deel is er nog niet eens een tracébesluit.
Vanaf dat driehoekje ten oosten van Elvas is tevens een nieuwe grensoverschrijdende lijn gepland, die evenwel noord langs Badajoz om zal gaan. Daar heb je als reiziger alleen wat aan als je een non-stop hogesnelheidstrein van Lissabon naar Madrid neemt, over een decennium of wat.
Het is waar dat de nieuwe lijn een afslag krijgt vlak voor Elvas (oostzijde), zodat goederentreinen (en in de toekomst ook hogesnelheidstreinen) van de richting Évora direct naar Badajoz en verder Spanje in kunnen rijden zonder kop te hoeven maken in Elvas. Die hogesnelheidstreinen (Lissabon - Madrid) worden pas verwacht als Spanje het ontbrekende stuk HSL tussen hun Extremadura en Toledo gebouwd zullen hebben; voor een groot deel is er nog niet eens een tracébesluit.
Vanaf dat driehoekje ten oosten van Elvas is tevens een nieuwe grensoverschrijdende lijn gepland, die evenwel noord langs Badajoz om zal gaan. Daar heb je als reiziger alleen wat aan als je een non-stop hogesnelheidstrein van Lissabon naar Madrid neemt, over een decennium of wat.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Korte vragen
Zo pessimistisch is de situatie gelukkig niet, Renfe rijdt nu al immers hogesnelheidstreinen tussen Madrid en Badajoz. In theorie kan er dus volgend jaar een rechtstreekse trein Madrid - Lissabon rijden binnen 7 uur, als verlenging van de trein die nu in Badajoz eindigt. Of dat ook gebeurt is aan Renfe.
-
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Korte vragen
Het lijkt mij dat de computer dat niet afleest van het cijfertje 25 in de naam, want dan weet hij nog niet hoe snel het materieel accelereert. Voor een computer(vertaaltabel) maakt het totaal niet uit of daar nu ICNG25 of ID5632478 staat.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Maar die data wordt wel door mensen bijgehouden, en die hebben liever een leesbaar naampje dan een intern id wat je weer elders op moet zoeken. In de planning zul je dus zien dat er op het conventionele spoor ICNG gepland wordt als tractie en op de HSL ICNG25.
- trolly
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Korte vragen
Als ik het goed begrijp zit het verschil 'm dus niet zozeer in de ICNG zelf (want allemaal geschikt voor 25 kV) maar in de inzet: ICNG komt nooit op de HSL en kan dus in geval van nood uitgewisseld worden met wat er ook maar in de tuin te vinden is, terwijl ICNG25 uitsluitend door ICNG vervangen mag worden. Zoiets?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Berichten: 52118
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, ICNG25 mag alleen door ICNG of in uiterste nood TRAXX+ICR vervangen worden.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we TRAXX+ICR op Amersfoort Schothorst gaan zien
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we TRAXX+ICR op Amersfoort Schothorst gaan zien

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Op Schiphol, Rotterdam en Breda wisselt de materieeltractie gewoon van ICNG naar ICNG25 of andersom in de plansystemen.
-
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Korte vragen
Dat zeg ik, voor de computer maakt het niet uit, voor de menselijke leesbaarheid wel.Bemined schreef: ↑zo 15 dec 2024, 09:17 Maar die data wordt wel door mensen bijgehouden, en die hebben liever een leesbaar naampje dan een intern id wat je weer elders op moet zoeken. In de planning zul je dus zien dat er op het conventionele spoor ICNG gepland wordt als tractie en op de HSL ICNG25.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Welk punt probeer je nou te maken? Niemand beweerde dat de computer de naam zou lezen. Overigens is 'de computer' niet één systeem, maar er zijn diverse systemen die informatie met elkaar uitwisselen, dan is een naampje wel zo handig want anders moet je al die vage id-nummertjes ook weer gaan synchroniseren tussen alle systemen.
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Korte vragen
Het plansysteem geeft echter geen foutmelding als je een trein plant met materieel dat niet geschikt is voor 25kv (zoals een ICM) een route over de HSL geeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten