Pagina 50 van 56

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 dec 2024, 08:21
door Nitein-Repart
Volgens mij wordt er toch iets meer geschrapt dan enkel de RB36 en RE44.

Dit wordt geschrapt:

RE6 Köln Hbf-Köln/Bonn Flughafen
RE11 Düsseldorf-Hamm
RE42 korttrajectdiensten Essen-Münster (RE42 Mönchengladbach-Münster blijft wel rijden)
RE47 Düsseldorf-Lennep
RE49 Wuppertal-Essen-Wesel
S68 Langenfeld-Wuppertal
S28 Mettmann Stadtwald-Wuppertal
S3 uursdienst Oberhausen-Essen-Hattingen

Bron: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10982344

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 dec 2024, 08:57
door waldo79
Alleen de RE6 en RE42 zijn nieuw. Op de rest van de aangegeven series werd ook in 2024 al geschrapt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 dec 2024, 09:36
door ICE11
En dat is lang nog niet alles, want bij voorbeeld de versterkingsritten op de RE4 in de spits tussen Düsseldorf en Aachen blijven ook geschrapt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:31
door en-es
Business as usual bij onze oosterburen dus.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 dec 2024, 17:50
door ThatPCDude
Mooi ruk weer, tot zo ver mijn snelste (ICE-)verbinding met Dorsten...

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 10 dec 2024, 21:14
door Nitein-Repart
Nitein-Repart schreef: wo 04 dec 2024, 08:21 Volgens mij wordt er toch iets meer geschrapt dan enkel de RB36 en RE44.

Dit wordt geschrapt:

RE6 Köln Hbf-Köln/Bonn Flughafen
RE11 Düsseldorf-Hamm
RE42 korttrajectdiensten Essen-Münster (RE42 Mönchengladbach-Münster blijft wel rijden)
RE47 Düsseldorf-Lennep
RE49 Wuppertal-Essen-Wesel
S68 Langenfeld-Wuppertal
S28 Mettmann Stadtwald-Wuppertal
S3 uursdienst Oberhausen-Essen-Hattingen

Bron: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10982344
Inmiddels is ook bekend dat de RE13 tussen Venlo en Hamm slechts iedere twee uur rijdt en tussen Venlo en Mönchengladbach komt er aanvullend treinvervangend vervoer. De S3 tussen Oberhausen en Hattingen rijdt op werkdagen wel ieder half uur (in het weekend ieder uur). Zie hier: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10988693

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 10 dec 2024, 21:52
door Z2N
Dat is niet wat in je bron staat, daar wordt over de hele lengte van de RE13 een tweeuursdienst genoemd met daarnaast extra bussen tussen Venlo en Mönchengladbach.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 10 dec 2024, 21:55
door MaartenD
Ik vertaal de inzet van RE13 als "meestal slechts elke 2 uur en tussen Mönchengladbach en Venlo extra bussen".
Dus het kan zijn dat er wel eens een uurdienst is.

Je zou bijna treinmachinist worden als je dit zo leest.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 10 dec 2024, 21:57
door Z2N
In Nederland is er ook nog steeds een tekort, dus je bent daar van harte welkom. :Y

Overigens is het voor de reizigers van de RE13 sowieso afzien volgend jaar, door de 80-weekse tussen Emmerich en Oberhausen rijdt die trein wekenlang niet de grens over.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 10 dec 2024, 22:20
door regenmaker
Is die SB42 tussen Venlo en Aldekerk zo gek nog niet. :mrgreen:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 06:30
door TomSteyl
Ik zag hem toevallig zondag voorbijtuffen vlak voor het station in Venlo en hij zat redelijk vol. Ook bij Arriva verwijzen ze door naar de SB42 in de halve uren.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 08:44
door Meltrain
Z2N schreef: di 10 dec 2024, 21:57 Overigens is het voor de reizigers van de RE13 sowieso afzien volgend jaar, door de 80-weekse tussen Emmerich en Oberhausen rijdt die trein wekenlang niet de grens over.
Kunnen reizigers tussen Venlo en Mönchengladbach dan met de ICE reizen of worden er vervangende bussen ingezet?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 08:55
door TomSteyl
Vervangende bussen, zowel stop- als snelbussen. De ICE stopt meestal niet langs een perron. Maar die vervangbussen zijn niet aan te raden, die zitten meestal afgeladen vol en Eurobahn weigert een hogere capaciteit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 09:31
door MaartenD
En die ICE heeft ook niet de capaciteit om de lokale reizigers mee te nemen. Die zal vooral in de zomer al goed vol zitten met de reguliere reizigers.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 09:38
door umbusko
Naar Düsseldorf Hbf duurt het 1:24 met de SB42 en RE10 tegenover 1:04 met de directe RE13. Dat is dan inderdaad niet zo’n gek alternatief als de boel verbust wordt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 09:41
door en-es
Stel je maar niet veel voor van het SEV in Duitsland.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 13:18
door cassie127
Meltrain schreef: wo 11 dec 2024, 08:44
Z2N schreef: di 10 dec 2024, 21:57 Overigens is het voor de reizigers van de RE13 sowieso afzien volgend jaar, door de 80-weekse tussen Emmerich en Oberhausen rijdt die trein wekenlang niet de grens over.
Kunnen reizigers tussen Venlo en Mönchengladbach dan met de ICE reizen of worden er vervangende bussen ingezet?
In de nieuwe dienstregeling heeft de ICE bij omleidingen in één richting een stop langs het perron. DB Verkoopt ook sparpreisen voor deze treinen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 15:40
door TomSteyl
Je kunt wel in/uit, maar nooit terug? :mrgreen:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 16:10
door mave94
De gelukkigen zullen voor altijd in Mönchengladbach moeten blijven. :p

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 16:13
door Stefan
Of je daar echt gelukkig van gaat worden durf ik te betwijfelen :')

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 17:07
door en-es
Hoezo, mooie stad toch.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 19:49
door ArrivaBas
Het mooiste aan die stad is de bijna volledige ring aan Autobahnen. Ik ben graag snel weg daar. :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:22
door ICE11
Uit een onderzoek in opdracht van de NWL is gebleken dat het reactiveren van de spoorlijn Bocholt-Borken niet haalbaar is. Alleen voor een reactivering van Borken naar Coesfeld (en dan een doorgaande trein van Borken naar Münster) is de kosten-baten-analyse positief:

https://madeinbocholt.de/unwirtschaftli ... re-absage/

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 22:09
door verfmeer
Dat verbaast me niet. Borken en Bocholt hebben beide enkel treinen richting het zuiden, waardoor er maar een beperkt aantal reizen is waarbij dit voordelig zou zijn. Coesfeld heeft treinen richting het noorden, oosten en zuiden, waardoor een verbinding van Borken naar Coesfeld naar veel meer bestemmingen reistijdwinst oplevert.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 23:09
door Ardan
Het is niet dat er geen vervoersvraag is tussen Bocholt en Borken, een spoorlijn zou 7000 reizigers per dag trekken. Ik las ook ergens dat er in nieuwe spoorlijnen geen spoorwegovergangen mogen worden ingebouwd. Dat maakt de aanleg vreselijk duur.