Pagina 6 van 16

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 21:39
door Talbot
Niwa ter Els schreef: ma 17 mar 2025, 19:30 Wederom onder voorbehoud van duimzuigerij:

Zweedse bussen zouden in Nederland zijn. Chinese bussen voor het eind van de maand ook.
Ik had van iemand anders weer begrepen dat die Zweedse MAN's zouden zijn afgekeurd. Maar goed, eerst zien, dan geloven zullen we maar zeggen ;) .

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 13:12
door Kopri

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 13:35
door ovVeluwe
Die render zat ook in ons kerstpakket destijds, maar nu is hij schijnbaar openbaar gemaakt :)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 13:37
door CamilleKreemers
Ik vind het er strak uitzien.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 13:43
door Kopri
ovVeluwe schreef: vr 21 mar 2025, 13:35 Die render zat ook in ons kerstpakket destijds, maar nu is hij schijnbaar openbaar gemaakt :)
Ik moet ook inderdaad zeggen dat het erg goed uitziet, de kleuren en de stickers samen met de vorm van de bus.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 16:03
door Selivio
Staat m idd wel goed. Wel grappig dat de kleurstelling eigenlijk vrijwel hetzelfde is als die van Friesland alleen dan met andere logo's en een grijze baan ipv blauw (A). Op de render staan (nog) spiegels, gaan ze dat ook krijgen, of worden het toch camera's?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 16:04
door Kopri
Worden uiteindelijk camera's.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 21 mar 2025, 16:19
door Meltrain
Selivio schreef: vr 21 mar 2025, 16:03 Wel grappig dat de kleurstelling eigenlijk vrijwel hetzelfde is als die van Friesland alleen dan met andere logo's en een grijze baan ipv blauw (A).
Dit is al meer dan 11 jaar de kleurstelling van U-OV. Overigens hebben de bussen in Fryslân ook een andere kleur geel.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: zo 23 mar 2025, 22:15
door Kopri
Ach ja en zo lenen wij weer dingen van GD zoals ULink en ULiner. Net ietsjes anders qua uitvoering, maar komt op hetzelfde neer.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 14:13
door ovVeluwe
De gelede MAN's die in Nederland zijn aangekomen zijn de ex Keolis Sverige 4071-4080. Momenteel dragen ze nog in hun rode en blauwe huisstijl.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 15:48
door Kopri
Zien er redelijk uit. Ben benieuwd waar ze ingezet gaan worden. Waarschijnlijk schoollijnen en drukke lijnen zoals lijn 50, 41, etc.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 16:58
door Daniel
202 lijkt me in eerste instantie het meest logisch (in de huidige concessie)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 16:59
door Kopri
Bij lijn 50 is het ook geen overbodige luxe.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 17:02
door Daniel
Daar kan het pas als de haltesituatie bij De Klomp aangepast is of de noodhalte er ligt, gezien de kans op de Veenendaalse tak te verdwalen.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 17:24
door Kopri
Ja, maar je kunt ook sommige Setra's tijdens de spits naar Wageningen omwisselen. Sowieso gezien het aantal MAN bussen verwacht ik niet dat heel lijn 50 geleed gaat rijden.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 18:58
door Lijn 45
Gaan ze alle 10 voor Syntus rijden of krijgt Pouw er ook een paar als vervanging voor de 1201 en 1204?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 19:52
door Daniel
Waarom zou Pouw vervanging krijgen voor bussen die ze zelf aan een andere vervoerder verhuurd hebben?
Overigens reden die geledes bij Pouw allang niet meer alle lijnen waar ze ooit voor zijn aangeschaft.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 20:14
door BasGeluk
Daniel schreef: ma 24 mar 2025, 16:58 202 lijkt me in eerste instantie het meest logisch (in de huidige concessie)
Hangt ook van het aantal zitplaatsen af. Lijn 202 heeft doorgaande reizigers en rijdt via de snelweg. Op zo'n lijn is het aantal zitplaatsen belangrijker dan de totale capaciteit.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 21:14
door Milco
Ligt eraan, ik weet niet in hoeverre lijn 202 ook veel stads-reizigers heeft binnen Amersfoort? Lijn 202 rijdt In elk geval in de spits immers dezelfde route als stadslijn 2.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 22:13
door BasGeluk
Zeer beperkt. Het overgrote deel van de ritten rijdt tussen Amersfoort CS en Utrecht.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 24 mar 2025, 22:25
door JacobTrainsNL
Vooral op de 215 zie je wel stadsreizigers (gezien lijn 15 dan niet rijdt) en ook doorgaande reizigers naar het Science Park. Wat altijd lekker zorgt voor al een aardig volle bus in de spits zonder reizigers van het Centraal. Ja ik ben er niet fan van de doorkoppeling (omdat ze vaak ook te laat zijn), maar gelede bussen zou erg helpen. Op de 202 is het aantal doorgaande reizigers iets minder en rijdt er tegelijkertijd ook een 2 dus daar is niet veel van nee.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: di 25 mar 2025, 21:45
door Niwa ter Els
BasGeluk schreef: ma 24 mar 2025, 20:14
Daniel schreef: ma 24 mar 2025, 16:58 202 lijkt me in eerste instantie het meest logisch (in de huidige concessie)
Hangt ook van het aantal zitplaatsen af. Lijn 202 heeft doorgaande reizigers en rijdt via de snelweg. Op zo'n lijn is het aantal zitplaatsen belangrijker dan de totale capaciteit.
De lijn is in de spits zo belachelijk druk dat de prioriteit toch echt op capaciteit ligt. Komt bij dat je met staanplaatsen ook gewoon de snelweg op kan, zoals dat nu ook steeds gebeurt. Het risico op incidenten met staande reizigers is op de snelweg beduidend kleiner dan in de stad.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: di 25 mar 2025, 21:50
door Niwa ter Els
Milco schreef: ma 24 mar 2025, 21:14 Ligt eraan, ik weet niet in hoeverre lijn 202 ook veel stads-reizigers heeft binnen Amersfoort? Lijn 202 rijdt In elk geval in de spits immers dezelfde route als stadslijn 2.
In de ochtend gaat het gros naar CS, en vanmorgen op mijn rit had ik een man of 10 die bleven zitten naar USP. Maar op andere (vroegere) ritten zijn er flink wat doorgaande reizigers.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: di 25 mar 2025, 21:51
door Niwa ter Els
Lijn 45 schreef: ma 24 mar 2025, 18:58 Gaan ze alle 10 voor Syntus rijden of krijgt Pouw er ook een paar als vervanging voor de 1201 en 1204?
De 1201 tm 1204 zijn van Pouw zelf, dus die worden zeker niet vervangen door bussen van Keolis. Sowieso heb ik het idee dat de liefde flink bekoeld is...

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 04 apr 2025, 16:17
door ovVeluwe
Yutong 8101 is ondertussen in het land.