Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
- Locatie: Maastricht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 2922 gaf tussen Breukelen en Abcoude een stoot op de typhoon. Daarna hoorde ik iets onder de trein door gaan... De trein is gewoon op volle snelheid doorgereden.
De 3557 vertrok met +7 uit Utrecht. Vanaf Culemborg tot aan Geldermalsen reden we achter de sprinter aan. Aankomst in Den Bosch +8 en hier was de sprinter naar Deurne net vertrokken. Ook hier mochten we weer achteraan en bij Acht kwamen alle treinen tot stilstand door een persoon langs het spoor. Alle treinen kregen een European instruction rijden op zicht. Uiteindelijk klokte de 3557 +17 in Eindhoven.
De 3557 vertrok met +7 uit Utrecht. Vanaf Culemborg tot aan Geldermalsen reden we achter de sprinter aan. Aankomst in Den Bosch +8 en hier was de sprinter naar Deurne net vertrokken. Ook hier mochten we weer achteraan en bij Acht kwamen alle treinen tot stilstand door een persoon langs het spoor. Alle treinen kregen een European instruction rijden op zicht. Uiteindelijk klokte de 3557 +17 in Eindhoven.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 626 reed met de 8665 ipv DDZ en heeft het tot trein 674 volgehouden vandaag. Vanaf Zl wordt hij omgewisseld voor de 7650 als 300674.
Verder is de 8737 ook verdwaald want die rijdt nu de 3668 te Bd ipv DDZ. Of hij Zl gaat halen is de vraag want er is nu een systeemstoring te Dv waardoor alles daar platligt.
Edit: niet dus, reed tot Zp. Verder rijdt trein 1777 te Ut met de 8672 ipv ICM.
Verder is de 8737 ook verdwaald want die rijdt nu de 3668 te Bd ipv DDZ. Of hij Zl gaat halen is de vraag want er is nu een systeemstoring te Dv waardoor alles daar platligt.
Edit: niet dus, reed tot Zp. Verder rijdt trein 1777 te Ut met de 8672 ipv ICM.
- ArrivaBas
- Berichten: 9523
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De treinbegeleider van EC 9219 heeft zojuist een vermoedelijke zwartrijder overgedragen aan V&S in Breda. Ik bekijk het schouwspel vanuit de ernaast halterende 6628.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds wanneer is de omroep in de SNG ook in het Engels? De omroep van Amsterdam Zuid is overigens wel tenenkrommend slecht: “Amsterdam Zoid”. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- ArrivaBas
- Berichten: 9523
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Maastricht deed het personeel van de intercity van 18:00 naar Enkhuizen een ingangscontrole op het perron. En bij vertrek uit Tilburg met de 6669 werd de kaartcontrole gedaan door V&S en die waren ook heel geïnteresseerd in pasfoto's c.q. ID-bewijzen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor ons klinkt het slecht, maar misschien begrijpt de Toerist het dan wat beter.
Ik hoorde ooit een Engelstalig iemand het als 'zwied' uitspreken.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22813
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Altijd leuk als je hele reisadvies in de NS app verdwijnt, omdat hij denkt dat een bepaalde overstap niet meer mogelijk is, terwijl 90% van de reizigers die overstap gewoon haalt.
Er zou eigenlijk een knop toegevoegd moeten worden waarmee je kunt aangeven dat je de overstap toch gehaald hebt en dat hij gewoon verder moet gaan met het bestaande advies.

Er zou eigenlijk een knop toegevoegd moeten worden waarmee je kunt aangeven dat je de overstap toch gehaald hebt en dat hij gewoon verder moet gaan met het bestaande advies.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Zwolle rijdt de 622 op de maandagochtend met een DDZ6 uit Leeuwarden, die dan koppelt met een gereedstaande DDZ4. Die rijden dan saampjes gezellig helemaal naar Den Haag Centraal. Afwijkend wordt het viertje in Utrecht vandaag afgestoten en alleen achtergelaten.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb het idee dat ze af en toe aan het 'spelen' zijn qua materieelinzet.
Vandaag rijdt er opeens ook een dubbele SLT-4 op de 5500 terwijl dr normaal altijd losse 4tjes en/of 6jes rijden, de 6jes zijn waarschijnlijk ergens heen gevlogen ofzo.
Vandaag rijdt er opeens ook een dubbele SLT-4 op de 5500 terwijl dr normaal altijd losse 4tjes en/of 6jes rijden, de 6jes zijn waarschijnlijk ergens heen gevlogen ofzo.

-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 865
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stel 2612 heeft er vanochtend geen zin in op de sprinter naar Gouda. In Ypenburg heeft de trein al ruim een kwartier gestaan en nu staan we op Lansingerland weer stil met een deurstoring. Hopelijk gaat die het zo doen.
Edit: na een paar minuten gaat de treeplank weer dicht blijkbaar en kunnen we het laatste stukje naar Gouda gaan doen. IC erachter was er al voorbij maar nu zitten de volgende Sprinter en IC ons op de hielen. Maar we rijden
.
Edit: na een paar minuten gaat de treeplank weer dicht blijkbaar en kunnen we het laatste stukje naar Gouda gaan doen. IC erachter was er al voorbij maar nu zitten de volgende Sprinter en IC ons op de hielen. Maar we rijden

-
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kwam om 8:55 op perron 1-2 te Wp, daar stond de spr naar Lls al, met +5 aangekondigd. Ook de Spr naar Amf stond met +5 aangekondigd maar was er nog niet. Uiteindelijk kwam deze rond 9:00 aan en vertrok om 9:02.
Is het nieuw dat deze op elkaar wachten? Ik heb vaak genoeg vanuit een paar mn vertraagde spr (dan wel vanuit Dmnz naar Lls) de achterlichten van een exact op tijd vertrekkende spr naar Ut gezien.
Overigens was mijn andere optie vanuit de Bijlmer naar Hvs over Ut te rijden. Blij dat ik dat niet gedaan heb, er is geen treinverkeer Ut-Amf/Bn en dan is het altijd gezellig druk op Ut-Hvs.
Is het nieuw dat deze op elkaar wachten? Ik heb vaak genoeg vanuit een paar mn vertraagde spr (dan wel vanuit Dmnz naar Lls) de achterlichten van een exact op tijd vertrekkende spr naar Ut gezien.
Overigens was mijn andere optie vanuit de Bijlmer naar Hvs over Ut te rijden. Blij dat ik dat niet gedaan heb, er is geen treinverkeer Ut-Amf/Bn en dan is het altijd gezellig druk op Ut-Hvs.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik wilde vanmorgen trein 5520 nemen, maar die reed niet verder dan Soest dus dacht ik dat ik wel via Baarn kon maar ook die trein reed niet. Toen maar met lijn 74 en 70 gegaan...
Tussen Utrecht en Bilthoven pendelt de 5600 wel, de defecte bovenleiding is bij Den Dolder. Prognose duurt inmiddels tot minimaal 14:15 dus naar verwachting zal het nog langer gaan duren vrees ik.
Tussen Utrecht en Bilthoven pendelt de 5600 wel, de defecte bovenleiding is bij Den Dolder. Prognose duurt inmiddels tot minimaal 14:15 dus naar verwachting zal het nog langer gaan duren vrees ik.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overigens staat 'Bn' voor BorneIIVQ schreef: ↑di 28 jan 2025, 09:05 Ik kwam om 8:55 op perron 1-2 te Wp, daar stond de spr naar Lls al, met +5 aangekondigd. Ook de Spr naar Amf stond met +5 aangekondigd maar was er nog niet. Uiteindelijk kwam deze rond 9:00 aan en vertrok om 9:02.
Is het nieuw dat deze op elkaar wachten? Ik heb vaak genoeg vanuit een paar mn vertraagde spr (dan wel vanuit Dmnz naar Lls) de achterlichten van een exact op tijd vertrekkende spr naar Ut gezien.
Overigens was mijn andere optie vanuit de Bijlmer naar Hvs over Ut te rijden. Blij dat ik dat niet gedaan heb, er is geen treinverkeer Ut-Amf/Bn en dan is het altijd gezellig druk op Ut-Hvs.

-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22813
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Complimenten voor de HC van de 758 voor zijn geweldige omroep bij Schiphol.
Hij bracht een lach op mijn gezicht en dat van diverse medereizigers.
Hij bracht een lach op mijn gezicht en dat van diverse medereizigers.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op mijn SLT was het woord "piemel" (met een afbeelding daarvan) "schoongemaakt". Misschien tijd ze toch af en toe eens door de wasstraat te halen.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
- trolly
- Berichten: 11436
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Scabreus inderdaad. Straks schrijft iemand er nog geslachtsdeel op

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit was ergens tussen 9 en 9:30 en er stond tot minstens 12:00, plus een hele serie treinseries tussen Amf en Ut dus waarschijnlijk net na het uitbreken van de storing.
Het wad niet zo druk als bij de vorige storing, in 3mn was ik wel van het perron af. Maar NS moet echt iets aan beveiliging gaan doen, dit levert onveilige situaties op, als er een keer paniek uitbreekt.
-
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vond het anders op Hilversum wel echt onveilig druk..IIVQ schreef: ↑wo 29 jan 2025, 08:21Dit was ergens tussen 9 en 9:30 en er stond tot minstens 12:00, plus een hele serie treinseries tussen Amf en Ut dus waarschijnlijk net na het uitbreken van de storing.
Het wad niet zo druk als bij de vorige storing, in 3mn was ik wel van het perron af. Maar NS moet echt iets aan beveiliging gaan doen, dit levert onveilige situaties op, als er een keer paniek uitbreekt.
Ik stond zelf op sprinter 4924 te wachten, maar er kwamen zoveel mensen uit de IC vanuit Amersfoort dat er mensen letterlijk over de rand van het perron liepen...
Geen idee hoe druk het in tegenovergestelde richting was.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
- Locatie: Twente
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik was één van die mensen uit de 1524 vanuit Amersfoort richting de 4925 naar Utrecht, het was een wonder dat ik in Amersfoort nog mee kon in die 7 bakken ICM gezien perron 6/7 vol met mensen stond.
-
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De grap is dat er geen tegenovergestelde richting is. Bij een storing tussen Amf en Ut stapt iedereen te Hvs uit op spoor 4/5, en vertrekt iedereen van spoor 2/3 (behalve als er treinen ingelegde worden via spoor 1, maar dat is niet structureel). De stromen beide kanten op gaan dus via hetzelfde perron.
Ik kwam vanuit Wp en stapte dus uit op spoor 2/3. Bij de trap was de breedte van 1 persoon beschikbaar voor de weinige mensen die op Hilversum moesten zijn en net uit een trein kwamen, en 7 mensen dik omhoog voor de mensen vanuit Amf en Ut die in resp Ut en Amf moesten zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten