Pagina 551 van 588

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 12:33
door Treintje1989
Suus schreef: za 26 apr 2025, 11:47 Breda is door het 538-feest altijd erg populair op Koningsdag.
De 1138 is nu in elk geval stampvol vanaf Bd naar Rtd. Staanplaatsen van voor tot achter in mijn 1e klas rijtuig.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 12:40
door Milco
En de 2200 rijdt 2x/uur Amsterdam - Breda.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 12:44
door Bemined
Maar de 1800 is dan juist weer ingekort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 19:07
door Etienne
En tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam ook slechts elk half uur een IC.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 19:47
door Milco
NS moet toch keuzes maken. Er zal niet genoeg personeel te zijn om alle treinen te rijden én langer te maken en daarbovenop nog wat extra’s te rijden. Het is vervelend, maar ze doen wat ze kunnen doen. Het kan ongetwijfeld beter, maar dat is dan weer een keer voor de volgende keer.

Naar Limburg zag ik vanmorgen veelal 10x VIRM voorbij komen en de eens per uur rijdende pendel intercity Sittard - Maastricht, omdat de 2700 en 2900 afwisselend naar Maastricht of Heerlen rijden, reed met 7 bakken FLIRT wat volgens mij een prima formaatje was.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 21:10
door Meltrain
Om onbekende redenen rijdt de 3500 vandaag naar Gvc en de 2100 naar Ddr.
Voor mij kwam dat overigens wel goed uit, want ik was Koningsdag vieren in Haarlem.
Milco schreef: za 26 apr 2025, 19:47 NS moet toch keuzes maken. Er zal niet genoeg personeel te zijn om alle treinen te rijden én langer te maken en daarbovenop nog wat extra’s te rijden.
Welke extra's rijden er dan?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 21:15
door Wubbo
Ik zag onder andere een 3200 Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal en een 3900 Hoorn - 's-Hertogenbosch .

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 21:29
door Milco
En de 6800 rijdt Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle met enkele ritten door naar Amsterdam.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 21:46
door Bemined
Niet enkele ritten die doorrijden maar de 6800 rijdt überhaupt maar enkele ritten, op momenten dat deze niet rijdt is er slechts een uurdienst voor de stations tussen Den Haag en Gouda met de ingekorte 6000. Alleen tussen Amsterdam en Breukelen is die 6800 extra samen met de 7400 die enkele ritten tussen Amsterdam en Utrecht rijdt vandaag.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: za 26 apr 2025, 21:58
door Ivan
En de 2200 naar Breda ipv Vlissingen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 07:33
door henrivanderweijden
Meltrain schreef: za 26 apr 2025, 21:10 Om onbekende redenen rijdt de 3500 vandaag naar Gvc en de 2100 naar Ddr.
Voor mij kwam dat overigens wel goed uit, want ik was Koningsdag vieren in Haarlem.
Milco schreef: za 26 apr 2025, 19:47 NS moet toch keuzes maken. Er zal niet genoeg personeel te zijn om alle treinen te rijden én langer te maken en daarbovenop nog wat extra’s te rijden.
Welke extra's rijden er dan?
3500 reed na pakweg 16 uur niet meer naar Gvc maar slechts tot Asdz.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 08:20
door Etienne
Keuzes maken qua personeel- en materieelinzet is logisch; maar een bericht hierover op de website of de media ontbreekt en dat is toch niet de eerste keer.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 08:23
door Z2N
De dienstregeling van gisteren werd aangekondigd als "oranjedienstregeling" als indicatie dat het een structureel andere dienstregeling is dan reizigers gewend mogen zijn, is dat niet genoeg?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 08:43
door Wubbo
Dat bericht focust erg op de extra treinen en andere tijden. Dat er op heel veel plekken minder treinen rijden had best benoemd mogen worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 08:49
door en-es
Ja maar, negatieve dingen benoemen..............

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 10:49
door gpvos
De eerste IC van Amsterdam naar Maastricht had bij Weert al wat vertraging. Tussen Roermond en Echt mochten we even naar het linkerspoor (roestrijden?) waardoor de (krappe) aansluiting op de Arriva-stopper naar Heerlen (die daar een ruime aansluiting naar Aken geeft) al helemaal verkeken was. De achteropkomende IC naar Heerlen had +7 en kwam op zijn eindpunt een tiental seconden aan voordat de trein naar Aken zou vertrekken, maar die had geen zin om te wachten.

Bij een uurfrequentie had ik dat wel redelijk gevonden. -0-

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 10:55
door waldo79
Tja, dat zou sympathiek zijn, maar de trein naar Aken veroorzaakt bij het overnemen van de aansluiting ook vertraging op de rit naar Nederland vanwege het enkelspoor tussen Landgraaf en Herzogenrath.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 11:00
door Milco
Al kan dat weer eenvoudig ingelopen worden door de stop van 6 minuten in Landgraaf voor de trein richting Heerlen en verder.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 11:27
door gpvos
En het is ook een ijzeren wet hè: de volgende trein heeft +28. Maar de stationshuiskamer op Heerlen is best prettig.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 12:52
door Tom024
gpvos schreef: zo 27 apr 2025, 10:49 De eerste IC van Amsterdam naar Maastricht had bij Weert al wat vertraging. Tussen Roermond en Echt mochten we even naar het linkerspoor (roestrijden?) waardoor de (krappe) aansluiting op de Arriva-stopper naar Heerlen (die daar een ruime aansluiting naar Aken geeft) al helemaal verkeken was. De achteropkomende IC naar Heerlen had +7 en kwam op zijn eindpunt een tiental seconden aan voordat de trein naar Aken zou vertrekken, maar die had geen zin om te wachten.

Bij een uurfrequentie had ik dat wel redelijk gevonden. -0-
Maar de punctualiteitscijfers zijn op deze manier wel prima, dat die lastige reiziger dan het nakijken heeft...

:')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 13:11
door Selivio
Maar de reizigers die wel in de trein zaten, zijn wel op tijd vertrokken. Is dat niets waard? Vraag mij altijd bij dit soort commentaar af waar het "afkapmoment" zou moeten zijn dan? Als de andere trein 30 sec te laat is? En waarom dan niet wachten als de andere trein 1 min te laat is? Of 2 min? Etc. :|

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 13:46
door Dionysusnu
Daar valt best iets voor te formuleren. Bijvoorbeeld: Zo lang als de andere trein punctueel aankomt (<3 of <5 minuten op ieder volgend station), relevante aansluitingen verderop nog steeds biedt (althans dat die zo nodig ook wachten), en datzelfde voor treinen die op hun beurt mogelijk vertraging oplopen. En daarbij rekening houdend met tijd die ingehaald wordt, bijvoorbeeld door de standaard rijtijdmarge en lange stationnementen.
Tom024 schreef: zo 27 apr 2025, 12:52 Maar de punctualiteitscijfers zijn op deze manier wel prima, dat die lastige reiziger dan het nakijken heeft...

:')
Voor NS is dit helemaal niet zo, die worden afgerekend op reizigerspunctualiteit. Wat betreft Arriva Limburg weet ik dat niet zeker.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 15:12
door Nitein-Repart
Op de 30800 zit nu een GTW van Blauwnet. Is dat enkel vanwege het Koningsdagweekend of worden er permanent Blauwnet-GTW's ingezet op de 30800?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 15:24
door jelmerrr
Wordt regelmatig gedaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 27 apr 2025, 15:33
door Suus
Vanochtend werd al ruim een kwartier voor vertrek een treinstel klaargezet en geopend voor de 1129 naar Eindhoven op Rotterdam Centraal. Het iets vertraagde treinstel uit Den Haag Centraal zou er achteraan tegenaan combineren. Het combineren ging voor mijn gevoel al vrij hard, maar daarna waren er luchtdrukproblemen waardoor de remmen niet meer wilden lossen. En dus is de trein nooit verder gereden.