Pagina 57 van 59

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 05 dec 2024, 19:04
door Pindatje
Is er eigenlijk al iets bekend over wat voor busjes Connexxion gaat inzetten op lijn 4 en 9? In de dienstregeling staat dat ze taxibusjes willen inzetten, maar is dat nou zo’n groot verschil met Midcity’s qua zitplaatsen?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 05 dec 2024, 20:53
door Lijn 45
Een Midcity heeft 12 zitplaatsen meer dan een taxibus.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 06 dec 2024, 12:41
door BusOV40
Is dat handiger voor het chauffeurs tekort om dan met taxibusjes te gaan rijden? Ik ben totaal leek op dat vlak.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 06 dec 2024, 12:49
door Milco
Het zou kunnen dat het 8-persoons taxibusjes worden waardoor daarop chauffeurs ingezet kunnen worden met rijbewijs B.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 10 dec 2024, 10:21
door Ovspotteralkmaar
BusOV40 schreef: vr 06 dec 2024, 12:41 Is dat handiger voor het chauffeurs tekort om dan met taxibusjes te gaan rijden? Ik ben totaal leek op dat vlak.
De lijnen 4 en 9 gaan uitbesteed worden aan een onderaannemer, doordat wij de 4 en 9 niet meer gaan rijden kunnen die DRU’s anders worden gebruikt. Voor opschaling van andere lijnen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 20 dec 2024, 18:03
door Pindatje
Wie is eigenlijk de onderaannemer voor lijn 4 en 9? Ik kom vrijwel elke dag langs wipperplein op weg naar werk maar ik zie lijn 4 dan net niet om erachter te komen wie er nu rijdt

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 19:27
door Stadsbus
In plaats van een grote Ebusco rijdt nu een elektrische Midcity op de lijnen 71/73. Gevolg van defecte Ebusco’s, net zoals in AML neem ik aan?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 19:30
door Styyx
Een Midcity op de 73 tijdens spitsuur... zou illegaal moeten zijn eigenlijk.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 19:33
door Stan_Bronstring
Helemaal eens, die 12m Ebusco’s zitten in de spits altijd al behoorlijk vol. Kunnen ze niet een van die Citea’s of Amba’s die tijdelijk in AML rijden ook hierheen halen? En weet iemand trouwens wat er aan de hand is met die Ebusco’s?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 20 jan 2025, 20:46
door Daan!
Er hebben behoorlijk wat Ebusco's problemen met accu's. Daardoor veel defecten. Dit geldt ook voor AML.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 21 jan 2025, 08:21
door CSA2
Stan_Bronstring schreef: ma 20 jan 2025, 19:33 Helemaal eens, die 12m Ebusco’s zitten in de spits altijd al behoorlijk vol. Kunnen ze niet een van die Citea’s of Amba’s die tijdelijk in AML rijden ook hierheen halen? En weet iemand trouwens wat er aan de hand is met die Ebusco’s?
De accu's zijn aan het eind van hun levensduur en moeten vervangen worden. Die worden echter pas aan het eind van het eerste kwartaal geleverd of zelfs halverwege het 2e kwartaal. Dit begint nu ook bij de 18m Ebusco's. Daarom rijdt de 9262 al bijna een halve week mee op lijn 300.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 21 jan 2025, 11:09
door Stan_Bronstring
Nou, dan gaat het materieeltekort nog wel even duren…

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 21 feb 2025, 08:21
door Pindatje
De 5877 van HWGO rijdt nu ook in Haarlem rond. Komen er meer van dit soort bussen deze kant op?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 21 feb 2025, 15:56
door aadvannijen
Had gisteren (20-02-2025) dienst op de 5877, maar werd halverwege van bus gewisseld omdat de bus NU naar Haarlem MOEST. Men denkt echt dat we in HWGO een giga overschot aan bussen hebben, terwijl de een na de andere bus met problemen naar binnen moet.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 28 mar 2025, 17:23
door Pindatje
Zag op de wiki dat de 2098 aan de vloot is toegevoegd. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Is het een testbus voor een nieuwe serie of gewoon om dat probleem met defecte ebusco’s op te vangen?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 28 mar 2025, 17:26
door Milco
Het betreft een (ex-)demobus die als Qbuzz 6138 in Dordrecht is begonnen en daarna in München en Frankfurt heeft gereden. Nu is de bus terug in Nederland en naar het schijnt wordt dat de Connexxion 2098. Hoe, wat en waarom weet ik ook niet.

https://busposities.nl/voertuig/cxx_Ebusco22LF12_2098

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 28 mar 2025, 17:59
door Stan_Bronstring
Ik ben heel erg benieuwd op welke lijnen deze bus te zien zal zijn. Het is immers een bus met een volledig lage vloer en minder zitplaatsen, waardoor hij voor de meeste streeklijnen waar de andere ebusco's worden ingezet minder geschikt is.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 29 mar 2025, 13:26
door Pindatje
Ja ik ben ook erg nieuwsgierig waar en wanneer die bus ingezet gaat worden. Als de bus minder zitplaatsen heeft lijkt het me logisch dat ie boven het kanaal ingezet gaat worden

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 05 apr 2025, 19:51
door Ovspotteralkmaar
Ondertussen is er weer materieel verschuiving geweest in Haarlem-IJmond

De Demo Ebusco 2098 is nu in de Connexxion huisstijl kleuren gezet, is nu wachten op inbouw van ticketbox+ kaartlezers
VDL Citea 5852 is weer terug gegaan naar zijn oorspronlijke inzet gebied waar de bus is begonnen bij Connexxion in HWGO
VDL Citea 5884 is naar Amstelveen gegaan
Er komen 3 BYD K7U's tijdelijk te rijden in Haarlem-IJmond in ieder geval de 7568, andere nummer's weet ik nog niet.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 05 apr 2025, 23:24
door omaylie
De echte oorspronkelijke inzetgebied van de 5852 (en 5884) is natuurlijk niet bij Connexxion in HWGO, maar bij Veolia in Limburg.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 05 apr 2025, 23:48
door Ovspotteralkmaar
omaylie schreef: za 05 apr 2025, 23:24 De echte oorspronkelijke inzetgebied van de 5852 (en 5884) is natuurlijk niet bij Connexxion in HWGO, maar bij Veolia in Limburg.
Daarom heb ik ook gezegd binnen Connexxion ;). Anders had ik wel Transdev gezegd

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 15:50
door aadvannijen
En diezelfde 5852 is na herstel van een defect gisteren ( 08-04 ) weer naar Arnhem vertrokken.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 12 apr 2025, 15:05
door TheAgedGamerYt
Vandaag zat lijn 73 richting Schalkwijk Centrum al bij Haarlem Noord bomvol, de haltes Winkelcentrum Marsmanplein, Minahassastraat en Julianapark blijven op elke dag van de week drukke haltes.

En toch zal er waarschijnlijk tot 2028 niet opgeschaald worden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 12 apr 2025, 22:32
door Stan_Bronstring
Lijn 73 is normaal altijd al heel druk, maar zal dat vandaag al helemaal zijn vanwege de bloemencorso in Haarlem. Het blijft heel spijtig dat Connexxion maar niet fatsoenlijk wil opschalen, sinds december is het aanbod wel iets verbeterd maar het is nog niet genoeg. En als ze niet kunnen opschalen in het aantal ritten, moeten er maar grotere bussen bij komen vind ik.

Ik hoop echt dat er vanaf 2028 grotere bussen voor lijn 73 komen, dan is opschalen ook iets minder dringend maar kan het capaciteitsprobleem wel deels worden ondervangen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 13 apr 2025, 18:56
door BusOV40
Wat daarbij opvalt is dat de politiek ze in ieder geval niet in de weg zit. Er zijn een paar kleinen verbeteringen gekomen. Het vooruitzicht dat dit nog jaren lang zo gaat blijven vind ik ongelofelijk.
Ik neem aan dat Connexxion niet bovenaan het lijstje staat bij de gunning van de nieuwe concessie.