Hainje schreef:Daantje schreef:Ik heb alles 'retour afzender geadresseerde woont hier niet' gestuurd en krijg geen post meer van de vorige bewoners.
Dat trucje werkt bij hem schijnbaar niet.
Inderdaad, dat werkt niet. Heel fijn dat ze op de achterkant zo'n invulschema hebben voorgedrukt voor dit soort gevallen, maar er iets mee doen als er gebruik van wordt gemaakt is een te complexe taak, blijkbaar.
Ronaldussen schreef:
In ieder geval, brieven terugsturen waarop aangekruist staat dat de geadresseerde(n) hier niet meer woont/wonen helpt niet, heb ik gemerkt. Dus zo nu en dan worstel ik me maar weer eens door keuzemenu's in de hoop iemand te spreken te krijgen en ze daadwerkelijk doen wat ze beloven.
Misschien wat etiketten aanmaken met "
Geadresseerde vertrokken" erop? Wel natuurlijk wat grotere letters, zodat het opvalt.
Al regelmatig brieven volgekliederd met dat soort teksten. Bij de een gaat het lichtje branden, bij de ander niet. Maar toen ik brieven kreeg van een incassobureau heb ik toch maar gelijk die toko gebeld ipv eerst te gaan kliederen. Wilde niet het moment afwachten dat ineens mijn inboedel verdwenen was :X (Misschien dat ze daarom niet op een nieuw adres zijn ingeschreven? (A) ) Al met al heb ik het aantal brieven kunnen terugdringen tot alleen de ING en de Nuon en heel soms een particuliere brief. Van de RDW afgelopen jaar niks meer vernomen. Blijkbaar zijn ze toch ingeschreven op een ander adres of is de auto gesloopt of verkocht.
Daniel schreef:Maar als de vorige bewoner nog ingeschreven staat op je adres dan zou je dat ook aan je gemeentelijke belastingaanslag moeten merken (mits je niet al zelf een meerpersoons huishouden hebt).
Gemeentelijke aanslagen e.d. komen allemaal op mijn naam binnen en kloppen met het aantal inwoners, een persoon dus. Maar de tip van de Trolly vind ik wel een goede en ga ik morgen eens dankbaar gebruik van maken :pos:
Suus schreef:Ronaldussen schreef:Wat een drama om iemand te spreken te krijgen als je de ING belt :X #doodaankeuzemenu's!!!1!!één1!
Heeft de ING tegenwoordig een keuzemenu? Vroeger moest je tegen de computer zeggen waar het over ging en werd je naar een niet noodzakelijk daarover geïnformeerde afdeling doorverbonden

O, dat inspreken moest ik ook nog ja. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik eerst een heel zwamverhaal over dat het financieel jaaroverzicht alleen digitaal verstuurd werd en wat je moest doen als je het tóch per post wilde ontvangen. Daarna moest ik ook nog mijn klantnummer en rekeningnummer van de ING intoetsen (gaat moeilijk als je die niet hebt :X ) Maar, na 10 minuten kreeg ik dan toch iemand aan de lijn, die vervolgens met een collega moest overleggen of hij een formulier kon aanmaken waarmee hij een andere afdeling kon vragen om de brieven aan mijn adres 'onbestelbaar' te verklaren... We gaan het (hopelijk) meemaken...
En blandning av sött och salt.