Ik heb het niet afgewacht en ben met de IC naar Shl, grijsrijdend met de ICD naar Rtd, alwaar mijn trein ri Rtn met +10 vertrok, dus waarschijnlijk keerde die op de 4055.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 22:24
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geen idee hoelaat en op welke dag dit was, maar ik vind het erg verklaarbaar.
Overdag, tussen 07:00 en 21:00 uur van Hfdo naar spoor 1 op Hfd komen (vanaf spoor 4 kun je alleen linkerspoor richting Nvp, dat is onwenselijk) en daar met de normen voor keren (al gauw minimaal 4 minuten met dezelfde machinist, afhankelijk van treinlengte en materieel) richting Leiden Centraal is niet mogelijk door de doorkomsten van leeg materieel van 700/800 vanaf Shl en 4100 van/naar Hfdm. Dan nog alle doorkomsten/aankomsten/vertrek van de 3100/3200/3500/4100/5700/8100/8200/8300 op Hfd en alle series die de HSL op moeten. En als er een gat is zit je ook nog met de opening verderop van de brug over de Ringvaart. Dat pas niet, we rijden door;
Keren op Schiphol en rechterspoor uitkomen is niet mogelijk door gebrek aan wissels, om over alle eerder genoemde series maar te zwijgen. Nog een stukje verder;
Doorwisselen en keren op de corridor Shl-Asdz-Rai is ook niet te doen vanwege de treinenloop en gebrek aan infra… dan is de eerste de beste mogelijkheid om keren op het keerspoor bij Dmnz.
Ja, dit zijn extra kilometers maar het heeft waarschijnlijk niet anders gekund en het belang van die materieelverplaatsing weegt dan zwaarder. Er wordt niet klakkeloos en zonder reden voor de lol met leeg materieel rondgereden.
Overdag, tussen 07:00 en 21:00 uur van Hfdo naar spoor 1 op Hfd komen (vanaf spoor 4 kun je alleen linkerspoor richting Nvp, dat is onwenselijk) en daar met de normen voor keren (al gauw minimaal 4 minuten met dezelfde machinist, afhankelijk van treinlengte en materieel) richting Leiden Centraal is niet mogelijk door de doorkomsten van leeg materieel van 700/800 vanaf Shl en 4100 van/naar Hfdm. Dan nog alle doorkomsten/aankomsten/vertrek van de 3100/3200/3500/4100/5700/8100/8200/8300 op Hfd en alle series die de HSL op moeten. En als er een gat is zit je ook nog met de opening verderop van de brug over de Ringvaart. Dat pas niet, we rijden door;
Keren op Schiphol en rechterspoor uitkomen is niet mogelijk door gebrek aan wissels, om over alle eerder genoemde series maar te zwijgen. Nog een stukje verder;
Doorwisselen en keren op de corridor Shl-Asdz-Rai is ook niet te doen vanwege de treinenloop en gebrek aan infra… dan is de eerste de beste mogelijkheid om keren op het keerspoor bij Dmnz.
Ja, dit zijn extra kilometers maar het heeft waarschijnlijk niet anders gekund en het belang van die materieelverplaatsing weegt dan zwaarder. Er wordt niet klakkeloos en zonder reden voor de lol met leeg materieel rondgereden.
Rijder in burger.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten