Ik heb het niet afgewacht en ben met de IC naar Shl, grijsrijdend met de ICD naar Rtd, alwaar mijn trein ri Rtn met +10 vertrok, dus waarschijnlijk keerde die op de 4055.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 22:24
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geen idee hoelaat en op welke dag dit was, maar ik vind het erg verklaarbaar.
Overdag, tussen 07:00 en 21:00 uur van Hfdo naar spoor 1 op Hfd komen (vanaf spoor 4 kun je alleen linkerspoor richting Nvp, dat is onwenselijk) en daar met de normen voor keren (al gauw minimaal 4 minuten met dezelfde machinist, afhankelijk van treinlengte en materieel) richting Leiden Centraal is niet mogelijk door de doorkomsten van leeg materieel van 700/800 vanaf Shl en 4100 van/naar Hfdm. Dan nog alle doorkomsten/aankomsten/vertrek van de 3100/3200/3500/4100/5700/8100/8200/8300 op Hfd en alle series die de HSL op moeten. En als er een gat is zit je ook nog met de opening verderop van de brug over de Ringvaart. Dat pas niet, we rijden door;
Keren op Schiphol en rechterspoor uitkomen is niet mogelijk door gebrek aan wissels, om over alle eerder genoemde series maar te zwijgen. Nog een stukje verder;
Doorwisselen en keren op de corridor Shl-Asdz-Rai is ook niet te doen vanwege de treinenloop en gebrek aan infra… dan is de eerste de beste mogelijkheid om keren op het keerspoor bij Dmnz.
Ja, dit zijn extra kilometers maar het heeft waarschijnlijk niet anders gekund en het belang van die materieelverplaatsing weegt dan zwaarder. Er wordt niet klakkeloos en zonder reden voor de lol met leeg materieel rondgereden.
Overdag, tussen 07:00 en 21:00 uur van Hfdo naar spoor 1 op Hfd komen (vanaf spoor 4 kun je alleen linkerspoor richting Nvp, dat is onwenselijk) en daar met de normen voor keren (al gauw minimaal 4 minuten met dezelfde machinist, afhankelijk van treinlengte en materieel) richting Leiden Centraal is niet mogelijk door de doorkomsten van leeg materieel van 700/800 vanaf Shl en 4100 van/naar Hfdm. Dan nog alle doorkomsten/aankomsten/vertrek van de 3100/3200/3500/4100/5700/8100/8200/8300 op Hfd en alle series die de HSL op moeten. En als er een gat is zit je ook nog met de opening verderop van de brug over de Ringvaart. Dat pas niet, we rijden door;
Keren op Schiphol en rechterspoor uitkomen is niet mogelijk door gebrek aan wissels, om over alle eerder genoemde series maar te zwijgen. Nog een stukje verder;
Doorwisselen en keren op de corridor Shl-Asdz-Rai is ook niet te doen vanwege de treinenloop en gebrek aan infra… dan is de eerste de beste mogelijkheid om keren op het keerspoor bij Dmnz.
Ja, dit zijn extra kilometers maar het heeft waarschijnlijk niet anders gekund en het belang van die materieelverplaatsing weegt dan zwaarder. Er wordt niet klakkeloos en zonder reden voor de lol met leeg materieel rondgereden.
Rijder in burger.
- trolly
- Berichten: 11493
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
trolly waardeert bovenstaande post, maar denkt dat het de leesbaarheid ten goede zou komen het citaat bovenaan zou staan
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ITF deelt deze zelfde mening met Trolley
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- trolly
- Berichten: 11493
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
trolly denkt dat het de leesbaarheid van het hierboven geciteerde bericht ten goede zou komen als er een "als" zou staan tussen "komen" en "het citaat"
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 2157
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dionysusnu denkt dat trolly dat in het verkeerde topic schrijft, maar het ook op een simpelere manier had kunnen oplossen
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De reactie van Silo geeft mooi aan hoe bekrompen en volgepland de infra tegenwoordig is, dat er volgens de deskundigen (?) er geen één trein meer tussen past.
Hierdoor moet een lege trein niet alleen vele extra kilometers maken, de personeelskosten stijgen en het lege materieel Hoofddorp > Diemen Zuid > Hoofddorp, één der drukste trajecten in Nederland, verder moet belasten.
Hierdoor moet een lege trein niet alleen vele extra kilometers maken, de personeelskosten stijgen en het lege materieel Hoofddorp > Diemen Zuid > Hoofddorp, één der drukste trajecten in Nederland, verder moet belasten.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Na wat rookontwikkeling in een Eurostar rond 09.45 uur is de HSL zuid gestremd tot ongeveer 15.00 uur. Bij het afslepen is er nu luchtlekkage.
De reizgers zijn na ongeveer 4 uur oponthoud weer terug in Rotterdam en mogen het opnieuw proberen richting Brussel en Parijs.
De reizgers zijn na ongeveer 4 uur oponthoud weer terug in Rotterdam en mogen het opnieuw proberen richting Brussel en Parijs.
- Suus
- Berichten: 52182
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rijnmond bericht al enkele uren over dit incident.
Eerst zou de trein ontruimd worden, dat is niet gebeurd want ze zouden de trein gaan wegslepen. Toen werd het te warm in de trein, en is de trein alsnog geëvacueerd. Maar het was eigenlijk meteen toch wel duidelijk dat de trein nooit Parijs zou gaan halen, dus ik vraag mij af waarom het nog zo lang geduurd voor het besluit tot evacuatie viel. Op de HSL wil je niet gestrand staan, in die betonbak is het al snel dubbel zo heet.
Eerst zou de trein ontruimd worden, dat is niet gebeurd want ze zouden de trein gaan wegslepen. Toen werd het te warm in de trein, en is de trein alsnog geëvacueerd. Maar het was eigenlijk meteen toch wel duidelijk dat de trein nooit Parijs zou gaan halen, dus ik vraag mij af waarom het nog zo lang geduurd voor het besluit tot evacuatie viel. Op de HSL wil je niet gestrand staan, in die betonbak is het al snel dubbel zo heet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4627
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk niet dat de kosten van die eenmalige beweging (aan bakkm en personeelskosten van de reservemachinist) opwegen tegen de kosten van beheer van de infra.Re.tep schreef: ↑do 10 jul 2025, 13:42 De reactie van Silo geeft mooi aan hoe bekrompen en volgepland de infra tegenwoordig is, dat er volgens de deskundigen (?) er geen één trein meer tussen past.
Hierdoor moet een lege trein niet alleen vele extra kilometers maken, de personeelskosten stijgen en het lege materieel Hoofddorp > Diemen Zuid > Hoofddorp, één der drukste trajecten in Nederland, verder moet belasten.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dagelijks worden er landelijk hele machinisten diensten gevuld met dit soort lege ritten tussen de verschillende emplacementen en onderhoudslocaties in den lande, en daarbij wordt hoe langer hoe meer tegen infrabeperkingen en diverse normen aangelopen.die eenmalige beweging
Waarbij ik slechts 3 voorbeeldjes gaf

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ivan, JordiBrabant, omaylie, Sebbo en 5 gasten