Pagina 62 van 62
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 21 mei 2025, 19:15
door RTBS
waldo79 schreef: ↑wo 21 mei 2025, 19:07
Diesel onder de draad gebeurt wel op meerdere plaatsen.
Weet ik, maar op de ZHO is dat niet noodzakelijk. De ZH hoeft niet doorgetrokken te worden naar
O aangezien slechts een enkeling doorreist, vrijwel iedereen stapt in Hengelo uit of over op een andere trein.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 21 mei 2025, 19:19
door Selivio
Leuk en aardig dat je ZHO op zou willen splitsen vanwege de dieseltreinen, je wint er alleen enkel maar een paar jaar mee. Voor ZHO is het immers ook de bedoeling dat het onder de draad komt...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: do 22 mei 2025, 10:07
door RTBS
Selivio schreef: ↑wo 21 mei 2025, 19:19
Leuk en aardig dat je ZHO op zou willen splitsen vanwege de dieseltreinen, je wint er alleen enkel maar een paar jaar mee. Voor ZHO is het immers ook de bedoeling dat het onder de draad komt...
Paar jaar? Volgens mij is het elektrificeren vele jaren uitgesteld. Vraag me ook af hoe lang Arriva er nog met die krakkemikkige Lintjes blijft rijden, die zijn gewoon op. Momenteel veel uitval op de ZHO.
https://www.tubantia.nl/hengelo/kapotte ... ~aeb43260/
Maar mijn punt gaat meer om het kruisend verkeer in
Hgl tegen te gaan, vandaar de opknipping, zie de berichten ervoor.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: do 22 mei 2025, 11:00
door Sorry_geen_dienst
Wat ook mooi zou zijn in
Hgl is als de overstap vanuit
Zp op de Sprinter naar
Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in
Hgl op het emplacement.
Bovenleiding staat nu gepland voor minimaal eind 2032... Tegen die tijd zullen er wel GTW's van de Maaslijn gaan rijden op ZHO zodat Arriva van die Linten af kan.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: do 22 mei 2025, 11:02
door cassie127
Alleen is de huidige concessie dan alweer afgelopen en moet je maar afwachten of Arriva de volgende wint
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: do 22 mei 2025, 19:44
door Tom024
Berichten over de RB61 op verzoek afgesplitst naar een eigen topic. Omdat er twee discussies door elkaar liepen ging dat niet zonder dat er in dat topic berichten terecht kwamen die ook over ZHO gingen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: vr 23 mei 2025, 03:31
door dennistd
Sorry_geen_dienst schreef: ↑do 22 mei 2025, 11:00
Wat ook mooi zou zijn in
Hgl is als de overstap vanuit
Zp op de Sprinter naar
Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in
Hgl op het emplacement.
Het voordeel van Hengelo is wel dat een overstap in alle richtingen mogelijk is, dus ook Delden-Borne of Hengelo Oost-Enschede. Dat ben je kwijt dan.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 07:39
door VIRM
Een reeks partijen in provinciale staten van Overijssel roept de provincie op te onderzoeken hoe er twee sneltreinen per uur tussen Zwolle en Enschede kunnen gaan rijden. Zie
dit artikel van RTV Oost.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 13:43
door MeesterW
Jammer dat NS weer eens genoemd wordt als uitbater van de lijn . Er zou zelfs een NS woordvoerder gesproken zijn.
Is er trouwens al iets te zeggen over de robuustheid van de dienstregeling sinds de aanpassing van Heino en Raalte?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 15:18
door JurgenH
Zoals ik hem lees lijkt het dat RTV Oost NS heeft gevraagd of ze eventueel interesse zouden hebben in het rijden van een aantal sneltreinen middels open access.
Gezien het antwoord van NS lijkt het erop dat ze dit wel onderzocht hebben, of in ieder geval in kaart hebben gebracht.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 17:41
door ArrivaBas
Het lijkt mij sterk dat NS open accessdiensten mag en zal gaan rijden, zolang ze het Hoofdrailnet keer op keer onderhands gegund krijgen. Dat zou namelijk concurrentievervalsing zijn.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 18:29
door cassie127
Dat mag NS alleen als men dit vanuit NS International doet.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 21:31
door Wubbo
Waarom mag NS International dat wel maar NS Reizigers (of NS Open Acces) niet?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 21:53
door cassie127
Zijn weer van die vage regels die NS zichzelf opgelegd heeft op dit moment.