Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
RTBS
Berichten: 206
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door RTBS »

waldo79 schreef: wo 21 mei 2025, 19:07 Diesel onder de draad gebeurt wel op meerdere plaatsen.
Weet ik, maar op de ZHO is dat niet noodzakelijk. De ZH hoeft niet doorgetrokken te worden naar O aangezien slechts een enkeling doorreist, vrijwel iedereen stapt in Hengelo uit of over op een andere trein.
Selivio
Berichten: 550
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door Selivio »

Leuk en aardig dat je ZHO op zou willen splitsen vanwege de dieseltreinen, je wint er alleen enkel maar een paar jaar mee. Voor ZHO is het immers ook de bedoeling dat het onder de draad komt...
Grt. Stefan
RTBS
Berichten: 206
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door RTBS »

Selivio schreef: wo 21 mei 2025, 19:19 Leuk en aardig dat je ZHO op zou willen splitsen vanwege de dieseltreinen, je wint er alleen enkel maar een paar jaar mee. Voor ZHO is het immers ook de bedoeling dat het onder de draad komt...
Paar jaar? Volgens mij is het elektrificeren vele jaren uitgesteld. Vraag me ook af hoe lang Arriva er nog met die krakkemikkige Lintjes blijft rijden, die zijn gewoon op. Momenteel veel uitval op de ZHO.

https://www.tubantia.nl/hengelo/kapotte ... ~aeb43260/

Maar mijn punt gaat meer om het kruisend verkeer in Hgl tegen te gaan, vandaar de opknipping, zie de berichten ervoor. ;)
Sorry_geen_dienst
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Wat ook mooi zou zijn in Hgl is als de overstap vanuit Zp op de Sprinter naar Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in Hgl op het emplacement.

Bovenleiding staat nu gepland voor minimaal eind 2032... Tegen die tijd zullen er wel GTW's van de Maaslijn gaan rijden op ZHO zodat Arriva van die Linten af kan.
cassie127
Berichten: 7245
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door cassie127 »

Alleen is de huidige concessie dan alweer afgelopen en moet je maar afwachten of Arriva de volgende wint
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3834
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door Tom024 »

Berichten over de RB61 op verzoek afgesplitst naar een eigen topic. Omdat er twee discussies door elkaar liepen ging dat niet zonder dat er in dat topic berichten terecht kwamen die ook over ZHO gingen.
dennistd
Berichten: 5705
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Bericht door dennistd »

Sorry_geen_dienst schreef: do 22 mei 2025, 11:00 Wat ook mooi zou zijn in Hgl is als de overstap vanuit Zp op de Sprinter naar Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in Hgl op het emplacement.
Het voordeel van Hengelo is wel dat een overstap in alle richtingen mogelijk is, dus ook Delden-Borne of Hengelo Oost-Enschede. Dat ben je kwijt dan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten