Weet ik, maar op de ZHO is dat niet noodzakelijk. De ZH hoeft niet doorgetrokken te worden naar O aangezien slechts een enkeling doorreist, vrijwel iedereen stapt in Hengelo uit of over op een andere trein.
Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Leuk en aardig dat je ZHO op zou willen splitsen vanwege de dieseltreinen, je wint er alleen enkel maar een paar jaar mee. Voor ZHO is het immers ook de bedoeling dat het onder de draad komt...
Grt. Stefan
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Paar jaar? Volgens mij is het elektrificeren vele jaren uitgesteld. Vraag me ook af hoe lang Arriva er nog met die krakkemikkige Lintjes blijft rijden, die zijn gewoon op. Momenteel veel uitval op de ZHO.
https://www.tubantia.nl/hengelo/kapotte ... ~aeb43260/
Maar mijn punt gaat meer om het kruisend verkeer in Hgl tegen te gaan, vandaar de opknipping, zie de berichten ervoor.

-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Wat ook mooi zou zijn in Hgl is als de overstap vanuit Zp op de Sprinter naar Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in Hgl op het emplacement.
Bovenleiding staat nu gepland voor minimaal eind 2032... Tegen die tijd zullen er wel GTW's van de Maaslijn gaan rijden op ZHO zodat Arriva van die Linten af kan.
Bovenleiding staat nu gepland voor minimaal eind 2032... Tegen die tijd zullen er wel GTW's van de Maaslijn gaan rijden op ZHO zodat Arriva van die Linten af kan.
-
- Berichten: 7305
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Alleen is de huidige concessie dan alweer afgelopen en moet je maar afwachten of Arriva de volgende wint
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Berichten over de RB61 op verzoek afgesplitst naar een eigen topic. Omdat er twee discussies door elkaar liepen ging dat niet zonder dat er in dat topic berichten terecht kwamen die ook over ZHO gingen.
-
- Berichten: 5714
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Het voordeel van Hengelo is wel dat een overstap in alle richtingen mogelijk is, dus ook Delden-Borne of Hengelo Oost-Enschede. Dat ben je kwijt dan.Sorry_geen_dienst schreef: ↑do 22 mei 2025, 11:00 Wat ook mooi zou zijn in Hgl is als de overstap vanuit Zp op de Sprinter naar Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in Hgl op het emplacement.
-
- Berichten: 8314
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Een reeks partijen in provinciale staten van Overijssel roept de provincie op te onderzoeken hoe er twee sneltreinen per uur tussen Zwolle en Enschede kunnen gaan rijden. Zie dit artikel van RTV Oost.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 02 jul 2025, 13:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Jammer dat NS weer eens genoemd wordt als uitbater van de lijn . Er zou zelfs een NS woordvoerder gesproken zijn.
Is er trouwens al iets te zeggen over de robuustheid van de dienstregeling sinds de aanpassing van Heino en Raalte?
Is er trouwens al iets te zeggen over de robuustheid van de dienstregeling sinds de aanpassing van Heino en Raalte?
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di 20 mei 2025, 23:39
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Zoals ik hem lees lijkt het dat RTV Oost NS heeft gevraagd of ze eventueel interesse zouden hebben in het rijden van een aantal sneltreinen middels open access.
Gezien het antwoord van NS lijkt het erop dat ze dit wel onderzocht hebben, of in ieder geval in kaart hebben gebracht.
Gezien het antwoord van NS lijkt het erop dat ze dit wel onderzocht hebben, of in ieder geval in kaart hebben gebracht.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
- ArrivaBas
- Berichten: 9541
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Het lijkt mij sterk dat NS open accessdiensten mag en zal gaan rijden, zolang ze het Hoofdrailnet keer op keer onderhands gegund krijgen. Dat zou namelijk concurrentievervalsing zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 7305
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Dat mag NS alleen als men dit vanuit NS International doet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13776
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Waarom mag NS International dat wel maar NS Reizigers (of NS Open Acces) niet?
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
- Berichten: 7305
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Zijn weer van die vage regels die NS zichzelf opgelegd heeft op dit moment.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten