Pagina 65 van 92

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 14:10
door Hainje
Dan hadden we hetzelfde probleem gehad als nu in Zeeland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 14:32
door NintendoC
De kern van het bussenprobleem is dat het verplicht was om vrijwel alle BYD's over te nemen. Daarmee hebben de provincies uitsluitend in het bedrijfsbelang van Keolis gehandeld. Voor een gelijk speelveld was het essentieel geweest dat iedere aanbieders haar eigen wagenpark kan aanschaffen. Wellicht was een uitzondering voor de CapaCity's nog te begrijpen geweest, maar voor de BYD's zijn geen excuses te verzinnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 15:52
door ArrivaBas
Het ligt er natuurlijk sterk aan of je als provincie zelf de bussen moet kopen en leaset aan de rijdende vervoerder, of dat de bussen eigendom zijn van de vervoerder. De RDW-gegevens van de BYD's doen overigens dat laatste vermoeden (want alle bij EBS rijdende bussen hebben een laatste tenaamstelling in december 2022), en daarom verbaast het mij dat die bussen overgenomen moesten worden. Het zal ongetwijfeld hebben meegespeeld dat Keolis zijn bussen mogelijk nergens anders kwijt kan en er dan miljoenen aan inferieure, maar jong gebruikte bussen ergens staan te vergaan (want de bussen die niet zijn overgenomen staan nu ook grotendeels al anderhalf jaar stil), maar dat EBS nu feitelijk opgescheept zit met de troep van een ander is ook niet helemaal koosjer. Echter heeft de provincie dit meegegeven in de aanbestedingsvoorwaarden en zodoende is het een bewuste keuze geweest om erop in te schrijven terwijl allang bekend was dat het continu tobben was met die BYD's.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 17:46
door gkw1969
De overname van bussen was al bekend bij het opstellen van de eerste aanbesteding. Alle vervoerders waren daar vanaf het begin (2018) van op de hoogte. Het heeft helemaal niks met de bedrijfsvoering van Syntus te maken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 20:00
door iamthedutchdude
gkw1969 schreef: ↑wo 29 mei 2024, 17:46 Alle vervoerders waren daar vanaf het begin (2018) van op de hoogte.
Dat is knap, aangezien pas in augustus 2020 de concessie van Keolis definitief is ingetrokken en in september 2021 de aanbesteding is gestart. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 20:24
door gkw1969
En toch zijn ze sinds 2018 al op de hoogte aangezien het al in het PvE van de eerste aanbesteding Rrreis stond. Niet zozeer in deze context waarin het is uitgevoerd, maar wel voor het verschuiven van de concessies. In het oorspronkelijke plan zou in 2025 Deventer overgaan naar Berkel Dinkel en in 2022 Veluwe Zuid naar Rijn-Waal, inclusief een deel van de voertuigen. Officieel had Hermes ook een deel van de BYD's over moeten nemen, maar zij hadden onderhandelingspositie en hebben ze afgedwongen dat ze met diesel mochten gaan rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 21:23
door iamthedutchdude
Dat was dus om hele andere redenen dan wat hier wordt besproken. Wat je nu beschrijft is de afhandeling van de verschillende in- en uitstroommomenten van verschillende gebieden, waarbij materieel mee over zou gaan gezien de korte tijd waarvoor het materieel anders aangeschaft zou worden. Dat staat volledig los van de overname van materieel bij einde concessie (zelfs nu die wat eerder kwam dan vooraf verwacht). Wel blijft staan dat al vanaf ca. maart 2021 (bij bekendmaken ontwerp-PvE) bekend was dat voor deze concessie 90% van de BYD's overgenomen moest worden en dat EBS daar nogal laconiek mee om is gegaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 21:50
door cassie127
gkw1969 schreef: ↑wo 29 mei 2024, 20:24 En toch zijn ze sinds 2018 al op de hoogte aangezien het al in het PvE van de eerste aanbesteding Rrreis stond. Niet zozeer in deze context waarin het is uitgevoerd, maar wel voor het verschuiven van de concessies. In het oorspronkelijke plan zou in 2025 Deventer overgaan naar Berkel Dinkel en in 2022 Veluwe Zuid naar Rijn-Waal, inclusief een deel van de voertuigen. Officieel had Hermes ook een deel van de BYD's over moeten nemen, maar zij hadden onderhandelingspositie en hebben ze afgedwongen dat ze met diesel mochten gaan rijden.
Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 30 mei 2024, 08:58
door The Greyhound
Jonkervoort schreef: ↑wo 29 mei 2024, 12:09
The Greyhound schreef: ↑wo 29 mei 2024, 09:55 Dat er gereden moest worden met slechte bussen was vooraf bekend. EBS heeft dat probleem weggewuifd (ook na vragen van de pers) in tegenstelling tot andere bedrijven die daarom bewust niet inschreven.
Dus... Wat is het alternatief? Dat niemand inschrijft?😂 Dan komt het busvervoer in IJssel-Vecht gewoon te vervallen
Dan had de provincie een nieuwe aanbesteding moeten doen die wel aantrekkelijk genoeg was om op in te schrijven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 01 jun 2024, 06:08
door erjeebee
We noemen dat een "Zeelandje"

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 09 jun 2024, 13:31
door Heel_Holland_Spot
https://www.rrreis.nl/snelrrreis

Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...

Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 09 jun 2024, 18:40
door Milco
Je zou EBS/RRReis kunnen mailen hierover natuurlijk ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 09 jun 2024, 18:44
door Heel_Holland_Spot
Heb ik al gedaan ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 09 jun 2024, 19:07
door BasGeluk
Heel_Holland_Spot schreef: ↑zo 09 jun 2024, 13:31 https://www.rrreis.nl/snelrrreis

Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...

Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...
Er staan wel meer fouten op die site en er worden niet actief dingen opgepakt als je het aangeeft.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 09 jun 2024, 19:16
door ovVeluwe
De ReserveerRRReis site is ook alles behalve up to date, ongeacht hoe vaak je aangeeft dat dit aangepast moet worden. De enige reactie die daarop werd gegeven is dat het niet duidelijk is wie de beheerder is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 09 jun 2024, 19:34
door BasGeluk
RRReis doet voorkomen of de onjuiste teksten er door kaboutertjes zijn opgezet. Waarbij onder de mails een tekst staat over EBS, dus kennelijk worden de mails door hen verstuurd. Overigens werkt de link naar het privacybeleid van EBS onder die mails ook weer niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 10 jun 2024, 08:27
door ThatPCDude
Zo erg samenwerken is dat RRReis dus niet als de site maar door ÊÊn vervoerder wordt beheerd _O- _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 10 jun 2024, 08:55
door gkw1969
Het was waarschijnlijk handiger geweest om voor Flevoland/Gelderland/Overijssel een OV bureau op te zetten zoals Groningen/Drenthe die alles organiseert en controleert. Dat OV bureau kan dan het beheer van de website op zich nemen en zorgen dat dienstregelingen e.d. goed op elkaar afgestemd zijn. Je ziet nu echt de vruchten van het OV bureau: uitgebreide dienstregeling, vernieuwing van het wagenpark. Ze zitten in Groningen/Drenthe inmiddels al op 95% van de bezetting van 2019, terwijl andere gebieden schommelen tussen 80 en 90%.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 10 jun 2024, 18:25
door Meltrain
De reisinformatie in Groningen/Drenthe is juist alleen te vinden op de site van Qbuzz.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 13 jun 2024, 12:46
door meneerh2o
Milco schreef: ↑zo 09 jun 2024, 18:40 Je zou EBS/RRReis kunnen mailen hierover natuurlijk ;)
Ja goed idee. Want daar doen ze wat mee. _O- _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 13 jun 2024, 13:19
door Milco
Niet mailen betekent dat er sowieso niets mee gebeurt. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 13 jun 2024, 13:21
door BasGeluk
Ik heb al meerdere keren fouten op de site van RRReis doorgegeven en er is na maanden nog steeds niets aangepast. Zelfs aan de provincie Gelderland bepaalde zaken doorgegeven en ook zij krijgen het niet voor elkaar de foute informatie op de site aan te laten passen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 13 jun 2024, 13:30
door omaylie
Al geprobeerd bij de provincies Flevoland en Overijssel? Misschien helpt dat wel. Of desnoods aan de andere RRReis-vervoerders, zoals Hermes, Arriva of Keolis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 14 jun 2024, 17:24
door VIRM
Milco schreef: ↑do 13 jun 2024, 13:19 Niet mailen betekent dat er sowieso niets mee gebeurt. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Mwah, als het om aanpassingen op de site gaat, is het: nee heb je, nee kun je krijgen. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 14 jun 2024, 22:39
door cassie127
Volgens mij is Provincie Overijssel het aanspreekpunt mbt IJssel-Vecht.