Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- Hainje
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan hadden we hetzelfde probleem gehad als nu in Zeeland.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De kern van het bussenprobleem is dat het verplicht was om vrijwel alle BYD's over te nemen. Daarmee hebben de provincies uitsluitend in het bedrijfsbelang van Keolis gehandeld. Voor een gelijk speelveld was het essentieel geweest dat iedere aanbieders haar eigen wagenpark kan aanschaffen. Wellicht was een uitzondering voor de CapaCity's nog te begrijpen geweest, maar voor de BYD's zijn geen excuses te verzinnen.
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het ligt er natuurlijk sterk aan of je als provincie zelf de bussen moet kopen en leaset aan de rijdende vervoerder, of dat de bussen eigendom zijn van de vervoerder. De RDW-gegevens van de BYD's doen overigens dat laatste vermoeden (want alle bij EBS rijdende bussen hebben een laatste tenaamstelling in december 2022), en daarom verbaast het mij dat die bussen overgenomen moesten worden. Het zal ongetwijfeld hebben meegespeeld dat Keolis zijn bussen mogelijk nergens anders kwijt kan en er dan miljoenen aan inferieure, maar jong gebruikte bussen ergens staan te vergaan (want de bussen die niet zijn overgenomen staan nu ook grotendeels al anderhalf jaar stil), maar dat EBS nu feitelijk opgescheept zit met de troep van een ander is ook niet helemaal koosjer. Echter heeft de provincie dit meegegeven in de aanbestedingsvoorwaarden en zodoende is het een bewuste keuze geweest om erop in te schrijven terwijl allang bekend was dat het continu tobben was met die BYD's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De overname van bussen was al bekend bij het opstellen van de eerste aanbesteding. Alle vervoerders waren daar vanaf het begin (2018) van op de hoogte. Het heeft helemaal niks met de bedrijfsvoering van Syntus te maken.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En toch zijn ze sinds 2018 al op de hoogte aangezien het al in het PvE van de eerste aanbesteding Rrreis stond. Niet zozeer in deze context waarin het is uitgevoerd, maar wel voor het verschuiven van de concessies. In het oorspronkelijke plan zou in 2025 Deventer overgaan naar Berkel Dinkel en in 2022 Veluwe Zuid naar Rijn-Waal, inclusief een deel van de voertuigen. Officieel had Hermes ook een deel van de BYD's over moeten nemen, maar zij hadden onderhandelingspositie en hebben ze afgedwongen dat ze met diesel mochten gaan rijden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat was dus om hele andere redenen dan wat hier wordt besproken. Wat je nu beschrijft is de afhandeling van de verschillende in- en uitstroommomenten van verschillende gebieden, waarbij materieel mee over zou gaan gezien de korte tijd waarvoor het materieel anders aangeschaft zou worden. Dat staat volledig los van de overname van materieel bij einde concessie (zelfs nu die wat eerder kwam dan vooraf verwacht). Wel blijft staan dat al vanaf ca. maart 2021 (bij bekendmaken ontwerp-PvE) bekend was dat voor deze concessie 90% van de BYD's overgenomen moest worden en dat EBS daar nogal laconiek mee om is gegaan.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
gkw1969 schreef: ↑wo 29 mei 2024, 20:24 En toch zijn ze sinds 2018 al op de hoogte aangezien het al in het PvE van de eerste aanbesteding Rrreis stond. Niet zozeer in deze context waarin het is uitgevoerd, maar wel voor het verschuiven van de concessies. In het oorspronkelijke plan zou in 2025 Deventer overgaan naar Berkel Dinkel en in 2022 Veluwe Zuid naar Rijn-Waal, inclusief een deel van de voertuigen. Officieel had Hermes ook een deel van de BYD's over moeten nemen, maar zij hadden onderhandelingspositie en hebben ze afgedwongen dat ze met diesel mochten gaan rijden.

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan had de provincie een nieuwe aanbesteding moeten doen die wel aantrekkelijk genoeg was om op in te schrijven.Jonkervoort schreef: ↑wo 29 mei 2024, 12:09Dus... Wat is het alternatief? Dat niemand inschrijft?The Greyhound schreef: ↑wo 29 mei 2024, 09:55 Dat er gereden moest worden met slechte bussen was vooraf bekend. EBS heeft dat probleem weggewuifd (ook na vragen van de pers) in tegenstelling tot andere bedrijven die daarom bewust niet inschreven.Dan komt het busvervoer in IJssel-Vecht gewoon te vervallen
-
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
We noemen dat een "Zeelandje"
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
https://www.rrreis.nl/snelrrreis
Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...
Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...
Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...
Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Je zou EBS/RRReis kunnen mailen hierover natuurlijk 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heb ik al gedaan 

Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er staan wel meer fouten op die site en er worden niet actief dingen opgepakt als je het aangeeft.Heel_Holland_Spot schreef: ↑zo 09 jun 2024, 13:31 https://www.rrreis.nl/snelrrreis
Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...
Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...
Gr BasG
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De ReserveerRRReis site is ook alles behalve up to date, ongeacht hoe vaak je aangeeft dat dit aangepast moet worden. De enige reactie die daarop werd gegeven is dat het niet duidelijk is wie de beheerder is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
RRReis doet voorkomen of de onjuiste teksten er door kaboutertjes zijn opgezet. Waarbij onder de mails een tekst staat over EBS, dus kennelijk worden de mails door hen verstuurd. Overigens werkt de link naar het privacybeleid van EBS onder die mails ook weer niet.
Gr BasG
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zo erg samenwerken is dat RRReis dus niet als de site maar door één vervoerder wordt beheerd



Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het was waarschijnlijk handiger geweest om voor Flevoland/Gelderland/Overijssel een OV bureau op te zetten zoals Groningen/Drenthe die alles organiseert en controleert. Dat OV bureau kan dan het beheer van de website op zich nemen en zorgen dat dienstregelingen e.d. goed op elkaar afgestemd zijn. Je ziet nu echt de vruchten van het OV bureau: uitgebreide dienstregeling, vernieuwing van het wagenpark. Ze zitten in Groningen/Drenthe inmiddels al op 95% van de bezetting van 2019, terwijl andere gebieden schommelen tussen 80 en 90%.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De reisinformatie in Groningen/Drenthe is juist alleen te vinden op de site van Qbuzz.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Niet mailen betekent dat er sowieso niets mee gebeurt. Nee heb je, ja kun je krijgen 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb al meerdere keren fouten op de site van RRReis doorgegeven en er is na maanden nog steeds niets aangepast. Zelfs aan de provincie Gelderland bepaalde zaken doorgegeven en ook zij krijgen het niet voor elkaar de foute informatie op de site aan te laten passen.
Gr BasG
-
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Al geprobeerd bij de provincies Flevoland en Overijssel? Misschien helpt dat wel. Of desnoods aan de andere RRReis-vervoerders, zoals Hermes, Arriva of Keolis.
-
- Berichten: 8294
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Mwah, als het om aanpassingen op de site gaat, is het: nee heb je, nee kun je krijgen.

Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij is Provincie Overijssel het aanspreekpunt mbt IJssel-Vecht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten