Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13643
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Hainje »

Dan hadden we hetzelfde probleem gehad als nu in Zeeland.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
NintendoC
Berichten: 454
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

De kern van het bussenprobleem is dat het verplicht was om vrijwel alle BYD's over te nemen. Daarmee hebben de provincies uitsluitend in het bedrijfsbelang van Keolis gehandeld. Voor een gelijk speelveld was het essentieel geweest dat iedere aanbieders haar eigen wagenpark kan aanschaffen. Wellicht was een uitzondering voor de CapaCity's nog te begrijpen geweest, maar voor de BYD's zijn geen excuses te verzinnen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9514
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ArrivaBas »

Het ligt er natuurlijk sterk aan of je als provincie zelf de bussen moet kopen en leaset aan de rijdende vervoerder, of dat de bussen eigendom zijn van de vervoerder. De RDW-gegevens van de BYD's doen overigens dat laatste vermoeden (want alle bij EBS rijdende bussen hebben een laatste tenaamstelling in december 2022), en daarom verbaast het mij dat die bussen overgenomen moesten worden. Het zal ongetwijfeld hebben meegespeeld dat Keolis zijn bussen mogelijk nergens anders kwijt kan en er dan miljoenen aan inferieure, maar jong gebruikte bussen ergens staan te vergaan (want de bussen die niet zijn overgenomen staan nu ook grotendeels al anderhalf jaar stil), maar dat EBS nu feitelijk opgescheept zit met de troep van een ander is ook niet helemaal koosjer. Echter heeft de provincie dit meegegeven in de aanbestedingsvoorwaarden en zodoende is het een bewuste keuze geweest om erop in te schrijven terwijl allang bekend was dat het continu tobben was met die BYD's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gkw1969
Berichten: 2362
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

De overname van bussen was al bekend bij het opstellen van de eerste aanbesteding. Alle vervoerders waren daar vanaf het begin (2018) van op de hoogte. Het heeft helemaal niks met de bedrijfsvoering van Syntus te maken.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
iamthedutchdude
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

gkw1969 schreef: wo 29 mei 2024, 17:46 Alle vervoerders waren daar vanaf het begin (2018) van op de hoogte.
Dat is knap, aangezien pas in augustus 2020 de concessie van Keolis definitief is ingetrokken en in september 2021 de aanbesteding is gestart. ;)
gkw1969
Berichten: 2362
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

En toch zijn ze sinds 2018 al op de hoogte aangezien het al in het PvE van de eerste aanbesteding Rrreis stond. Niet zozeer in deze context waarin het is uitgevoerd, maar wel voor het verschuiven van de concessies. In het oorspronkelijke plan zou in 2025 Deventer overgaan naar Berkel Dinkel en in 2022 Veluwe Zuid naar Rijn-Waal, inclusief een deel van de voertuigen. Officieel had Hermes ook een deel van de BYD's over moeten nemen, maar zij hadden onderhandelingspositie en hebben ze afgedwongen dat ze met diesel mochten gaan rijden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
iamthedutchdude
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat was dus om hele andere redenen dan wat hier wordt besproken. Wat je nu beschrijft is de afhandeling van de verschillende in- en uitstroommomenten van verschillende gebieden, waarbij materieel mee over zou gaan gezien de korte tijd waarvoor het materieel anders aangeschaft zou worden. Dat staat volledig los van de overname van materieel bij einde concessie (zelfs nu die wat eerder kwam dan vooraf verwacht). Wel blijft staan dat al vanaf ca. maart 2021 (bij bekendmaken ontwerp-PvE) bekend was dat voor deze concessie 90% van de BYD's overgenomen moest worden en dat EBS daar nogal laconiek mee om is gegaan.
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

gkw1969 schreef: wo 29 mei 2024, 20:24 En toch zijn ze sinds 2018 al op de hoogte aangezien het al in het PvE van de eerste aanbesteding Rrreis stond. Niet zozeer in deze context waarin het is uitgevoerd, maar wel voor het verschuiven van de concessies. In het oorspronkelijke plan zou in 2025 Deventer overgaan naar Berkel Dinkel en in 2022 Veluwe Zuid naar Rijn-Waal, inclusief een deel van de voertuigen. Officieel had Hermes ook een deel van de BYD's over moeten nemen, maar zij hadden onderhandelingspositie en hebben ze afgedwongen dat ze met diesel mochten gaan rijden.
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door The Greyhound »

Jonkervoort schreef: wo 29 mei 2024, 12:09
The Greyhound schreef: wo 29 mei 2024, 09:55 Dat er gereden moest worden met slechte bussen was vooraf bekend. EBS heeft dat probleem weggewuifd (ook na vragen van de pers) in tegenstelling tot andere bedrijven die daarom bewust niet inschreven.
Dus... Wat is het alternatief? Dat niemand inschrijft?😂 Dan komt het busvervoer in IJssel-Vecht gewoon te vervallen
Dan had de provincie een nieuwe aanbesteding moeten doen die wel aantrekkelijk genoeg was om op in te schrijven.
erjeebee
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door erjeebee »

We noemen dat een "Zeelandje"
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

https://www.rrreis.nl/snelrrreis

Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...

Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Je zou EBS/RRReis kunnen mailen hierover natuurlijk ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Heb ik al gedaan ;)
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
BasGeluk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

Heel_Holland_Spot schreef: zo 09 jun 2024, 13:31 https://www.rrreis.nl/snelrrreis

Op de site van RRReis zijn de wijzigingen in het snelRRReis-net niet weergegeven, zo staat lijn 215 er nog tussen en rijdt lijn 207 nog naar Batavia Stad...

Op zich wel jammer dat ze dit zijn vergeten aan te passen...
Er staan wel meer fouten op die site en er worden niet actief dingen opgepakt als je het aangeeft.
Gr BasG
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

De ReserveerRRReis site is ook alles behalve up to date, ongeacht hoe vaak je aangeeft dat dit aangepast moet worden. De enige reactie die daarop werd gegeven is dat het niet duidelijk is wie de beheerder is.
BasGeluk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

RRReis doet voorkomen of de onjuiste teksten er door kaboutertjes zijn opgezet. Waarbij onder de mails een tekst staat over EBS, dus kennelijk worden de mails door hen verstuurd. Overigens werkt de link naar het privacybeleid van EBS onder die mails ook weer niet.
Gr BasG
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ThatPCDude »

Zo erg samenwerken is dat RRReis dus niet als de site maar door één vervoerder wordt beheerd _O- _O-
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
gkw1969
Berichten: 2362
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Het was waarschijnlijk handiger geweest om voor Flevoland/Gelderland/Overijssel een OV bureau op te zetten zoals Groningen/Drenthe die alles organiseert en controleert. Dat OV bureau kan dan het beheer van de website op zich nemen en zorgen dat dienstregelingen e.d. goed op elkaar afgestemd zijn. Je ziet nu echt de vruchten van het OV bureau: uitgebreide dienstregeling, vernieuwing van het wagenpark. Ze zitten in Groningen/Drenthe inmiddels al op 95% van de bezetting van 2019, terwijl andere gebieden schommelen tussen 80 en 90%.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22809
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

De reisinformatie in Groningen/Drenthe is juist alleen te vinden op de site van Qbuzz.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
meneerh2o

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door meneerh2o »

Milco schreef: zo 09 jun 2024, 18:40 Je zou EBS/RRReis kunnen mailen hierover natuurlijk ;)
Ja goed idee. Want daar doen ze wat mee. _O- _O-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Niet mailen betekent dat er sowieso niets mee gebeurt. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
BasGeluk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

Ik heb al meerdere keren fouten op de site van RRReis doorgegeven en er is na maanden nog steeds niets aangepast. Zelfs aan de provincie Gelderland bepaalde zaken doorgegeven en ook zij krijgen het niet voor elkaar de foute informatie op de site aan te laten passen.
Gr BasG
omaylie
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door omaylie »

Al geprobeerd bij de provincies Flevoland en Overijssel? Misschien helpt dat wel. Of desnoods aan de andere RRReis-vervoerders, zoals Hermes, Arriva of Keolis.
VIRM
Berichten: 8292
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Milco schreef: do 13 jun 2024, 13:19 Niet mailen betekent dat er sowieso niets mee gebeurt. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Mwah, als het om aanpassingen op de site gaat, is het: nee heb je, nee kun je krijgen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 7256
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Volgens mij is Provincie Overijssel het aanspreekpunt mbt IJssel-Vecht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten