Pagina 84 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 13 jan 2025, 22:24
door buschauffeurDH
Natuurlijk is het beter. Alleen al voor de inwoners van een stad die dan geen voertuigen met uitstoot om zich heen hebben. Ik fiets liever achter een e-bus dan achter een dieselbus.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 13 jan 2025, 22:29
door Selivio
Daar zijn alleen helaas niet alle inwoners van een stad die aan een busroute wonen het helemaal mee eens, aangezien die meer trillingen in het huis merken/ervaren door het aanmerkelijk hogere gewicht van elektrische bussen. Maar goed, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van de elektrische omslag binnen het OV (en ook daarbuiten overigens), maar of het nou zinnig is om dat in elk topic weer te bediscussiëren, dat waag ik te betwijfelen. :|

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 13 jan 2025, 22:50
door Dionysusnu
Is dat eigenlijk nog steeds zo? Als ik zo even kijk naar de RDW-data zijn sommige nieuwe elektrische bussen (bv VDL LE, Iveco E-Way) maar 1 á 2 ton zwaarder dan vergelijkbare diesels. De Yutongs vallen wel wat tegen qua gewicht, moet ik toegeven.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 13 jan 2025, 22:56
door ThatPCDude
De Yutongs zijn nog een goeie vier ton zwaarder dan de gemiddelde 18-meter (diesel)bus inderdaad...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 13 jan 2025, 23:55
door Durashift
^^ dan zal je ook de batterijpakketten moeten vergelijken. Al kan ik mij indenken dat een Yutong vrij rechttoe rechtaan ontwikkeld en gebouwd is, weinig 'poespas' qua gewichtsreducerende materialen e.d. waardoor je vrij snel kan leveren en weinig productie hick-ups hebt :?: ;)

Tja, een Ebusco is dan misschien vrij licht (t.o.v. de concurrenten) wat ook de bedoeling was maar door het gebruik van carbon materialen stuk ingewikkelder om te produceren, wellicht?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 09:50
door Stan_Bronstring
Een Ebusco 3.0 12m is zelfs lichter dan de meeste van zijn concurrenten op diesel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 10:31
door Fris44
Ik zag vandaag bij Almere een Citea in streekBuzz kleurstelling richting het noorden rijden. Enig idee waar die naartoe zou kunnen gaan?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 14:08
door Youri
Ook zag ik een Ex-Arriva elektrische Volvo rijden op de A12 in tegengestelde richting van mij. De wagen was onderweg Ri. Utrecht. Ik heb helaas geen nummer kunnen zien. Iemand enig idee waar déze wagen naar op weg was?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 14:13
door Stadsbus
Ik weet niet of het hier al gemeld was, U-ov Amba 4480 rijdt nu rond in de omgeving van Leiden als lesbus. Kwam hem net tegen in Voorburg hier.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 14:26
door Sleutelstad
Zijn we overigens veel defecten bij de tijdelijke Citea's en hybride Volvo's?
Er lijken veel niet regelmatig gebruikt te worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 16:09
door bartjemestrom
Als er nieuwe bussen instromen en ook inhuur van bussen is, heb je de tijdelijke bussen minder nodig

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 19:22
door Sleutelstad
Wil je niet juist zo snel mogelijk van de inhuur af.
Of gaat het dan om een combinatie van chauffeur+bus bij de inhuur?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 20:02
door matje82
De Berlijnse Citea's die geen geldige APK hadden zijn gisteren gekeurd, 8155, 8161, 8168 en de 97-BZS-8, die 8157 of 8170 is.
8155 en 8161 zijn ook meteen gaan rijden vandaag.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 20:02
door matje82
Sleutelstad schreef: do 16 jan 2025, 14:26 Zijn we overigens veel defecten bij de tijdelijke Citea's en hybride Volvo's?
Er lijken veel niet regelmatig gebruikt te worden.
Van de hybride Volvo's hebben er 5 geen geldige APK.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 20:11
door Selivio
Dhr. Zevenbergen zit er wel bovenop, maar houdt de provinciale staten (en daarmee alle geïnteresseerden) ook goed op de hoogte.

https://www.blikopnoordwijkerhout.nl/it ... -van-qbuzz

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 09:00
door ovspotter010zhn
Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 09:03
door Busseninportland
Ik heb geen idee! Misschien is dat de eerste elektrische Volvo die verbouwd gaat worden!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 10:47
door dylanwild94
ovspotter010zhn schreef: vr 17 jan 2025, 09:00 Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest
Dat zou misschien zomaar deze volvo geweest kunnen zijn.
Carrotmerc schreef: do 16 jan 2025, 14:08 Ook zag ik een Ex-Arriva elektrische Volvo rijden op de A12 in tegengestelde richting van mij. De wagen was onderweg Ri. Utrecht. Ik heb helaas geen nummer kunnen zien. Iemand enig idee waar déze wagen naar op weg was?
Dan vermoed ik dat dit de eerste Elektrische volvo wordt die de streekbuzz huisstijl gaat krijgen.

Ik ben dol op speculaas

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 11:33
door Youri
De bus had wel zijn gewone huisstijl, ik zie op een foto op Busposities dat deze bus een totaalreclame had, het kan natuurlijk zijn dat deze van de bus af is gehaald voordat hij verplaatst is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 13:38
door ovspotter010zhn
dylanwild94 schreef: vr 17 jan 2025, 10:47
ovspotter010zhn schreef: vr 17 jan 2025, 09:00 Weet iemand wat er is gebeurt met de 8112? Hij is sinds 15 december niet in dienst geweest
Dat zou misschien zomaar deze volvo geweest kunnen zijn.
Carrotmerc schreef: do 16 jan 2025, 14:08 Ook zag ik een Ex-Arriva elektrische Volvo rijden op de A12 in tegengestelde richting van mij. De wagen was onderweg Ri. Utrecht. Ik heb helaas geen nummer kunnen zien. Iemand enig idee waar déze wagen naar op weg was?
Dan vermoed ik dat dit de eerste Elektrische volvo wordt die de streekbuzz huisstijl gaat krijgen.

Ik ben dol op speculaas
Dat denk ik dan ook, ik kijk ernaar uit!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 16:28
door Jelmer
De 71-BZS-8 / 8153 heeft nog een ongeldige APK (einddatum 31-12-2024).

De 09-BZV-3 / 8163 Heeft geen WAM (verzekering).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 16:50
door ArrivaBas
Oef. Er wordt volgens Busposities nu wel met de 8163 gereden, en zonder de wettelijk verplichte verzekering kan die dus weer in beslag genomen worden als de bus in beeld komt bij de politie... :roll:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 17:04
door Jelmer
Van de Volvo 7900-en hebben de volgende wagens geen geldige APK:

73-BZS-4 8359 26-08-24
22-BZS-4 8354 17-09-24
21-BZS-4 83?? 22-09-24
11-BZS-7 8355 21-10-24
71-BZS-4 8356 10-11-24
20-BZS-4 8352 18-12-24

De volgende bus heeft geen WAM (Verzekering):
88-BZS-8 8362

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 17:16
door Lijn 45
21-BZS-4 lijkt me de 8358. Die heeft überhaupt nog niet gereden en heeft sinds hij van Qbuzz is geen geldige APK.

Kan het zijn dat de ex-Arriva, ex-GVB en ingehuurde bussen met eigen personeel een (administratief) 8xxx-nummer hebben (gehad)? Dit omdat er een tijd een systeem was dat online nummer 8382 uitzond (welliswaar in de 8100), wat zou betekenen dat Qbuzz dat nummer gebruikt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 17:23
door Speedmaster
ArrivaBas schreef: vr 17 jan 2025, 16:50 Oef. Er wordt volgens Busposities nu wel met de 8163 gereden, en zonder de wettelijk verplichte verzekering kan die dus weer in beslag genomen worden als de bus in beeld komt bij de politie... :roll:
Het duurt tot 30 dagen voor een verzekering zichtbaar is bij de RDW. Ga er maar vanuit dat het voertuig echt wel verzekerd is voor het de weg op gaat.