Pagina 11 van 28

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 15:53
door CamilleKreemers
Meltrain schreef: di 09 jul 2024, 12:09 Ik hoop vooral dat VDL de bussen op tijd kan leveren en dat de HOV-bussen ook een comfortabel interieur hebben.
Verder vind ik het wel mooie bussen.

De Solarissen zijn dus (in principe) niet bestemd voor de stadslijnen van Roosendaal en Bergen op Zoom?
Zijn de omlopen van de stadsdienst Roosendaal en Bergen op Zoom niet geintegreerd met de streeklijnen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 16:50
door Michael
In Bergen op Zoom zit de stadsdienst inderdaad geïntegreerd in de streekomlopen. Roosendaal heeft eigen stadsomlopen.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 19:00
door ray78
de stadsomlopen van roosendaal gaan verweven worden in de streeklijnen,lijnen van BoZ gaan naar Businext toe,incl de nieuwe 360 361

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 19:30
door CamilleKreemers
Is een vervoerplan bekend?

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 04:26
door ray78
nog niks concreets helaas,word aan gewerkt

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 07:23
door BusOV40
Volgens mij inderdaad alleen datgene vooralsnog wat er destijds met de gemeente is gecommuniceerd. Dat is overigens te vinden op mobiliteit.nl.

Ik ben wel benieuwd of dat betekent dat we in december wel of geen wijzigingen in de dienstregeling gaan krijgen. Anders is juli 2025 wel heel ver weg.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 13:36
door Meltrain
Dat artikel kende ik nog niet, maar dat staat hier.
Omdat het een premium artikel is, citeer ik wat (meer) plannen over het lijnennet:
Het gaat om lijn 370 (Geertruidenberg – Oosterhout – Breda CS – Etten-Leur Vosdonk), lijn 371 (Tilburg – Dongen – Oosterhout – Breda CS – Etten-Leur Noord), lijn 372 (Oosterhout – Vrachelen – Breda CS – Breda Bijster), lijn 373 (Breda – Prinsenbeek – Zevenbergen), lijn 374 (Made – Terheijden – Breda CS – Zundert), lijn 375 (Breda CS – Baarle-Nassau) en lijn 380.
De woonwijken Heksenwiel en Kroeten in het noorden van Breda krijgen met de nieuwe lijn 4 (Paradijslaan – Heksenwiel – Moerlaken – Breda CS – Princenhage) een snellere verbinding met het station. Andere lijnen vanuit Haagse Beemden zijn lijn 2 (Kievitsloop – Breda Centrum – Breda CS – Hoge Vucht) en lijn 3 (Paradijslaan – Kesteren – Spinveld – Breda CS).
In de regio Bergen op Zoom ontstaan ook door het koppelen van lijnen, nieuwe verbindingen: lijn 360 (Rotterdam – Bergen op Zoom – Ossendrecht) en lijn 361 (Oud Gastel – Bergen op Zoom – Putte).

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 13:41
door BusOV40
In dit artikel staat nog wat verdere informatie die wellicht al bekend is bij eenieder.

https://www.bravo.info/nieuws/nieuwe-co ... e-plaatsen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 jul 2024, 18:26
door CitaroMH
Michael schreef: ma 08 jul 2024, 17:47 Dit klopt inderdaad.

26x 12 meter Solaris
4x 18 meter Solaris
52x 12 meter VDL
88x 13,5 meter VDL
Verder zijn er ook nog 10 nieuwe buurtbusjes besteld.
Dank je voor de aantaalen :)

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 24 jul 2024, 12:07
door Meltrain
Op dit moment zijn er dus plannen voor de volgende BravoDirect-lijnen:
  • Lijn 360: Rotterdam Zuidplein - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Ossendrecht
  • Lijn 361: Oud-Gastel - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Putte
  • Lijn 370: Geertruidenberg - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Vosdonk
  • Lijn 371: Tilburg - Dongen - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Noord - Etten-Leur Centrum
  • Lijn 372: Vrachelen - Oosterhout - Breda CS - Breda Bijster
  • Lijn 373: Breda CS - Prinsenbeek - Zevenbergen
  • Lijn 374: Made - Terheijden - Breda CS - Zundert
  • Lijn 375: Breda CS - Chaam - Baarle-Nassau
  • Lijn 380: Geertruidenberg - Oosterhout - Breda Bijster - Etten-Leur - Oudenbosch - Oud-Gastel
Als we dit vergelijken met het (ontwerp-)PvE, worden alle Directlijnen hiermee bediend, evenals de ontsluitende lijnen a, c, k en n.
Ik snapte het niet helemaal, maar was het nou zo dat wanneer ontsluitende lijnen gekoppeld zijn aan (Bravo)Direct-lijnen ze in elk geval dagelijks moeten rijden? Dat zou in elk geval voor het traject Oud-Gastel - Dinteloord een verbetering opleveren.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 24 jul 2024, 17:35
door BusOV40
Goede vraag.
Ik merk dat ikzelf benieuwd ben naar de frequentie’s en exploitatie tijden.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 24 jul 2024, 20:23
door huibe
Meltrain schreef: wo 24 jul 2024, 12:07 Op dit moment zijn er dus plannen voor de volgende BravoDirect-lijnen:
  • Lijn 361: Oud-Gastel - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Ossendrecht (?) - Putte
  • Lijn 371: Tilburg - Dongen - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Noord (- Etten-Leur Centrum ?)
- 361 stopt niet in Ossendrecht. Of je moet Putsmolentje meetellen als Ossendrecht. De bus blijft op de provinciale weg.
- 371 rijdt via het station naar het centrum (huidige route 316)

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 24 jul 2024, 21:32
door Meltrain
Bedankt voor de aanvullingen. :pos:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 08:43
door BusOV40
Meltrain schreef: wo 24 jul 2024, 12:07 Op dit moment zijn er dus plannen voor de volgende BravoDirect-lijnen:
  • Lijn 360: Rotterdam Zuidplein - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Ossendrecht
  • Lijn 361: Oud-Gastel - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Putte
  • Lijn 370: Geertruidenberg - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Vosdonk
  • Lijn 371: Tilburg - Dongen - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Noord - Etten-Leur Centrum
  • Lijn 372: Vrachelen - Oosterhout - Breda CS - Breda Bijster
  • Lijn 373: Breda CS - Prinsenbeek - Zevenbergen
  • Lijn 374: Made - Terheijden - Breda CS - Zundert
  • Lijn 375: Breda CS - Chaam - Baarle-Nassau
  • Lijn 380: Geertruidenberg - Oosterhout - Breda Bijster - Etten-Leur - Oudenbosch - Oud-Gastel
Als we dit vergelijken met het (ontwerp-)PvE, worden alle Directlijnen hiermee bediend, evenals de ontsluitende lijnen a, c, k en n.
Ik snapte het niet helemaal, maar was het nou zo dat wanneer ontsluitende lijnen gekoppeld zijn aan (Bravo)Direct-lijnen ze in elk geval dagelijks moeten rijden? Dat zou in elk geval voor het traject Oud-Gastel - Dinteloord een verbetering opleveren.
Wat in het lijstje opvalt is dat er vanaf Breda CS niet rechtstreeks gereisd kan worden richting Oudenbosch en Oud Gastel. Alleen vanaf het Centrum.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 16:05
door TLP
Lijn 326 rijdt nu vanuit Geertruidenberg en Oosterhout via Breda CS naar Bijster. Zou dat voor lijn 380 niet ook gelden?

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 16:58
door CamilleKreemers
Ik verwacht dat de 380 niet zo uitgebreid rijdt als de andere lijnen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 17:01
door BusOV40
Het lijkt me ook niet echt een lijn die s’avonds tot laat rijdt of in de weekenden. Meer een spitsachtige lijn zoals
Lijn 10 in het verleden.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 17:04
door Michael
TLP schreef: di 27 aug 2024, 16:05 Lijn 326 rijdt nu vanuit Geertruidenberg en Oosterhout via Breda CS naar Bijster. Zou dat voor lijn 380 niet ook gelden?
Lijn 380 gaat niet via Breda CS. Gaat vanaf Oosterhout over de A27 via Breda Bijster en Hogeschoollaan naar het centrum van Breda en dan door naar Oud Gastel

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 17:05
door Meltrain
BusOV40 schreef: di 27 aug 2024, 08:43
Meltrain schreef: wo 24 jul 2024, 12:07 Op dit moment zijn er dus plannen voor de volgende BravoDirect-lijnen:
  • Lijn 360: Rotterdam Zuidplein - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Ossendrecht
  • Lijn 361: Oud-Gastel - Dinteloord - Bergen op Zoom - Hoogerheide - Putte
  • Lijn 370: Geertruidenberg - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Vosdonk
  • Lijn 371: Tilburg - Dongen - Oosterhout - Breda CS - Etten-Leur Noord - Etten-Leur Centrum
  • Lijn 372: Vrachelen - Oosterhout - Breda CS - Breda Bijster
  • Lijn 373: Breda CS - Prinsenbeek - Zevenbergen
  • Lijn 374: Made - Terheijden - Breda CS - Zundert
  • Lijn 375: Breda CS - Chaam - Baarle-Nassau
  • Lijn 380: Geertruidenberg - Oosterhout - Breda Bijster - Etten-Leur - Oudenbosch - Oud-Gastel
Als we dit vergelijken met het (ontwerp-)PvE, worden alle Directlijnen hiermee bediend, evenals de ontsluitende lijnen a, c, k en n.
Ik snapte het niet helemaal, maar was het nou zo dat wanneer ontsluitende lijnen gekoppeld zijn aan (Bravo)Direct-lijnen ze in elk geval dagelijks moeten rijden? Dat zou in elk geval voor het traject Oud-Gastel - Dinteloord een verbetering opleveren.
Wat in het lijstje opvalt is dat er vanaf Breda CS niet rechtstreeks gereisd kan worden richting Oudenbosch en Oud Gastel. Alleen vanaf het Centrum.
Dat viel mij ook op, maar hoe meer ik erover nadacht, hoe slimmer ik deze oplossing vond.
Lijn 380 rijdt immers wel gewoon naar/via het centrum van Breda, dus alléén de rechtstreekse verbinding met het station gaat verloren. Dat is echter geen probleem, want reizigers kunnen ofwel op station Etten-Leur al overstappen op de trein, of onderweg overstappen op één van de andere buslijnen naar het station.
In ruil daarvoor krijgen ze nu wél een rechtstreekse buslijn naar het Amphia Ziekenhuis en Bijster.

Zonder de plannen te kennen verwacht ik dat lijn 380 in elk geval dagelijks van vroeg tot laat tussen Oud-Gastel en Breda Bijster zal rijden.
TLP schreef: di 27 aug 2024, 16:05 Lijn 326 rijdt nu vanuit Geertruidenberg en Oosterhout via Breda CS naar Bijster. Zou dat voor lijn 380 niet ook gelden?
Lijn 326 wordt overgenomen door lijn 370.
Lijn 380 is een (deels) nieuwe lijn.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 17:07
door CamilleKreemers
380 was vroeger de 10 toch?

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 17:15
door Daniel
Zo ongeveer wel ja, al ging 10 maar tot Oosterhout en in Breda wel naar het station.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: zo 01 sep 2024, 12:35
door Meltrain
Weet iemand wanneer er een vervoerplan bekend wordt gemaakt?
Ik ben vooral benieuwd naar de plannen voor het onderliggend busnet.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 02 sep 2024, 20:02
door BusOV40
Volgens mij nog niet. Ik heb het idee dat voor West-Brabant de ambitie nog niet half zo hoog ligt als bijvoorbeeld Q Buzz van plan is voor Leiden:

https://alphenaandenrijn.bestuurlijkein ... b2954090fb

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 13:02
door huibe
Daniel schreef: di 27 aug 2024, 17:15 Zo ongeveer wel ja, al ging 10 maar tot Oosterhout en in Breda wel naar het station.
Lijn 10 reed in den beginne niet via het station. (Dan hebben we het over de BBA tijd)

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 13:30
door nvdw
Als er voldoende vervoervraag is om vanuit Geertruidenberg/Oosterhout enerzijds en Etten-Leur/Oudenbosch anderzijds direct naar de Bijster te reizen, dan zijn die mensen zonder omweg waar ze zijn willen en ontlast je ook nog eens het centrum en het station. Anekdotes zijn geen data, maar toen ik de 402 nog reed, was ik het gros van mijn reizigers in Breda ook al bij de Bijster kwijt.

Vraag is alleen of er ook buiten schooldagen genoeg vraag is naar zo'n buslijn, maar misschien rijdt die dan helemaal niet of minder; dat is voor de huidige 'directlijnen' niet anders.