Pagina 11 van 23
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 25 sep 2024, 23:18
door Vinny
De meeste touringcars hebben wel een toilet aan boord, maar die worden vaak niet ingezet op OV lijnen.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 22:42
door Nickipedia
Edit -> het was nog een onbevestigd gerucht

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 22:57
door Dionysusnu
Is dat nu bevestigd? Ik heb het al veel als gerucht gehoord, maar nog niet uit betrouwbare bron.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 22:59
door waldo79
In Duitsland komt het ook tot inzet van historisch materieel in chartervervoer.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 23:04
door Nickipedia
Dionysusnu schreef: ↑za 02 nov 2024, 22:57
Is dat nu bevestigd? Ik heb het al veel als gerucht gehoord, maar nog niet uit betrouwbare bron.
Het is intern bevestigd
Misverstand van mijn kant

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 23:07
door Meltrain
Nickipedia schreef: ↑za 02 nov 2024, 22:42
Om treinstellen voor revisie vrij te kunnen maken wordt momenteel de 904 van de 2454 Crew gereed gemaakt voor inzet bij Keolis. Gepland is dat deze de komende twee jaar in de ochtendspits tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Zuid gaat rijden.
Dat verklaart wel waarom ik op Facebook een foto zag van een Protos die de 904 trok.
- Spoiler: show
- Ik dacht dat het de 5032 was, maar pin me er niet op vast.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 23:11
door Dionysusnu
Meltrain schreef: ↑za 02 nov 2024, 23:07
Ik dacht dat het de 5032 was
Pin! Door voor de koelkast

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 02 nov 2024, 23:58
door jelmerrr
Nickipedia schreef: ↑za 02 nov 2024, 23:04
Dionysusnu schreef: ↑za 02 nov 2024, 22:57
Is dat nu bevestigd? Ik heb het al veel als gerucht gehoord, maar nog niet uit betrouwbare bron.
Het is intern bevestigd
Zal opvallende keus zijn.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 00:09
door srmeijer95
Altijd leuk als kantineverhalen als waarheid beschouwd worden. Ik heb die Mat '64 naar Roosendaal gesleept omdat dat perfect in het onderhoudsrooster past. De 5032 moest die dag sowieso naar Roosendaal, dus de Mat '64 aanhaken was puur een handigheidje van één van mijn collega's. Brouwer doet met meer toko's zaken, de 904 is daar naar binnen gezet maar voorlopig is de Protos hoofdzaak begreep ik daar van het personeel. Wat het V'tje daar dus doet, geen flauw idee.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 00:17
door waldo79
Had het wel geinig gevonden.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 00:26
door LdL
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 00:34
door cassie127
srmeijer95 schreef: ↑zo 03 nov 2024, 00:09
Altijd leuk als kantineverhalen als waarheid beschouwd worden. Ik heb die Mat '64 naar Roosendaal gesleept omdat dat perfect in het onderhoudsrooster past. De 5032 moest die dag sowieso naar Roosendaal, dus de Mat '64 aanhaken was puur een handigheidje van één van mijn collega's. Brouwer doet met meer toko's zaken, de 904 is daar naar binnen gezet maar voorlopig is de Protos hoofdzaak begreep ik daar van het personeel. Wat het V'tje daar dus doet, geen flauw idee.
Volgens die bron binnen Keolis (Hoofdkantoor) dus onderhoud om later in de ochtendspits voor de komende 2 jaar tussen Amersfoort en Barneveld Zuid te gaan rijden, zodat men kan beginnen met het moderniseren en ombouwen van de protossen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 09:02
door Selivio
Naast of er al dan niet een Mat'64 gaat rijden op die lijn (eerst zien, dan geloven), is Keolis sowieso niet verdomde laat met de start van de ombouw van de huidige vloot. Ze rijden er inmiddels bijna 12 maanden, en er is feitelijk nog niets zichtbaars gebeurt. En als ik dan even het PVE er bij pak onder pint 5.3.5 staat:
De Concessiehouder heeft uiterlijk 24 maanden na de start van de Concessie aan al het Materieel alle aanpassingen die noodzakelijk zijn om te voldoen aan de eisen in dit Programma van Eisen geïmplementeerd, zodanig dat de Treindienst vanaf dat moment volledig wordt uitgevoerd met aangepast Materieel.
Dat gaan ze toch nooit meer halen (inclusief het hele aangepaste toelatingscircus van de WC in de Protos was overigens geen eis was in het PVE)?
PS. 5.3.6 en 5.3.7 zijn voor wat betreft die Mat'64 ook nog wel interessant...
Voor wie de PVE niet op het netvlies heeft (middelste link):
https://platform.negometrix.com/PublicB ... tion=False
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 10:23
door Lijn 45
srmeijer95 schreef: ↑zo 03 nov 2024, 00:09
Altijd leuk als kantineverhalen als waarheid beschouwd worden. Ik heb die Mat '64 naar Roosendaal gesleept omdat dat perfect in het onderhoudsrooster past. De 5032 moest die dag sowieso naar Roosendaal, dus de Mat '64 aanhaken was puur een handigheidje van één van mijn collega's. Brouwer doet met meer toko's zaken, de 904 is daar naar binnen gezet maar voorlopig is de Protos hoofdzaak begreep ik daar van het personeel. Wat het V'tje daar dus doet, geen flauw idee.
De toelating van de CREW om zelfstandig op de hoofdbaan te rijden is van de zomer verlopen. Ik zag ook al berichten voorbijkomen die suggereerden dat dat een reden is dat de 904 is gesleept. Daarnaast zit de CREW zelf ook nog in
Rsd.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 10:24
door Daniel
@Selivio: Een vervangend treinstel mag dus, maar moet toegankelijk zijn. Echter staat er niet bij dat het zelfstandig toegankelijk moet zijn: is een Plan V samen met een rolstoelbrug niet ook toegankelijk?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 11:16
door srmeijer95
Lijn 45 schreef: ↑zo 03 nov 2024, 10:23
De toelating van de CREW om zelfstandig op de hoofdbaan te rijden is van de zomer verlopen. Ik zag ook al berichten voorbijkomen die suggereerden dat dat een reden is dat de 904 is gesleept. Daarnaast zit de CREW zelf ook nog in
Rsd.
De toelating is niet zozeer verlopen. De vorige ECM heeft samen met de Crew besloten niet verder te gaan, aldus is het materieel stil komen te staan.
In hoeverre Keolis danwel Brouwer hier als ECM gaan dienen is nog wel onduidelijk. De loods in
Rsd heeft 8 sporen, waarvan 2 op lengte voor het onderhoud van Keolis. De oude loods kan niet voor een Flirt gebruikt worden, die past niet. Ruimte zat dus om een spoor - en personeel - te verhuren zou je zeggen.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 11:29
door en-es
Zou wel vet zijn als dat treinstel werkelijk in de reguliere dienst gaat rijden. Maar of het gaat gebeuren is een tweede.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 12:15
door Meltrain
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 15:31
door Selivio
Daniel schreef: ↑zo 03 nov 2024, 10:24
@Selivio: Een vervangend treinstel mag dus, maar moet toegankelijk zijn. Echter staat er niet bij dat het zelfstandig toegankelijk moet zijn: is een Plan V samen met een rolstoelbrug niet ook toegankelijk?
Wat de ene toegankelijk vindt, vindt een ander toch een stuk minder toegankelijk. Een 3-treden hoge instap is voor mijn moeder bijvoorbeeld een best wel groot obstakel, maar een rolstoelbrug heeft ze daarentegen eigenlijk in het normale leven niet echt nodig. Het interessante is dus wat de concessieverlener onder toegankelijk gaat verstaan.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 16:25
door Suus
Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V.
De beste oplossing was een FLIRT van Blauwnet geweest, maar het schijnt dat die in het leasecontract een beperking hebben in de lijnen waar ze ingezet mogen worden. Iets anders vinden is waarschijnlijk erg lastig voor Keolis en komt eigenlijk altijd uit bij een andere vervoerder die vermoedelijk de hoofdprijs wil zien. Het bestek laat de inzet van de Breng GTW toe, de nog niet gebruikte FLIRT’s voor de Maaslijn van Arriva zullen technisch ook niet extreem veel afwijken en zou ik ook logisch vinden, maar logica is in het OV altijd een beetje typisch.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 16:41
door Dionysusnu
Suus schreef: ↑zo 03 nov 2024, 16:25
Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden.
[Citation needed]
Zie namelijk PvE, paragraaf 5.3.7: Een vervangend treinstel voor tijdens de revisie kan ontheffing krijgen van de materieeleisen, zolang het maar "toegankelijk is". Daarbij staat niet
zelfstandig toegankelijk; dat staat wel in de normale toegankelijkheidseis, 5.4.6.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 18:24
door cassie127
Suus schreef: ↑zo 03 nov 2024, 16:25
Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V.
Ik neem aan dat een regiodirecteur van Keolis wel weet waarover hij/zei het heeft voordat die hierover intern een bericht plaatst.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 21:18
door Rikkel
Ik dacht dat Keolis nog 9 linten ergens had staan

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 21:31
door Daniel
Staat een heel stel opgesteld in Zwolle inderdaad, geen idee of dat ze alle 9 zijn.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: zo 03 nov 2024, 21:51
door Milco
Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?