Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Aking »

Daar hebben we een oplossing voor 8-) :
Spoiler: show
Afbeelding
OmniLezer

Bericht door OmniLezer »

Aking schreef:Daar hebben we een oplossing voor 8-) :
Spoiler: show
Afbeelding
Aan het logo te zien is dit niet voor gebarentaal bedoeld.

Ik heb het opgezocht, wat op de hand staat, en het is helemaal niet voor gebarentaal bedoeld of iets wat veilig is voor het lichaam.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Het houdt je wel lekker alert onder het rijden.
marvinkok

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:Ik hou graag een hand aan het stuur tijdens het rijden :wink:
Zijn ook met 1 hand te doen, vuist afwisselen met 3 vingers is 13 ;) wordt boven de 15 wel wat onduidelijker natuurlijk...
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Zo, vandaag weer een dagkaart gekocht. Weer kunnen genieten van de heerlijke stoelen in lijn 280. Nu in de kerstvakantie is deze alleen wel erg rustig (tijdens schooltijden is deze goed gevuld). Display is ook wel heel onduidelijk. "Via Leusden" terwijl hij juist direct naar Amersfoort gaat. Wou een moeder met kinderen vanaf Woudenberg instappen om naar het zwembad naar Leusden in te stappen zonder te weten dat de bus daar niet stopte.

Ander punt: Besseling rijdt op 356 met niet rolstoel toegankelijke bussen (maar wel OVC lezers). Is dit tijdelijk?
Ik heb geen onderschrift
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef:
sirvinniei schreef:Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Lijn 7 heeft volgens mij nooit meer dan één minuut tussen aankomst en vertrekt op Vathorst. Dat is geen bufferen volgens mij. Overigens kun je daar best een bus die vooraan op de halte staan inhalen.
Echt? Toen ik met de [serie=Stoptrein|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] aankwam te Avat, stond lijn 7 al klaar en nadat ik was ingestapt bleef hij nog minstens 2 minuten wachten.
Daniel schreef:Had het niet zo verwacht gezien de toch best flink uitgedunde vakantiefrequenties op sommige stadslijnen in Amersfoort, maar er bleek vandaag nog een tijdelijke bus rond te rijden op een lijn die niks met het tunneltje De Klomp te maken heeft.
Moest even een stukje met lijn 1 mee en trof daarop de ex-Veolia 5195.
Op lijn 7 zag ik daarnaast een Citaro LE rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hainje

Bericht door Hainje »

@Maxim: Is het mogelijk om op de relatief korte termijn een gewone lijnennetkaart (model CartoStudio) te laten fabriceren? Dat is sowieso handiger voor de documentatie van menig hobbyist en ook een stuk overzichtelijker. Je kunt dan in één oogopslag zien hoe lijnen lopen. Er zal/zullen hier overigens vast wel een (paar) hobbyist(en) zijn die de kaart kunnen controleren op fouten. Alvast bedankt!
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
sirvinniei

We hebben toch al een lijnennetkaart? Staat onder folders
Ik heb geen onderschrift
dennistd

Bericht door dennistd »

sirvinniei schreef:Ander punt: Besseling rijdt op 356 met niet rolstoel toegankelijke bussen (maar wel OVC lezers). Is dit tijdelijk?
Lijn 356 rijdt in de vakanties ook doordeweeks, maar zit dan niet in de eigen diensten. Geen idee wat de afspraken met Besseling hierover zijn. Overigens zag ik op lijn 19 ook een klein model touringcar van Besseling rijden, het lijkt me dat die ook niet rolstoeltoegankelijk is.
Meltrain schreef:
dennistd schreef:
sirvinniei schreef:Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Lijn 7 heeft volgens mij nooit meer dan één minuut tussen aankomst en vertrekt op Vathorst. Dat is geen bufferen volgens mij. Overigens kun je daar best een bus die vooraan op de halte staan inhalen.
Echt? Toen ik met de [serie=Stoptrein|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] aankwam te Avat, stond lijn 7 al klaar en nadat ik was ingestapt bleef hij nog minstens 2 minuten wachten.
Op rustige momenten kun je met lijn 7 inderdaad 2 minuten te vroeg op Vathorst zijn. Maar dat noem ik nog steeds geen bufferen.
Hainje schreef:@Maxim: Is het mogelijk om op de relatief korte termijn een gewone lijnennetkaart (model CartoStudio) te laten fabriceren? Dat is sowieso handiger voor de documentatie van menig hobbyist en ook een stuk overzichtelijker. Je kunt dan in één oogopslag zien hoe lijnen lopen. Er zal/zullen hier overigens vast wel een (paar) hobbyist(en) zijn die de kaart kunnen controleren op fouten. Alvast bedankt!
Die is er gewoon hoor. Te vinden rechts op de pagina bij Folders en brochures.
Hainje

Bericht door Hainje »

sirvinniei schreef:We hebben toch al een lijnennetkaart? Staat onder folders
Dat is een interactief exemplaar. Is prima voor een groot deel van de reizigers, een statische vind ik persoonlijk toch net iets beter.

Edit:
dennistd schreef:Die is er gewoon hoor. Te vinden rechts op de pagina bij Folders en brochures.
Oh dat is best wel een plek waar hij - voor mij - totaal niet opvalt. Misschien omdat tot op heden geen enkele vervoerder de link naar haar statische kaart daar plaatst.

Thnx!

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
sirvinniei

Die van dennis bedoelde ik ;-)
Ik heb geen onderschrift
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Display is ook wel heel onduidelijk. "Via Leusden" terwijl hij juist direct naar Amersfoort gaat
Er zit inderdaad wat raars in die bestemmingen van lijnen die langs Leusden-Zuid rijden. 280 heeft idd "via Leusden", maar X80 rijdt via dezelfde route langs Leusden-Zuid en heeft "NIET via Leusden" in z'n bestemming. Wellicht dat het duidelijker is als er "Leusden-Zuid" van gemaakt wordt bij 280, dat is officieel een aparte kern immers. Alleen 80 en 82 rijden daadwerkelijk via Leusden al is het maar een heel klein stukje.
Hainje schreef:Oh dat is best wel een plek waar hij - voor mij - totaal niet opvalt. Misschien omdat tot op heden geen enkele vervoerder de link naar haar statische kaart daar plaatst.
Folders en brochures is toch best een logische plek? De link onder "Service en contact" zoals bv. bij Connexxion is onlogischer.

Wat betreft station Vathorst: daar kan je prima een wachtende bus inhalen inderdaad. De rijbaan waaraan de halte direct voor het station ligt is zelfs een tweerichtingsweg. Zie hier, als je even verder kijkt kan je het ook aan de haaientanden zien. En in het uiterste geval zou je nog het lusje andersom kunnen rijden en dan bij de tweede halte aan de doorgaande weg halteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hainje

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Folders en brochures is toch best een logische plek? De link onder "Service en contact" zoals bv. bij Connexxion is onlogischer.
Het is meer dat de link rechts in een vakje staat en niet in het pulldown menu bovenaan de website. Of onderaan bij de lijnfolders.

sirvinniei

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Daniel schreef:
sirvinniei schreef:Display is ook wel heel onduidelijk. "Via Leusden" terwijl hij juist direct naar Amersfoort gaat
Er zit inderdaad wat raars in die bestemmingen van lijnen die langs Leusden-Zuid rijden. 280 heeft idd "via Leusden", maar X80 rijdt via dezelfde route langs Leusden-Zuid en heeft "NIET via Leusden" in z'n bestemming. Wellicht dat het duidelijker is als er "Leusden-Zuid" van gemaakt wordt bij 280, dat is officieel een aparte kern immers. Alleen 80 en 82 rijden daadwerkelijk via Leusden al is het maar een heel klein stukje.
"Via Leusden Zuid" lijkt me nog onduidelijker. Geef gewoon de x80 in Veenendaal de aanduiding "via scherpenzeel" de 280 "direct" of "sneldienst" en dan vanaf Scherpenzeel/Maarsbergen allebei de aanduiding "direct". Dan kan je de 80/82 "via Leusden zuid" geven
Ik heb geen onderschrift
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

80 en 82 gaan alleen niet via Leusden Zuid want dat is de oude kern daar (Tabaksteeg hoort bij Leusden zelf, scheiding is het slootje wat ertussenin ligt). Via Tabaksteeg is dan beter, dat is immers juist de uitzondering die die twee lijnen wel bedienen.
Schapekop in de Keistad

dennistd

Bericht door dennistd »

Eigenlijk zou je 'langs Leusden Zuid' en 'door Leusden Zuid' moeten doen, dat is de enige echt kloppende omschrijving.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

:N

Immers, er rijden geen lijnen door Leusden-Zuid zoals ik hierboven al schreef. (Een lijn door Tabaksteeg heen rijdt immers ook "langs" Leusden-Zuid, dat ligt aan de overkant van de sloot bij halte Maximaplein :wink: )
Schapekop in de Keistad

dennistd

Bericht door dennistd »

Tja, Leusden Zuid is bij mij gewoon het zuiden van Leusden, dat toch redelijk afgescheiden van de rest van Leusden ligt door PON. Die 'Tabaksteeg' komt nergens in terug, het is ook geen haltenaam of zo dus iemand van buiten Leusden zal niet weten waar het ligt.
Globetrotter

Bericht door Globetrotter »

Jeroen68 schreef:
Ezra schreef:
dnmw2705 schreef:Dat weet 'Jeroen68' denk ik wel. Ik dacht dat je net de nummers zelf aangaf, maar was ook een gok.
Klopt, minimaal 1169-1182 m.u.v. 1176 (want dat is/ was Pouw Vervoer 102). Maar ik ben benieuwd naar de exacte serie, omdat deze nummers puur op eigen waarneming zijn gebaseerd.

Een paar pagina's terug heeft een spotter al zo'n lijst geplaatst dus van het oude 41xx,42xx naar een 11xx Syntus nummer.

mvgr Jeroen
Jeroen68 schreef:
Ezra schreef:
dnmw2705 schreef:Dat weet 'Jeroen68' denk ik wel. Ik dacht dat je net de nummers zelf aangaf, maar was ook een gok.
Klopt, minimaal 1169-1182 m.u.v. 1176 (want dat is/ was Pouw Vervoer 102). Maar ik ben benieuwd naar de exacte serie, omdat deze nummers puur op eigen waarneming zijn gebaseerd.

1169 BV-JD-79 Connexxion 4192 (Tourquase) Ambassador
1170 BV-LJ-83 Connexxion 4272 (Tourquase) Ambassador
1172 BV-JD-86 Connexxion 4197 (Tourquase) Ambassador
1174 BV-LJ-93 Connexxion 4277 (Tourquase) Ambassador
1175 BV-JD-85 Connexxion 4196 (Tourquase) Ambassador
1176 BV-LJ-78 Connexxion 4191 (Pouw Vervoer 102) Ambassador
1178 BV-JD-81 Connexxion 4193 (Tourquase) Ambassador
1179 BV-JD-84 Connexxion 4195 (Tourquase) Ambassador
1182 BV-JD-82 Connexxion 4194 (Tourquase) Ambassador

Dit zijn ze niet allemaal. mvgr Jeroen
Dit lijst komt mij heel bekend voor....... Ik ben benieuwd of dit ze allemaal zijn.
Ronald

Bericht door Ronald »

Hier ook nog wat vertrekstaat-dingetjes van de halte Watersteeg (X2/202):

Afbeelding
* Regel van de vakantiedienst klopt niet met de lijnfolder. Volgens deze folder geldt de vakantiedienstregeling "maandag t/m vrijdag" in de kerst- en zomervakantie en de vakantiedienstregeling "zaterdag" alleen in de zomervakantie.
* Halteketting loopt maar tot Meander MC
* Ook zijn de voetnoten "s" en "S" wat lastig te onderscheiden :)

Afbeelding
Bij de dalritten tot Nieuwland (onderste tabel v. 11:15 t/m 15:15) staat niet vermeld dat ze doorrijden naar Utrecht. Ik zou de ritten dus ook verwachten in de bovenste tabel.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Verkeerde informatie door 'fout stekkertje'

Vermoedelijk honderden passagiers zijn de voorbije weken in eerste instantie in een verkeerde bus gestapt. Door een technische fout in de hagelnieuwe bussen van Syntus stond op digitale borden op en in de bus met regelmaat verkeerde route-informatie.
De fout was soms klein, zoals halte-informatie in de bus die een halte achterliep of wat groter: een bus die volgens het bord aan de voorzijde naar Baarn zou gaan, reed in werkelijkheid naar bijvoorbeeld Leusden. Het leidde per rit tot tientallen klachten en vragen bij de chauffeur, zegt Emile Broersma, adjunct-directeur van het bedrijf dat sinds 11 december verantwoordelijk is voor het busvervoer in de provincie.

De oorzaak lag in een montagefout. ,,Een bepaald stekkertje was niet goed geplaatst, waardoor het gps-signaal van de bus niet goed werkte. Met andere woorden: het computersysteem dacht dat de bus heel ergens anders reed.'' Dit systeem communiceert een-op-een met de informatieborden op en in en de bussen. ,,Inmiddels in de fout in alle bussen verholpen: het duurde even, voordat de oorzaak was achterhaald.''

Lees verder
Schapekop in de Keistad

CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Kan de provincie de vervoerder hier schadelijk stellen, terwijl ze zelf deels de oorzaak zijn van de problemen? Ik vind in 7 weken alles regelen ook aardig krap.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

7 weken? 3 weken zelfs.

Wat betreft de bestemming van X80 e.d.: ik zag net op de Twitter van Syntus dat die bestemming inmiddels aangepast zou zijn van "NIET via Leusden" naar "via Arnhemseweg".
Schapekop in de Keistad

sirvinniei

En de 280?
Ik heb geen onderschrift
marvinkok

Bericht door marvinkok »

Reken er maar op dat een groot deel van de problemen na de kerstvakantie zijn opgelost. Er wordt op dit moment weinig kerstvakantie gevierd in Deventer...
Plaats reactie