
- Spoiler: show
Aan het logo te zien is dit niet voor gebarentaal bedoeld.
Zijn ook met 1 hand te doen, vuist afwisselen met 3 vingers is 13 ;) wordt boven de 15 wel wat onduidelijker natuurlijk...dennistd schreef:Ik hou graag een hand aan het stuur tijdens het rijden
Echt? Toen ik met de [serie=Stoptrein|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] aankwam te Avat, stond lijn 7 al klaar en nadat ik was ingestapt bleef hij nog minstens 2 minuten wachten.dennistd schreef:Lijn 7 heeft volgens mij nooit meer dan één minuut tussen aankomst en vertrekt op Vathorst. Dat is geen bufferen volgens mij. Overigens kun je daar best een bus die vooraan op de halte staan inhalen.sirvinniei schreef:Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Op lijn 7 zag ik daarnaast een Citaro LE rijden.Daniel schreef:Had het niet zo verwacht gezien de toch best flink uitgedunde vakantiefrequenties op sommige stadslijnen in Amersfoort, maar er bleek vandaag nog een tijdelijke bus rond te rijden op een lijn die niks met het tunneltje De Klomp te maken heeft.
Moest even een stukje met lijn 1 mee en trof daarop de ex-Veolia 5195.
Lijn 356 rijdt in de vakanties ook doordeweeks, maar zit dan niet in de eigen diensten. Geen idee wat de afspraken met Besseling hierover zijn. Overigens zag ik op lijn 19 ook een klein model touringcar van Besseling rijden, het lijkt me dat die ook niet rolstoeltoegankelijk is.sirvinniei schreef:Ander punt: Besseling rijdt op 356 met niet rolstoel toegankelijke bussen (maar wel OVC lezers). Is dit tijdelijk?
Op rustige momenten kun je met lijn 7 inderdaad 2 minuten te vroeg op Vathorst zijn. Maar dat noem ik nog steeds geen bufferen.Meltrain schreef:Echt? Toen ik met de [serie=Stoptrein|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] aankwam te Avat, stond lijn 7 al klaar en nadat ik was ingestapt bleef hij nog minstens 2 minuten wachten.dennistd schreef:Lijn 7 heeft volgens mij nooit meer dan één minuut tussen aankomst en vertrekt op Vathorst. Dat is geen bufferen volgens mij. Overigens kun je daar best een bus die vooraan op de halte staan inhalen.sirvinniei schreef:Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Die is er gewoon hoor. Te vinden rechts op de pagina bij Folders en brochures.Hainje schreef:@Maxim: Is het mogelijk om op de relatief korte termijn een gewone lijnennetkaart (model CartoStudio) te laten fabriceren? Dat is sowieso handiger voor de documentatie van menig hobbyist en ook een stuk overzichtelijker. Je kunt dan in één oogopslag zien hoe lijnen lopen. Er zal/zullen hier overigens vast wel een (paar) hobbyist(en) zijn die de kaart kunnen controleren op fouten. Alvast bedankt!
Dat is een interactief exemplaar. Is prima voor een groot deel van de reizigers, een statische vind ik persoonlijk toch net iets beter.sirvinniei schreef:We hebben toch al een lijnennetkaart? Staat onder folders
Oh dat is best wel een plek waar hij - voor mij - totaal niet opvalt. Misschien omdat tot op heden geen enkele vervoerder de link naar haar statische kaart daar plaatst.dennistd schreef:Die is er gewoon hoor. Te vinden rechts op de pagina bij Folders en brochures.
Er zit inderdaad wat raars in die bestemmingen van lijnen die langs Leusden-Zuid rijden. 280 heeft idd "via Leusden", maar X80 rijdt via dezelfde route langs Leusden-Zuid en heeft "NIET via Leusden" in z'n bestemming. Wellicht dat het duidelijker is als er "Leusden-Zuid" van gemaakt wordt bij 280, dat is officieel een aparte kern immers. Alleen 80 en 82 rijden daadwerkelijk via Leusden al is het maar een heel klein stukje.sirvinniei schreef:Display is ook wel heel onduidelijk. "Via Leusden" terwijl hij juist direct naar Amersfoort gaat
Folders en brochures is toch best een logische plek? De link onder "Service en contact" zoals bv. bij Connexxion is onlogischer.Hainje schreef:Oh dat is best wel een plek waar hij - voor mij - totaal niet opvalt. Misschien omdat tot op heden geen enkele vervoerder de link naar haar statische kaart daar plaatst.
Het is meer dat de link rechts in een vakje staat en niet in het pulldown menu bovenaan de website. Of onderaan bij de lijnfolders.Daniel schreef:Folders en brochures is toch best een logische plek? De link onder "Service en contact" zoals bv. bij Connexxion is onlogischer.
"Via Leusden Zuid" lijkt me nog onduidelijker. Geef gewoon de x80 in Veenendaal de aanduiding "via scherpenzeel" de 280 "direct" of "sneldienst" en dan vanaf Scherpenzeel/Maarsbergen allebei de aanduiding "direct". Dan kan je de 80/82 "via Leusden zuid" gevenDaniel schreef:Er zit inderdaad wat raars in die bestemmingen van lijnen die langs Leusden-Zuid rijden. 280 heeft idd "via Leusden", maar X80 rijdt via dezelfde route langs Leusden-Zuid en heeft "NIET via Leusden" in z'n bestemming. Wellicht dat het duidelijker is als er "Leusden-Zuid" van gemaakt wordt bij 280, dat is officieel een aparte kern immers. Alleen 80 en 82 rijden daadwerkelijk via Leusden al is het maar een heel klein stukje.sirvinniei schreef:Display is ook wel heel onduidelijk. "Via Leusden" terwijl hij juist direct naar Amersfoort gaat
Jeroen68 schreef:Ezra schreef:Klopt, minimaal 1169-1182 m.u.v. 1176 (want dat is/ was Pouw Vervoer 102). Maar ik ben benieuwd naar de exacte serie, omdat deze nummers puur op eigen waarneming zijn gebaseerd.dnmw2705 schreef:Dat weet 'Jeroen68' denk ik wel. Ik dacht dat je net de nummers zelf aangaf, maar was ook een gok.
Een paar pagina's terug heeft een spotter al zo'n lijst geplaatst dus van het oude 41xx,42xx naar een 11xx Syntus nummer.
mvgr Jeroen
Dit lijst komt mij heel bekend voor....... Ik ben benieuwd of dit ze allemaal zijn.Jeroen68 schreef:Ezra schreef:Klopt, minimaal 1169-1182 m.u.v. 1176 (want dat is/ was Pouw Vervoer 102). Maar ik ben benieuwd naar de exacte serie, omdat deze nummers puur op eigen waarneming zijn gebaseerd.dnmw2705 schreef:Dat weet 'Jeroen68' denk ik wel. Ik dacht dat je net de nummers zelf aangaf, maar was ook een gok.
1169 BV-JD-79 Connexxion 4192 (Tourquase) Ambassador
1170 BV-LJ-83 Connexxion 4272 (Tourquase) Ambassador
1172 BV-JD-86 Connexxion 4197 (Tourquase) Ambassador
1174 BV-LJ-93 Connexxion 4277 (Tourquase) Ambassador
1175 BV-JD-85 Connexxion 4196 (Tourquase) Ambassador
1176 BV-LJ-78 Connexxion 4191 (Pouw Vervoer 102) Ambassador
1178 BV-JD-81 Connexxion 4193 (Tourquase) Ambassador
1179 BV-JD-84 Connexxion 4195 (Tourquase) Ambassador
1182 BV-JD-82 Connexxion 4194 (Tourquase) Ambassador
Dit zijn ze niet allemaal. mvgr Jeroen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten