Pagina 13 van 23
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 09:33
door ThatPCDude
gkw1969 schreef: ↑ma 04 nov 2024, 21:57
Ik denk dat het eerder om het feit gaat dat ze concurrenten zijn en de NS niets liever ziet dan dat Keolis er een zooitje van maakt.
Waarom denk je dat Qbuzz bussen bij VDL huurt i.p.v. dat ze de huidige van Arriva huren in Zuid Holland Noord? Niet omdat Arriva ze nodig heeft, maar puur omdat je je concurrenten gewoon niet helpt.
Dit is wel heel kort door de bocht. Arriva heeft die bussen ook na december gewoon nodig, gezien ze allemaal na einde concessie naar Kroatië verkassen. Ik ben wel benieuwd wat je doet denken dat er überhaupt een optie was om de huidige Zuid-Hollandse bussen te huren...
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 13:27
door Nitein-Repart
cassie127 schreef: ↑ma 04 nov 2024, 20:30
Er staat ook nog een hele berg aan ICM aan de kant die nog niet langs Hengelo geweest zijn voor verdere demontage.
Het verbaasd mij dat er al zoveel ICM-stellen al terzijde zijn gesteld. Zijn er dan zoveel SNG-stellen ingestroomd dat bijvoorbeeld de Sprinters Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leiden waar eerder Intercitymaterieel op reed vervangen zijn door Sprintermaterieel en kunnen dan zoveel ICM-stellen al terzijde gesteld worden?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 13:49
door TomSteyl
Zou VIAS misschien wat stelletjes over hebben ivm de naderende buitendienststelling?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 13:55
door Z2N
Nitein-Repart schreef: ↑di 05 nov 2024, 13:27
Het verbaasd mij dat er al zoveel ICM-stellen al terzijde zijn gesteld. Zijn er dan zoveel SNG-stellen ingestroomd dat bijvoorbeeld de Sprinters Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leiden waar eerder Intercitymaterieel op reed vervangen zijn door Sprintermaterieel en kunnen dan zoveel ICM-stellen al terzijde gesteld worden?
Al het SNG is al eventjes in dienst, wat prettig is gezien de technische staat van de ICM-stellen die ze (in)direct vervangen hebben.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 15:45
door srmeijer95
TomSteyl schreef: ↑di 05 nov 2024, 13:49
Zou VIAS misschien wat stelletjes over hebben ivm de naderende buitendienststelling?
Hebben die de komende 3 jaar ruimte in hun al krappen NL-toegelaten materieelpark om ook ná de werken volledig te kunnen rijden? De ombouw zal wel een ellenlang verhaal worden, zeker gezien er een toilet ingebouwd moet gaan worden met alle toelatingsdrama van dien...

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 15:50
door Z2N
VIAS rijdt van de 80 weken van het huidige project Emmerich - Oberhausen in 60 weken door. Dat is alleen al daarom geen serieuze oplossing.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 05 nov 2024, 19:07
door TomSteyl
Tja, dan blijft er weinig oplossing over hé.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:37
door Nickipedia
Daniel schreef: ↑zo 03 nov 2024, 22:00
Milco schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:51
Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen
Amf en
Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 10:35
door gkw1969
Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 11:20
door iamthedutchdude
Nickipedia schreef: ↑do 07 nov 2024, 09:37
Daniel schreef: ↑zo 03 nov 2024, 22:00
Milco schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:51
Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen
Amf en
Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Weet je toevallig ook waarom het niet toegestaan is? In het PvE kan ik het namelijk zo snel niet terugvinden. Er staat zelfs specifiek in het PvE dat ten behoeve van de ombouw van de bestaande stellen "de inzet van dieselmaterieel als vervangend Treinstel is toegestaan" (artikel 5.3.7 van het PvE).
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 14:17
door marvinkok
gkw1969 schreef: ↑do 07 nov 2024, 10:35
Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Die zijn traag, zwaar en lang. Daarnaast kan Eurobahn zelf al met moeite genoeg stellen op de been houden en hebben ze naast het huren van machinisten en verkeersleiding niks meer met Keolis te maken.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 14:55
door Gydo
Nickipedia schreef: ↑do 07 nov 2024, 09:37
Daniel schreef: ↑zo 03 nov 2024, 22:00
Milco schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:51
Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen
Amf en
Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Een Protos is geschikt voor 160 km/h.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 16:11
door marvinkok
Heb je alleen zo weinig aan als 130 de max vanuit de baan is....
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 07 nov 2024, 22:44
door Nickipedia
marvinkok schreef: ↑do 07 nov 2024, 14:17
gkw1969 schreef: ↑do 07 nov 2024, 10:35
Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Die zijn traag
Die zijn sneller dan een Protos

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 08:47
door marvinkok
Nou, dat zegt meer over de Protos dan de Flirt3 TWN dan

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 09 nov 2024, 15:45
door srmeijer95
Protos is snel genoeg. Inmiddels is de tractiecomputer zo ingesteld dat er weinig input nodig is om vlot en cpmfortabel te vertrekken. Is die begrenzer eraf, rijdt het spul een stuk rapper weg.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 14 nov 2024, 03:16
door srmeijer95
Inmiddels is een campagne gestart waarbij de wielen van alle treinen worden afgedraaid. Vandaag - 14 november - wordt er weer een trein richting Roosendaal gebracht voor het draaien. De volgende gaat op een later moment, vrijdag zal er geen trein die kant op gaan.

^Gisteren werden de 5032 en 5031 uitgewisseld.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 12 dec 2024, 08:01
door Djeez
Wat is er aan de hand met het kippenlijntje? Zie bijna dagelijks langdurige stortingen op het traject door personeel/materieeltekort.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: do 12 dec 2024, 13:10
door cassie127
Er is laatst een dag geweest dat er bijna de hele dag geen treinen hebben gereden, dat kwam door een protos met motorproblemen. Mogelijk wordt dit hierdoor veroorzaakt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 13 dec 2024, 09:03
door Heel_Holland_Spot
Op treinposities zie ik voor maandag Mat-'64 gepland staan. Gaat dit dus toch gebeuren?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 13 dec 2024, 09:46
door cassie127
Klopt
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 13 dec 2024, 10:48
door TomSteyl
Echt groot nieuws!!

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 13 dec 2024, 11:39
door en-es
"Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V."
Hoe zit het hiermee dan?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 13 dec 2024, 11:50
door ArrivaBas
Ik heb het PvE van de concessie nooit gelezen, maar als daar daadwerkelijk iets in staat over toegankelijkheid en/of reizigerscomfort (passagiersairco bijvoorbeeld), mag Keolis zelfs voor die paar slagen toch helemaal niet met zo'n stuk antiek gaan rijden?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: vr 13 dec 2024, 12:04
door Dionysusnu
Zie mijn eerdere post:
Dionysusnu schreef: ↑zo 03 nov 2024, 16:41
Suus schreef: ↑zo 03 nov 2024, 16:25
Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden.
[Citation needed]
Zie namelijk PvE, paragraaf 5.3.7: Een vervangend treinstel voor tijdens de revisie kan ontheffing krijgen van de materieeleisen, zolang het maar "toegankelijk is". Daarbij staat niet
zelfstandig toegankelijk; dat staat wel in de normale toegankelijkheidseis, 5.4.6.
Qua toegankelijkheid is het m.i. een beetje vaag of het mag, maar voor de andere eisen is er ontheffing mogelijk (en ik neem aan dat Keolis die dus heeft gekregen.)