Pagina 18 van 26
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 21:52
door Daniel
Werkzaamheden aannemelijk.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 22:13
door sirvinniei
10 euro voor amsterdam-maastricht/groningen is trouwens niet bepaald duur.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 22:40
door Suus
omaylie schreef: ↑vr 28 okt 2022, 21:49
In de
dienstregeling van de nachttreinen zijn er vijf dagen waar de trein via Heerlen moet omrijden (alleen van Schiphol naar Maastricht). Enig idee waarom?
Er zullen wel werkzaamheden zijn. Station Beek-Elsloo staat op de lijst van ProRail van stations waar aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd gaan worden de komende jaren.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 22:57
door umbusko
Als ik zo eens kijk, missen wel meer dagen. Bijna heel mei bijvoorbeeld. Als dat allemaal werkzaamheden zijn (ergens op de route), word ik daar niet zo vrolijk van.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 23:52
door sirvinniei
Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 00:02
door Suus
umbusko schreef: ↑vr 28 okt 2022, 22:57
Als ik zo eens kijk, missen wel meer dagen. Bijna heel mei bijvoorbeeld. Als dat allemaal werkzaamheden zijn (ergens op de route), word ik daar niet zo vrolijk van.
Er is sowieso een 9-daagse op Eindhoven - Weert in 2023.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 12:19
door waldo79
Zucht, wanneer gaat er een jaar voorbij zonder lange buitendienststelling?
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 12:26
door MaartenD
Hmm, kaartjes van de Arriva nachttrein zijn alleen verkrijgbaar met de Glimble app. Ik heb slechte ervaringen daarmee, twee keer een kaartje proberen te kopen (voor de bus), twee keer geld afgeschreven, twee keer geen kaartje gekregen.
Daarna wel mijn geld teruggekregen, maar ik had natuurlijk liever een kaartje gehad. Plus dat het niet erg prettig is als je in de app een kaartje koopt, geld wordt afgeschreven, maar je geen kaartje krijgt. Dan is je eerste gedachte natuurlijk "geld kwijt, wat is dit voor onzin, wat een afzetters".
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 12:27
door Meltrain
sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52
Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Wie wil er van Maastricht (of Eindhoven) tot Schiphol staan?

Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 12:40
door cassie127
sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52
Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
In de treinen uit het noorden heb je natuurlijk al geen 1e klasse.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 12:43
door sirvinniei
Meltrain schreef: ↑za 29 okt 2022, 12:27
sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52
Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Wie wil er van Maastricht (of Eindhoven) tot Schiphol staan?
Dat is al je ervan uitgaat dat de trein al overvol zit op de eindpunten. Als de trein al vol raakt is het waarschijnlijker dat het ergens er tussenin gebeurt.
cassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 12:40
sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52
Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
In de treinen uit het noorden heb je natuurlijk al geen 1e klasse.
Maar dit zijn dan ook waarschijnlijk geen dieseltreinen uit het noorden

Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 12:49
door cassie127
Wat dacht je van WINK? Ook die heeft geen 1e klas en kan gewoon op de stroom van de bovenleiding rijden.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 13:04
door Bemined
Ik denk dat de vraag eerder ging over de treinen uit Maastricht, de Limburgse treinen hebben wel 1e klas maar die wordt niet als dusdanig gebruikt voor deze nachttrein, je mag met het €10 kaartje zowel in de eerste als tweede klas gaan zitten.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 13:08
door umbusko
Vermoedelijk wordt
Mt-
Shl FLIRT (met 1e klas) en
Gn-
Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien. Persoonlijk vind ik de 2e klas stiltecoupé trouwens comfortabeler dan de 1e klas. De stoelen in de 1e klas hebben een rare bolling.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 13:16
door sirvinniei
Ik denk dat je over het algemeen kan zeggen dat de eerste klas in regionale treinen niet comfortabeler is dan de tweede klasse (tenzij je een stopcontact nodig hebt).
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 14:37
door MetroRET
Die de FLIRT en WINK in ook in de tweede klas heeft.
Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 14:38
door Suus
waldo79 schreef:Zucht, wanneer gaat er een jaar voorbij zonder lange buitendienststelling?
Nooit? Maar de oorspronkelijk langste van 2023 gaat niet door, de 51-daagse van Groningen is naar 2025 verplaatst.
Andere impactvolle werkzaamheden in 2023:
- Groot onderhoud Schipholtunnel. In totaal 30 dagen overlast.
- Groot onderhoud Flevoland. In totaal 23 dagen overlast.
- Verbouwing Leeuwarden: 18 dagen overlast
- Verbouwing Apeldoorn: 16 dagen overlast
- Groot onderhoud Heerhugowaard - Den Helder: 14 dagen overlast
- Verbouwing Tilburg: in totaal 12 dagen overlast.
In Brabant gaan ook de betonnen bovenleidingsportalen vervangen worden door nieuwe portalen van staal. Dit zal de komende jaren op de meeste lijnen ten westen van ‘s-Hertogenbosch - Eindhoven overlast geven.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 14:42
door Hainje
Suus schreef: ↑za 29 okt 2022, 14:38
In Brabant gaan ook de betonnen bovenleidingsportalen vervangen worden door nieuwe portalen van staal.
Dè vink sunt.

Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 14:52
door iamthedutchdude
umbusko schreef: ↑za 29 okt 2022, 13:08
Vermoedelijk wordt
Mt-
Shl FLIRT (met 1e klas) en
Gn-
Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien.
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 14:59
door Hainje
Heb je wel weer een hoop lege kilometers.
Lijkt mij dan meer voor de hand liggen dat er dan ook machinisten uit Leeuwarden ingezet gaan worden.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 16:55
door VIRM
Ik ben benieuwd naar de business case van ARriva om deze nachttreinen in te zetten (en ja, die zal vast niet openbaar zijn). Aangezien alle OV-bedrijven er financieel gezien niet goed voor staan, lijkt mij het een beetje onnozel als dit alleen is om NS te pesten.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 17:17
door Bemined
Aan de andere kant, ze moeten nu wel, want als ze zich nu terugtrekken omdat het niet rendabel is wordt hun campagne voor open toegang tot het spoor een stuk minder geloofwaardig.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 17:31
door cassie127
iamthedutchdude schreef: ↑za 29 okt 2022, 14:52
umbusko schreef: ↑za 29 okt 2022, 13:08
Vermoedelijk wordt
Mt-
Shl FLIRT (met 1e klas) en
Gn-
Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien.
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Het late passagieren van een machinist uit Zwolle naar Groningen toe is dan echt veel goedkoper dan een trein leeg heen en weer sturen. Bij dat laatste praat je al snel over duizenden euro's
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 29 okt 2022, 18:52
door Wannes
VIRM schreef: ↑za 29 okt 2022, 16:55
Ik ben benieuwd naar de business case van ARriva om deze nachttreinen in te zetten (en ja, die zal vast niet openbaar zijn). Aangezien alle OV-bedrijven er financieel gezien niet goed voor staan, lijkt mij het een beetje onnozel als dit alleen is om NS te pesten.
Het zal financieel op de korte termijn niet gunstig zijn, en ook niet om de NS te pesten. Het zou mij niet verbazen als ze deze treinen beginnen om met relatief weinig geld te kijken hoe ze een treindienst op deze manier kunnen exploiteren. Vandaar ook de zeer lage frequentie van maar eens per week. Een testcase met echte reizigers.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: zo 30 okt 2022, 10:29
door Captian_Sparkle
cassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 17:31
iamthedutchdude schreef: ↑za 29 okt 2022, 14:52
umbusko schreef: ↑za 29 okt 2022, 13:08
Vermoedelijk wordt
Mt-
Shl FLIRT (met 1e klas) en
Gn-
Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien.
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Het late passagieren van een machinist uit Zwolle naar Groningen toe is dan echt veel goedkoper dan een trein leeg heen en weer sturen. Bij dat laatste praat je al snel over duizenden euro's
Collega's inhuren van DB Cargo kan ook nog.