Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MaartenD schreef: ↑do 12 sep 2024, 08:48
Wat, in die 15 minuten na de vorige tram voorbij reed?
Zo ver ik weet waren de sporen waren niet buiten dienst.
Suus schreef: ↑wo 11 sep 2024, 16:46
In Dresden rijden de trams de gehele nacht door, dus het had gekund dat er een tram over de brug had gereden tijdens de instorting.
De brug is rond 2:58 ingestort als ik de openbaar gemaakte webcambeelden bekijk. Lijn 3 naar Coschütz zou rond 2:40 en naar Wilder Mann rond 2:46 over de brug moeten rijden. Lijn 7 hoort er eigenlijk ook te rijden, maar de dienstregeling daarvan laadt niet bij mij. Op de webcambeelden zijn beide trams van lijn 3 te zien (de webcam kijkt richting het noorden, Wilder Mann ligt in het noorden van Dresden).
Door de grote hoeveelheid regen is het treinverkeer in delen van Oostenrijk ontregeld. In de deelstaat Niederòsterreich (het gebied rond Wenen) zijn een hoop lokale spoorlijnen gestremd. Ook de Westbahn van Wenen naar Linz is gestremd bij St/ Valentin. In Tsjechië is er hinder grofweg in het gebied tussen Brno en Ostrava.
Ik zag net wat beelden van de situatie in St. Pölten, ook aan de Westbahn dus, waar het complete station onder water staat. Sporen zijn er niet meer te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Inderdaad ook allerlei onheilsberichten uit Bratislava, met ondergelopen tramsporen, trolleybovenleidingen die naar beneden zijn gekomen, etc. In Tsjechië is ook 370 kilometer snelweg richting Polen volledig ondergelopen en ik heb al filmpjes voorbij zien komen van de regio Ostrava waar volledige rivieren door de straten stromen, met rivieren die normaal 1m diep zijn maar nu 5m en mensen die geëvacueerd moesten worden met helikopters. Gezellige boel.
Daniel schreef: ↑zo 15 sep 2024, 20:31
Ik zag net wat beelden van de situatie in St. Pölten, ook aan de Westbahn dus, waar het complete station onder water staat. Sporen zijn er niet meer te zien.
Ik hoop dat de telefooncentrale van de ÖBB niet weggespoeld maar (slechts) overbelast. Mijn NJ491 van vanavond is natuurlijk uitgevallen; ik wordt naar hun telefoonnummer verwezen, maar ik krijg niet eens verbinding.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Dat kun je ook zelf boeken en van ÖBB terugkrijgen. ÖBB betaalt in de regel redelijke hotelkosten terug in dergelijke gevallen. Dit in tegenstelling tot NS, die standaard niets terugbetaalt zonder afspraak vooraf.
Weet ik en is ook een terugvaloptie, maar vooraf regelen is altijd handiger.
Je kunt ook op het station vragen wat de opties ze kunnen aanbieden. ÖBB heeft een overeenkomst met DB over de assistentie die verleend wordt en ze hebben inmiddels tijd genoeg gehad om te bedenken wat ze organiseren.
Als de reis richting Oostenrijk gaat moet je je trouwens serieus afvragen of je wel wilt gaan, met uitzondering van de Vorarlberg is het niet echt het moment om nu leuk vakantie te gaan vieren in Oostenrijk.
Om die reden wil ook van de reis afzien en het hele reisplan omgooien. Volgens bekenden in westelijk Tirol valt het daar ook wel mee, maar veel oostelijker moet je niet gaan.
Daniel schreef: ↑zo 15 sep 2024, 20:31
Volgens berichten elders (kan het nieuwsartikel zo gauw niet vinden) staat het water op station St. Pölten anderhalve meter hoog. Dat gaat dus wel even duren om te herstellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Der Bahnhof St. Pölten Kaiserwald ist komplett überflutet. Die Gleise stehen knapp 80 cm unter Wasser. Auch das Bahnhofsgebäude steht unter Wasser.
En betreft ook St. Pölten Alpenbahnhof van de Mariazellerbahn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ook daar staat al vrijwel direct daarna de verwijzing naar dat andere station. Alle media hebben het over een station in St. Pölten maar niet welke, pas als je de foto's en filmpjes ziet zie je dat het niet het Hauptbahnhof is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km