Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
nvdw schreef: ↑di 22 jul 2025, 17:40
Als je de deuren opengooit, gaan reizigers aan de wandel. Prima als ze zelf verantwoordelijk zijn als ze vervolgens hun broek openhalen aan een hek, op hun muil gaan in de ballast of onder een tegemoetkomende trein belanden, maar we weten allemaal hoe dat in werkelijkheid gaat: met de claims kun je de Coentunnel behangen, de ILT start een onderzoek en de machinist kan aan de galg. Zoals ik in dat topic zei: het is nooit goed.
Wat is dan wel een reden om de deuren te openen? Moeten daar eerst doden voor vallen of is flauwgevallen reizigers voldoende.
Nee, je kunt het nooit goed doen, maar reizigers in een bloedhete trein laten zitten is ook niet goed.
Volgens mij is alles nu wel over dit onderwerp gezegd en uitgelegd. Is het toch niet voldoende, stel je vraag over de protocollen, risico analyses en verantwoordelijkheden rond een evacuatie aan de vervoerder of ProRail.
De discussie over een kans voor OVinNL lijkt wel klaar. We hebben wat nieuwe gebruikers mogen verwelkomen en hopelijk vinden zij ook een goed plekje op dit forum. Dit topic is daarmee voltooid en sluit hierbij.