Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

Gydo schreef: vr 02 mei 2025, 14:03 Doe twee DDAR rijtuigen die Keolis heeft overgenomen zijn geen 1 april, ze hebben een Keolis logo ontvangen en zijn begin maart al overgenomen, dus dat was geen 1 april grap...
Als je weet dat Keolis de rijtuigen heeft overgenomen weet je ook waarom. Dus vertel…. Waarom zijn ze overgenomen en wanneer worden ze ingezet?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Z2N »

Goed mogelijk dat dat bedrijfsgeheim is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
srmeijer95
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
Locatie: Amf

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door srmeijer95 »

Weinig geheim aan. Die dingen zijn overgekocht, en het plan wordt momenteel uitgewerkt.
Mcn Keolis Amersfoort
Durashift
Berichten: 6079
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Durashift »

Vandaag in het radio 1 journaal het afrem- en optrek geluid mogen horen van deze Mat'64. Nostalgie. :trein:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40636
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Daniel »

Durashift schreef: za 03 mei 2025, 14:22 Vandaag in het radio 1 journaal het afrem- en optrek geluid mogen horen van deze Mat'64. Nostalgie. :trein:
Vanmiddag dat geluid mogen horen met eigen oren :) Da's pas nostalgie. Overigens voor de liefhebbers: het deel van de 1e klasse tussen balkon en WC in is gedeklasseerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sorry_geen_dienst
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

gkw1969 schreef: vr 02 mei 2025, 22:16
Gydo schreef: vr 02 mei 2025, 14:03 Doe twee DDAR rijtuigen die Keolis heeft overgenomen zijn geen 1 april, ze hebben een Keolis logo ontvangen en zijn begin maart al overgenomen, dus dat was geen 1 april grap...
Als je weet dat Keolis de rijtuigen heeft overgenomen weet je ook waarom. Dus vertel…. Waarom zijn ze overgenomen en wanneer worden ze ingezet?
In dit artikel staat hierover het volgende :
Plan B
Voor het geval de inzet van de Mat ’64 niet haalbaar zou blijken, had Keolis een alternatief achter de hand. Van VolkerRail werden twee stuurstandrijtuigen van het type DDM aangeschaft. “Die wilde men daar kwijt. Met een locomotief in het midden hadden we daarmee kunnen rijden,” zegt Veltman. “Maar dat blijkt nu gelukkig niet nodig.”
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Waren die DD-AR-stuurstanden (dus ook geen DDM, zoals in het artikel staat) niet van Strukton Rail?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Gebruikersnaam
Berichten: 655
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Gebruikersnaam »

DD-AR is DDM-2 en DDM-3. De stuurstandrijtuigen waren inderdaad van Strukton.
Nitein-Repart
Berichten: 4159
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nitein-Repart »

ArrivaBas schreef: vr 02 mei 2025, 08:23 Ik denk dat de inzet van een Mat'64 laat zien wat de aanbestedingen doen met het aanhouden van voldoende reserve in het materieelpark. Vaak kan een treindienst in een kleine concessie als deze precies uit met het aantal beschikbare treinstellen, en wanneer er dan een treinstel niet inzetbaar is vanwege onderhoud, schade of iets anders, is er direct nul reserve. Het gebrek aan geschikt reservematerieel is ook de grootste achterliggende reden voor de gebrekkige betrouwbaarheid van de RB61 en RE19.

Bij de RE13 is de materieelinzet wat minder complex dankzij de schakelbare bovenleiding in Venlo (je hebt geen materieel nodig dat verschillende bovenleidingsspanningen moet kunnen verwerken), maar er is elders in de organisatie van Eurobahn krapte die alleen de inhuur van een extern bedrijf kon oplossen. En zo'n kleine speler heeft niet direct genoeg geld om hagelnieuwe treinen te bestellen. Wel ben ik van mening dat we die bedrijfjes zoals TCS en Train Rental International dankbaar moeten zijn dat ze in de gaten willen springen die ontstaan door bijvoorbeeld terugroepacties of kinderziektes aan modern materieel.
Daarom ben ik voorstander van een nationale treinreserve van circa vijf vierdelige SLT-stellen die op alle elektrificeerde baanvakken kunnen rijden. Op die manier is er ook geen uitval van een treindienst omdat toevallig een Flirt defect en de NS niet mag bijspringen door bijvoorbeeld een SLT in te zetten op Zwolle-Emmen, Zwolle-Enschede of Amersfoort-Ede. Zelfs op Alphen-Gouda mogen enkel TAG-Flirts rijden, ookal betekent dat dat er weleens een treindienst uitvalt omdat een TAG-Flirt defect is. Met een nationale treinreserve van een aantal SLT-stellen kan dit soort uitval voorkomen worden en hoeven er ook geen museumtreinen te gaan rijden tussen Amersfoort en Ede.
-
Bemined
Berichten: 6954
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Bemined »

Dat hoeft niet eens landelijk, volgens mij is het RRReis wagenpark van de provincie Gelderland als je de concessies samenvoegt groot genoeg om 4 à 5 reservestellen aan te kunnen houden. Als men WINK's zou hebben kunnen die zowel op de elektrische als diesellijnen ingezet worden. Bonus dat je dan standaard tussen Arnhem en Elst en Arnhem en Zevenaar onder de draad kunt rijden.
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Het zou mooier zijn als je een partij in Nederland hebt (railexperts, traincharter etc) die wat flirts heeft die geschikt zijn voor alle (elektrische) baanvakken in Nederland maar ook op de grensbaanvakken naar Duitsland/België die vervoerders dan kunnen inhuren (met of zonder personeel van verhurende partij).
Voor alleen Nederland zelf is het inzetgebied te klein om de kosten terug te verdienen, maar met bijvoorbeeld Duitse toelating kun je ook heel makkelijk materieeltekorten opvangen op een RE 13, RE 18, RE 19, RB 61 etc.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Wel leuk dat je nou juist multicourante Flirts aanhaalt..
Op alle genoemde internationale verbindingen is het lichtelijk dramatisch vanwege ...
*Tromgeroffel*
multicourante Flirts met problemen _O-
waldo79
Berichten: 8481
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door waldo79 »

waldo79 waardeert deze posts
IIVQ
Berichten: 1903
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door IIVQ »

Meltrain schreef: wo 30 apr 2025, 20:54
Spoiler: show
En ja, ik weet dat er ook tijdelijk twee Breng GTW's hebben gereden, maar daar was een tijdelijke ontheffing voor.
Waarom heeft een GTW een ontheffing nodig?
T-hijs
Berichten: 534
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door T-hijs »

Volgens mij omdat het diesels waren.
Laatst gewijzigd door T-hijs op do 08 mei 2025, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
IIVQ
Berichten: 1903
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door IIVQ »

Gaat het dan om ontheffing van de concessievoorwaarden, ontheffing van ProRail of milieuontheffing van de provincie?
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

IIVQ schreef: do 08 mei 2025, 07:00
Meltrain schreef: wo 30 apr 2025, 20:54
Spoiler: show
En ja, ik weet dat er ook tijdelijk twee Breng GTW's hebben gereden, maar daar was een tijdelijke ontheffing voor.
Waarom heeft een GTW een ontheffing nodig?
Waarom zet je een quote in een "spoiler" en niet gewoon, zoals iedereen, als quote?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
IIVQ
Berichten: 1903
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door IIVQ »

Spoiler: show
Omdat het deel van het oorspronkelijke bericht dat ik citeerde in een spoiler stond
Spoiler: show
en ik niet door had dat ik de spoiler meegequote had
.
Spoiler: show
Waar een mens zich al niet druk om kan maken.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

IIVQ schreef: do 08 mei 2025, 11:02 Omdat het deel van het oorspronkelijke bericht dat ik citeerde in een spoiler stond en ik niet door had dat ik de spoiler meegequote had
Waar een mens zich al niet druk om kan maken.
Omdat het f........ irritant is, evenals even met hele kleine lettertjes denigrerend reageren op een medeforumer

Bovendien, zoals ik heb laten zien, is het helemaal niet zo moeilijk de spoiler weg te halen en het lettertype aan te passen zodat iedereen precies kan lezen wat er geschreven is.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Milco »

Iedereen maakt wel eens een vergissing, toch? (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

jazeker, maar zijn laatste, in hele kleine letters geschreven, opmerking was geen vergissing. En dat stoort mij.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Milco »

Nee, een boodschap dat een mens zich niet zo druk moet maken ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

Van mijn kant even een laatste reactie (op dit onderwerp). Ik maakte me er niet druk om, ik vroeg alleen waarom. En dan verwacht ik die sneer niet omdat een simpel antwoord van een vergissing voldoende is. Ik heb in mijn originele vraag geen waardeoordeel gegeven, dus was de sneer overbodig.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten