Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 20 okt 2022, 10:42
En de t28532 was geen optie ?
Ik denk dat je daarmee de spijker op zijn kop slaat. De s28500 keert op Zwolle op spoor 4 (wat er ook voor zorgt dat er slechts ICM3 ingezet kan worden), wat op Zwolle nou niet bepaald een opvallend spoor is. Daarnaast wordt de trein niet omgeroepen als alternatief, wat er ook niet voor zorgt dat er aandacht op die trein wordt gevestigd.
DDZ-IV.iamthedutchdude schreef: ↑do 20 okt 2022, 13:48 (wat er ook voor zorgt dat er slechtsICM3ingezet kan worden)
Omdat dat veel te ingewikkeld zou worden; de 28500 is ingelegd als pleister op de korte termijn. Er is een tekort aan planners (die bovendien bezig zijn om alles voor 2023 rond te krijgen), het hele Dronten-Lelystad-verhaal moest ad hoc ingepast worden. Door deze trein in te leggen heb je toch meer capaciteit tussen Zwolle en Amersfoort voor de omreizende reizigers. Dat hij keert op spoor 4 in Zwolle is omdat er in de knoop geen ander spoor vrij is.
Je zou bijna denken: omdat ze rijdend personeel genoeg hebben, want de 700 / 1800 door laten rijden naar Amersfoort had juist inzet van personeel gescheeld...iamthedutchdude schreef: ↑do 20 okt 2022, 13:48 "Gewoon" uit nieuwsgierigheid: iemand een idee waarom de s28500 niet aan de 700 en de 1800 gekoppeld is op Zwolle? Beide zou qua rijtijden haalbaar moeten zijn, aangezien de s28500 tussen Zwolle en Hattemerbroek Aansluiting in het pad van die treinen rijdt
Oh ja, dat past ook nog net op Zwolle spoor 4, inderdaad.Mikos schreef: ↑do 20 okt 2022, 14:00DDZ-IV.iamthedutchdude schreef: ↑do 20 okt 2022, 13:48 (wat er ook voor zorgt dat er slechtsICM3ingezet kan worden)
Bedoel je dan de personeelsplanning? Want volgens mij heeft het op het vlak van materieel geen effect t.o.v. normaal. Je hebt nu immers kerende treinen op zowel Zwolle (kering van 30 min of meer van de 700 en 1800), Lelystad (kering van 25 min van dezelfde series) en een extra kerende trein op Amersfoort (de 28500, welke hier 18 min over doet). En ook op het vlak van treinpaden is er geen effect t.o.v. hoe het nu geregeld is, want je gebruikt dezelfde paden.Omdat dat veel te ingewikkeld zou worden; de 28500 is ingelegd als pleister op de korte termijn. Er is een tekort aan planners (die bovendien bezig zijn om alles voor 2023 rond te krijgen), het hele Dronten-Lelystad-verhaal moest ad hoc ingepast worden. Door deze trein in te leggen heb je toch meer capaciteit tussen Zwolle en Amersfoort voor de omreizende reizigers. Dat hij keert op spoor 4 in Zwolle is omdat er in de knoop geen ander spoor vrij is.
Is het mooi? Nee. Had het beter gekund? In theorie wel. In de praktijk niet, want er is geen plancapaciteit.
Ja, er is een tekort aan planners. Dus de keuze is reuze: Wat laat je liggen? De korte termijn (dingen als de problemen die ontstaan door Dronten-Lelystad) of de lange termijn (zaken voor DRGL 2023)? Ze hebben capaciteit gevonden om als simpele pleister deze extra IC tussen Zwolle en Amersfoort in te leggen, zonder te kijken naar mooi en ideaal. Hup, losse trein inleggen en dat is het. Doorkoppelen zou te veel plancapaciteit kosten, dus dan maar zo.
Nou ja, op papier niet, afstand tussen juk en sein is 114 meter zijn en met zichtafstand is dat te weinig voor een DDZ4, maar blijkbaar accepteert men deze kleine afwijking nu toch omdat het in de praktijk wel blijkt te gaaniamthedutchdude schreef: ↑do 20 okt 2022, 16:08Oh ja, dat past ook nog net op Zwolle spoor 4, inderdaad.
DDZ4 is toch maar 101 meter lang? Er is in elk geval veel praktijkervaring, het gebeurde immers al toen er nog groene bankjes in zaten.Bemined schreef: ↑do 20 okt 2022, 16:35Nou ja, op papier niet, afstand tussen juk en sein is 114 meter zijn en met zichtafstand is dat te weinig voor een DDZ4, maar blijkbaar accepteert men deze kleine afwijking nu toch omdat het in de praktijk wel blijkt te gaaniamthedutchdude schreef: ↑do 20 okt 2022, 16:08Oh ja, dat past ook nog net op Zwolle spoor 4, inderdaad.![]()
Het is niet ideaal, maar je weegt net wat reizigers weg uit de reguliere treinMikos schreef: ↑do 20 okt 2022, 16:32 ...
Ja, er is een tekort aan planners. Dus de keuze is reuze: Wat laat je liggen? De korte termijn (dingen als de problemen die ontstaan door Dronten-Lelystad) of de lange termijn (zaken voor DRGL 2023)? Ze hebben capaciteit gevonden om als simpele pleister deze extra IC tussen Zwolle en Amersfoort in te leggen, zonder te kijken naar mooi en ideaal. Hup, losse trein inleggen en dat is het. Doorkoppelen zou te veel plancapaciteit kosten, dus dan maar zo.
Nee? Zie de 1500 van Groningen naar Amsterdam Centraal maar vanaf 12 november (t/m 28 november)
Tussen 12 november en 28 november is het gelukt om de 1500 door te leggen tussen Amsterdam, Amersfoort en Groningen/Leeuwarden. Daarna valt men voor de laatste weken weer terug op de huidige 28500 Zwolle - Amersfoort pendelMikos schreef: ↑do 20 okt 2022, 16:32 ...
Ja, er is een tekort aan planners. Dus de keuze is reuze: Wat laat je liggen? De korte termijn (dingen als de problemen die ontstaan door Dronten-Lelystad) of de lange termijn (zaken voor DRGL 2023)? Ze hebben capaciteit gevonden om als simpele pleister deze extra IC tussen Zwolle en Amersfoort in te leggen, zonder te kijken naar mooi en ideaal. Hup, losse trein inleggen en dat is het. Doorkoppelen zou te veel plancapaciteit kosten, dus dan maar zo.