Pagina 33 van 55
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 14 jan 2022, 09:55
door MaartenD
Breinig - Eupen heropenen acht ik meer haalbaar dan Roermond - Dalheim
Heel ambitieus, maar goed, stel dat de helft wordt gerealiseerd, dan heb je nog heel wat.
Ik zie daar Reaktivierung Baal - Ratheim staan. Ze hebben net een nieuwe L117 aangelegd op het oude spoortracé in Hückelhoven en Ratheim. Goede planning.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 14 jan 2022, 17:44
door waldo79
Het is Duitsland, daar heeft men voor het wegverkeer de planning voor 2003 nog niet eens op orde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 14 jan 2022, 23:53
door RobertT
Nou ja,ambitieus inderdaad.Valt me wel op dat er in Duitsland toch de laatste paar jaar meer ambitie wordt getoond op railgebied.Alleen draait het vaak maar om 1 ding:geld
Hadden ze nou ook gelijk een bedrag erbij gezet hoeveel elk project moet gaan kosten,dan hadden ze zelf al ingezien dat dit onrealistisch is.
Het is te hopen dat er inderdaad minstens de helft van gerealiseerd kan worden,maar ben bang dat veel weer zal verdwijnen in de la.Al is het maar om de langzame besluitvorming in de politiek,zeker als er een grensoverschrijdend project is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 00:00
door Hainje
RE13 van Venlo naar Zwolle???

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 07:36
door ArrivaBas
Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 18:44
door Hainje
Oh gewoon via Duitsland? Dacht via Nijmegen.
Silly me.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 22:04
door Vinny
Je zou maar halverwege de rit kaartcontrole krijgen en je OV-chipkaart laten zien

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 22:18
door ArrivaBas
Ik denk dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je de uiteindelijke RE13 met de OV-chipkaart gaat afleggen. Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 23:09
door Durashift
Hainje schreef: ↑za 15 jan 2022, 18:44
Oh gewoon via Duitsland? Dacht via Nijmegen.
Silly me.
Ik dacht het ook. Tegen die tijd is de Maaslijn toch wel voorzien van wasdraad?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jan 2022, 23:53
door Hainje
Mag ik toch hopen van wel ja.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 16 jan 2022, 11:14
door PHS
ArrivaBas schreef: ↑za 15 jan 2022, 22:18
Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 16 jan 2022, 15:44
door CamilleKreemers
ArrivaBas schreef: ↑za 15 jan 2022, 07:36
Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
Is dat in Nederland ook niet zo? Een IC Den Helder - Maastricht kan je ook niet bepaald kort noemen. Of de sprinter Den Haag - Almere - Zwolle.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 16 jan 2022, 16:18
door Vinny
PHS schreef: ↑zo 16 jan 2022, 11:14
ArrivaBas schreef: ↑za 15 jan 2022, 22:18
Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
Per kilometer ontloopt het elkaar niet veel volgens mij; een enkeltje over het regionale spoor is in Duitsland hooguit ietsje goedkoper dan in Nederland. Verder is er natuurlijk een heel andere tariefboom, abonnementenstructuur en aanbiedingstarieven. Dat moet je dus per reis goed uitzoeken...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 17 jan 2022, 19:37
door Daniel
ICE11 schreef: ↑za 01 jan 2022, 11:57
Volgens DSO zal de Centralbahn vanaf 17.01. vervangende trein(en) op de RE11 tussen Essen en Kassel met 111 en dubbeldekkers rijden. Hoeveel treinen het zijn is echter nog niet bekend.
Aldus
dit filmpje (en ook nog wat foto's in het Twitter-draadje) rijden er op de RE11 ook treinen met couchette-rijtuigen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 17 jan 2022, 19:41
door DDietzen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 17 jan 2022, 20:19
door Nitein-Repart
Je zou er haast een ritje mee willen maken.
Maar ik denk dat een hoop Nederlandse treinfanaten dit weekend in Duitsland te vinden zijn. Zie de resultaten wel op YouTube.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 17 jan 2022, 22:19
door Z2N
Dat gaat vooral over slaaprijtuigen hè.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 18 jan 2022, 09:04
door ICE11
Op de eerste dag gisteren reed zelfs een stam uit 111 en twee (!) dubbeldekkers op de RE11.....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 18 jan 2022, 10:14
door quakkerillo
Z2N schreef: ↑ma 17 jan 2022, 22:19
Dat gaat vooral over slaaprijtuigen hè.
Als je even naar boven scrollt bij de "De video" van de link erboven kom je toch echt bij deze tweet:
https://twitter.com/DhrBruce/status/1483075224744640515
Ziet er behoorlijk slaaprijtuig uit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 18 jan 2022, 13:47
door Z2N
Dat is toch echt een couchette-rijtuig.

Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Geplaatst: do 20 jan 2022, 19:26
door ICE11
Alle Abellio-diensten worden in de avonduren van 31. januari al voortijdig gestaakt en rijden niet tot einde van de dienstregeling. Bij voorbeeld vertrekken de laatste ritten van de RE1 al om 18:51 vanuit Aachen en om 19:20 vanuit
Hamm (maar laatsgenoemde rijdt niet verder dan Dortmund).
https://www.zuginfo.nrw/?msg=69385
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Geplaatst: do 20 jan 2022, 19:51
door DPDelft
Interessant dat er voor veel ritten heb vervanging wordt ingezet. Naar Arnhem vervallen de ritten zonder busvervoer bijvoorbeeld.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 22 jan 2022, 17:36
door bjorn keith
Wie weet tot wanneer CBB en TRI op de RB40 en RE11 de treinen verzorgen en tot wanneer de RE19 spitsritten met oude dubbeldeksrijtuigen en BR 112 en BR 114 worden gereden?
Ik kwam ergens de datum 27 februari en 28 februari tegen, maar kan dit nu niet meer terugvinden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 22 jan 2022, 17:56
door ICE11
WFL op RE19 is geplant t/m 27.02., CBB en TRI op RE1 naar vooruitzicht t/m 28.02.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 23 jan 2022, 00:11
door cassie127
Laatste spitsrit van de RE 19 afgelopen donderdag was een N-Wagen. Is één rit op een RE 19 met die oude Dosto.