Pagina 34 van 34

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Geplaatst: ma 21 jul 2025, 20:23
door Lange_Dre
Heel_Holland_Spot schreef: ma 21 jul 2025, 16:19
Lange_Dre schreef: ma 21 jul 2025, 16:06 bij de huidige 18 meter wagens heeft HTM nu voor 3 deurs gekozen, vermoedelijk vanwege kosten besparingen.
Waarom is 3 deuren kostenbesparend? Is de techniek van een deur zo kostbaar dat 1 deur minder zoveel scheelt?
Minder techniek en onderhoud en meer zitplaatsen. ;)

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Geplaatst: di 22 jul 2025, 01:30
door htm_tram
Lange_Dre schreef: ma 21 jul 2025, 16:06 18 meter wagens die Den Haag heeft gehad waren altijd 4 deurs, bij de huidige 18 meter wagens heeft HTM nu voor 3 deurs gekozen, vermoedelijk vanwege kosten besparingen.
Mijn bron bij HTM die in werkgroep zit/zat over de nieuwe bussen gaf aan dat HTM graag 4 deurs had op de 18m maar dat volgens Evobus/Mercedes dit niet kon met het model/configuratie zoals besteld. Heeft niks met centjes te maken.

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Geplaatst: di 22 jul 2025, 11:30
door Lange_Dre
Oh dat is nieuwe info voor mij thanks! Wel opmerkelijk dat die 4e deur niet mogelijk was. De Qlink eCitaro's voor Qbuzz in Groningen hebben die 4e deur wel kunnen krijgen. Ben nu wel benieuwd naar de rede waarom het
voor Groningen wel mogelijk was en voor Den Haag niet.

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Geplaatst: vr 25 jul 2025, 11:17
door Michael
Wellicht de plaatsing van de stoelen? Iets anders zou ik zo gauw niet kunnen bedenken.

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Geplaatst: vr 25 jul 2025, 17:41
door rkx.jy5sm
Op ov wiki staat Volvo 7900 dus krijgen we 15meter bussen van Yutong?