Korte vragen #14
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
Korte vragen #14
Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:

Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 4411
- Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Re: Korte vragen #13
Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8772
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Weg alle overloopwissels...Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
Re: Korte vragen #13
Bahn.de of de ÖBB :)Stefan schreef:Er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen waar ik het beste een reservering voor de Euronight 472 (Boekarest - Budapest) kan krijgen? :)
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 4162
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06
Re: Korte vragen #13
Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Korte vragen #13
Bedriegen mijn ogen mij nu, of mag je met Interrail voortaan kinderen tot 12 jaar gratis meenemen?? Volgens mij was dat voorgaande jaren niet zo, maar ik kan verkeerd gekeken hebben.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
Re: Korte vragen #13
Geen idee. Al mijn reserveringen vorig jaar heb ik via de ÖBB gedaan, werkt perfect. 24/7 Engelssprekende medewerkers via de telefoon. Je moet wel een creditcard hebben volgens mij :)Karl schreef:Bij Bahn is dat toch ausland? Volgens Timon van de reisverslagen heeft Roemenie een prima webshop. Daar eens proberen?
Komt wel goed schatje.
- Hainje
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Korte vragen #13
Als de kosten niet te hoog zijn en je hebt geen CC, dan raad ik 3VCard aan. Je kunt daar i.i.g. CC-couchers kopen van max. € 150,- en de creditcard zelf heeft ook wel een limiet maar weet alleen niet hoe hoog. Ga naar www.3vcard.nl voor meer informatie. Het begin is misschien even onduidelijk, maar als je dat eenmaal door hebt dan werkt het zeer fijn.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33
Re: Korte vragen #13
Beide fout. Ze kwamen dus wel voor (zie andere reacties) en er werd in die tijd natuurlijk niet met railremmen gewerkt, maar gewoon met de handrem van de rijtuigen.deadlock schreef:Nee maar dergelijke railremmen worden overal ter wereld gebruikt bij voornamelijk heuvelen.Visgraatmodel schreef:Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13777
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Korte vragen #13
Er gaan hier juist geen overloopwissels weg? De wissels die nu in Delft liggen worden verplaatst naar het zuiden (heten straks als ik het goed heb ook Delft Zuid Overloopwissels). De wissels die je al op de huidige tekening ziet zijn de nieuwe wissels (en nog niet in dienst). Ik denk trouwens dat dat ook een reden is dat er niet tot Delft Zuid gereden wordt, naast dat je daar niet kan keren zonder dat je wat in de beveiliging aanpast. Ik zou me eerder afvragen waarom er niet tot Rijswijk gereden wordt, maar voor zover ik weet is dat omdat het werk gecombineerd wordt met ander werk in de omgeving van Den Haag HS.webguy schreef:Weg alle overloopwissels...Thom91 schreef:Het hele stuk wordt aangepakt, zie de tekening op sporenplan:
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14
-
- Berichten: 5714
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Korte vragen #13
Ik kan het zo niet vinden, maar het zou me verbazen als het <140km/h zou zijn.
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13289
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer / Doesburg
Re: Korte vragen #13
Is er dan nog een beetje tijdwinst uit te slepen omdat de huidige situatie ook veel 130 en 100 kent?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
Re: Korte vragen #13
Ongetwijfeld, maar dat zal vooral speling opleveren en weinig verschuiving in de dienstregeling..
Komt wel goed schatje.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22854
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte vragen #13
De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 973
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Korte vragen #13
Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 873
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Korte vragen #13
Het handigst zou zijn als ze stoppen op de oude haltelocatie van bus 63:verfmeer schreef:Waar zouden ze dan moeten stoppen? Op het viaduct Kruithuisweg kan niet (autoweg, geen voetpad aanwezig), en andere locaties zijn lastig aan te rijden. Er is een reden dat er tot een paar jaar geleden geen lijnbussen kwamen.Meltrain schreef:De enige vraag waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:Meltrain schreef: 3) Waarom stoppen de bussen tussen Schiedam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Langs de oprit naar de Kruithuisweg aan beide kanten van de Schieweg is een haltekom.
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15
Re: Korte vragen #13
U bent gewoon niet op hoogte van de layout van het viaduct bij Delft Zuid. Laat de bus dan extra stoppen bij de bushalte van Frederik van Eedenlaan.De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22854
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Korte vragen #13
Nee, ik kom maar 10x per week over dat viaduct.
Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?
Er rijden nota bene wel NS-bussen tussen Delft en Delft Zuid.
Het idee van DPDelft vind ik ook wel een goede, maar misschien is het voor de bussen lastig om weer weg te komen uit die haltekom (vooral richting station Delft).

Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?
Er rijden nota bene wel NS-bussen tussen Delft en Delft Zuid.
Het idee van DPDelft vind ik ook wel een goede, maar misschien is het voor de bussen lastig om weer weg te komen uit die haltekom (vooral richting station Delft).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 2324
- Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
Re: Korte vragen #13
Er komen in de spits wel bussen tussen Schiedam en Delft Zuid te rijden. Dat dat niet kan op de overige uren vind ik dan zelf ook weer wat vreemd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 873
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Korte vragen #13
Tijdens eerdere werkzaamheden heb ik kunnen ervaren dat het voor de Touringcarchauffeurs erg lastig is om Delft Zuid aan te doen. Veel stopbussen konden of de weg naar Delft Zuid niet vinden of vonden dat ze teveel vertraging hadden om langs Delft Zuid te rijdenMeltrain schreef: Natuurlijk kun je niet op dat viaduct stoppen, maar even omrijden via de halte van lijn 62 is nauwelijks langer. Uiteraard hoeft dit niet voor alle bussen te gelden, maar 1 op de 2 kan toch wel?

Afgelopen weekend waren er capaciteitsproblemen op zondag rond 12:00 vanuit Delft naar Schiedam. Tegelijkertijd reed er een dubbeldekker op de pendelbus Delft - Delft Zuid. Zie dat maar eens uit te leggen als NS-medewerker :o .
-
- Berichten: 8316
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Korte vragen #13
Even een vraagje voor de Arnhem-kenners hier: is een overstap tussen spoor 8 en 7 cross-platform? Helaas zijn de blindegeleidelijnenroutebeschrijvingen voor Arnhem wegens de verbouwing nog niet beschikbaar. :)
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28
Re: Korte vragen #13
Nee. 3 + 4, 5 + 7, 8 + 9 en 10 + 11 zijn cross platform.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten