Ik probeer een weg in het OV bos te vinden mbt wat de voordeligste opties zijn. (een jaar of maand traject, welke kortingen van toepassing kunnen zijn, enz.) Maar eerlijk gezegd kom ik er niet helemaal uit.
als ik het NS traject bekijk (Nijkerk- Zwolle) kom ik uit op 315,30 per maand of 253,10 per maand als ik gelijk voor een jaarkaart kies. betekent dus dat ik ook eerst moet kijken wat het 2e half jaar kost als hij maar 3 dagen reist en op basis daarvan een keuze moet maken voor een maandkaart, gedurende het eerste half jaar en vervolgens losse kaartjes o.i.d. of dat het overall voordeliger is om voor het hele jaar een jaarkaart aan te schaffen (en die maandelijks te betalen).
vervolgens kijk ik bij 9292 en daar zie ik dat we met een altijd korting product zo'n € 69,- per maand betalen (17,50 voor de altijd kortingkaart en 51,55 voor het traject vanaf het station Zwolle naar de Mozartlaan. Als ik het goed begrijp kan jij dan wel gewoon in piekuren reizen?
Dus wie o wie zou mij op basis van de genoemde situaties kunnen aangeven welke abonnementen en kortingen (NS en 9292) we het beste voor hem kunnen regelen. Hij is 16 en het is een MBO opleiding, dus voor zover ik weet, kan hij geen gebruik maken van een studenten OV.
Overigens vind ik het vreemd dat er met ingang van 2015 geen mogelijkheden meer zijn om (een deel van) deze kosten af te trekken. Uiteraard ontvangen we kinderbijslag, maar daarbij wordt natuurlijk geen rekening gehouden met het feit dat het ene kind duizenden euro's per jaar aan vervoer kwijt is omdat de gekozen opleiding niet in de buurt is, terwijl de ander er bij wijze van spreke op het fietsje naartoe kan.
En voor de grapjassen onder ons; naar Zwolle verhuizen, is geen optie

Dank voor de hulp alvast!