Afgelopen vrijdag was ik vrij van school. Wat ga je doen als je een studenten OV kaart hebt? Natuurlijk ga je Nederland ermee verkennen. Ik begon mijn reis met de 13 richting drachten. Daar ben ik overgestapt op de nieuwe qliner lijn 322 naar Oosterwolde. In Oosterwolde heb ik de treinenzaak Treintje Oost bezocht.
Mercedes Benz Citaro C2 LE Ü Qbuzz 3348 + arriva 8598 Oosterwolde by
Jeroen pijper photography, on Flick
Paar mooie foto's gemaakt. Deze foto is mooi te zien het verschil tussen het materieel van Friesland en Groningen met het prachtige omgeving van Oosterwolde.
Mercedes Benz Intouro M Arriva 7513 lijn 322 Oosterwolde by
Jeroen pijper photography, on Flickr
De nieuwe qliner naar Oosterwolde. Ik ging toen weer terug naar drachten om reis verder te vervolgen naar Heerenveen om op jacht te gaan naar oude haltes en Dris borden
Setra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Transferium Oost by
Setra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Transferium Oost inside by
Eenmaal in Drachten kwam deze bus langs. Ik kon de kans niet laten liggen om met deze bus naar Leeuwarden te gaan. Dan maar een omweg naar Heerenveen.
Leeuwarden CS New by
Eenmaal op het nieuwe centraal station van Leeuwarden aangekomen. Wat is het mooi en overzichtelijk geworden, maar ik vond het materieel wat daar rijdt tegen vallen. Veel Franse irisbussen en VDL bussen.
NS ICMm 4229 Leeuwarden CS by
Op de Intercity naar Heerenveen gestapt en richting Oost A32.
Oude Interliner Halte VSN-group Oost A32 Heerenveen Qliner logo (2) by
kijk is aan wat we hier hebben gevonden. Een werkende Interliner VSN halte maar met de oude arriva Qliner bestickering. Toen ging ik met lijn 99 richting de Rotonde van Joure.
Interliner VSN-groep Connexxion Bus hok Joure Rotonde by
Joure Rotonde oude Connexxion Dris (4) by
Connexxion Routo'matic automaat by
Met de 99 in Joure bij de halte rotonde aangekomen. Wauw wat is daar nog veel oud OV materiaal overgebleven. De oude Interliner bus hokje, connexxion dris systemen en een Routo'matic automaat.
Mercedes Benz Intouro L Arriva 7544 Ex-Qbuzz 2604 Rotonde Joure (2) by
Daar komt mijn bus aan richting Groningen. De ex-Qbuzz 2604 Intouro L. Mooi contrast tussen de oude omgeving met een Connexxion dris en Interliner halte, met de nieuwste snelliner van Arriva.
Qbuzz Airport Link Ebusco + Vanhool Ag330 Fuel Cell demo Bus Groningen by
In Groningen aangekomen, Ik zag daar 2 bijzondere bussen geparkeerd staan. 1 lijn 100 airport link bus van het merk Ebusco en een Van Hool Ag330 Fuel Cell demo bus Waterstof. Ik ging met de 133 naar huis dat was een leuk dagje.