Voor meer info:
http://www.lelystad.nl/nl/aanbestedinge ... _2011.html
Het afsplitsen wel, maar ik heb de letters in Lelystad toch maar even in de juiste volgorde gezetKlaasje schreef:Is het trouwens een idee om deze posts naar een "Aanbesteding Lelysatd" topic te verplaatsen?
Als ik het vergelijk met Nota's van inlichtingen van SAN/Breng is ongeveer even veel hoor. Hoorde van een kennis die vaak dergelijke projecten begeleidt dat 200 vragen in een eerste nota van inlichtingen normaal is. Daar zit Lelystad toch 100 onder.Bee schreef:45 pagina's voor de Nota van Inlichting is best veel ja. Dat kan aangeven dat Lelystad de zaakjes wellicht niet helemaal op orde heeft of dat er nu bedrijven inschrijven die normaal niet op OV-concessies inschrijven.
Da kan nie !flipje schreef:Op 11 april start de inschrijving en 26 april wordt er gegund![]()
Die was er toch juist niet omdat de concessie stadsvervoer Lelystad niet meer verlengd kon worden?Klaasje schreef:In principe was er de mogelijkheid om opnieuw mee te doen aan een grote "IJsselmond-aanbesteding".
315 en 345 vallen zowiezo voorlopig nog onder een aparte concessie. Desondanks valt een lijndeel Lelystad - Emmeloord (neem aan dat er niet heel veel reizigersvraag over Emmeloord heen is, verbinding naar Heerenveen en Groningen gaat immers via de Hanzelijn sneller worden) prima vanuit Lelystad te exploiteren.De vergelijking met Almere gaat een beetje mank. De lijnen uit de voormalige concessie "Almere streek" hebben vooral een functie voor Almere zelf en niet zozeer voor de rest van de provincie. In het geval van Lelystad gaat dat alleen maar op voor lijn 148 en niet voor de lijnen 143, 315, 330, 345
Dat dacht ik ook. Toch hoorde ik het laatst van iemand in het ov-wereldje dat er toch een escape-mogelijkheid was.Daniel schreef:Die was er toch juist niet omdat de concessie stadsvervoer Lelystad niet meer verlengd kon worden?Klaasje schreef:In principe was er de mogelijkheid om opnieuw mee te doen aan een grote "IJsselmond-aanbesteding".
De 315 wordt bij opening van de Hanzelijn geknipt in Emmeloord. Het deel Emmeloord-Lelystad komt bij IJsselmond. Je kan die lijn prima vanuit Lelystad exploiteren maar mijn punt is dat je de verbinding bij de juiste bestuurslaag moet onderbrengen. Het grootste belang van deze lijnen zit in de Noordoostpolder. Vanuit Lelystad zelf is er niet tot nauwelijks belang bij die verbinding. Dat betekend dat zo'n verbinding per definitie niet de prioriteit krijgt die het verdient wanneer de gemeente Lelystad hier zeggenschap over heeft. Daarom zou of de provincie, of de gemeente Noordoostpolder verantwoordelijk moeten zijn voor de voortzetting van lijn 345.Daniel schreef:315 en 345 vallen zowiezo voorlopig nog onder een aparte concessie. Desondanks valt een lijndeel Lelystad - Emmeloord (neem aan dat er niet heel veel reizigersvraag over Emmeloord heen is, verbinding naar Heerenveen en Groningen gaat immers via de Hanzelijn sneller worden) prima vanuit Lelystad te exploiteren.De vergelijking met Almere gaat een beetje mank. De lijnen uit de voormalige concessie "Almere streek" hebben vooral een functie voor Almere zelf en niet zozeer voor de rest van de provincie. In het geval van Lelystad gaat dat alleen maar op voor lijn 148 en niet voor de lijnen 143, 315, 330, 345
De 143 heeft niet alleen een functie in Dronten zelf maar ook in het noord-oostelijke gedeelte van Lelystad met o.a. bedrijventerreinen. Daarnaast bediend deze lijn ook nog platteland tussen Lelystad en Dronten. Ik heb het even opgezocht en in het originele PVE van IJsselmond staat deze lijn als spitslijn na de opening van de Hanzelijn.Daniel schreef:Lijn 143 lijkt me niet bepaald een te handhaven verbinding gezien die dubbel is t.o.v. de Hanzelijn, net als lijn 330. De lokale functie van die lijn in Dronten is op te vangen door lijn 140 vanaf z'n huidige eindpunt via de Dronterweg en De Zuid te laten rijden, waarmee je een soort van ringlijn door Dronten krijgt.
Welke functie heeft die lijn in Lelystad dan? Hij komt langs bedrijventerrein Gildenhof maar dat wordt ook al bediend door lijnen 154 en A. Alleen Oostervaart ligt niet binnen 't stadsnet, maar daar komt 143 niet (154 wel).Klaasje schreef:De 143 heeft niet alleen een functie in Dronten zelf maar ook in het noord-oostelijke gedeelte van Lelystad met o.a. bedrijventerreinen. Daarnaast bediend deze lijn ook nog platteland tussen Lelystad en Dronten. Ik heb het even opgezocht en in het originele PVE van IJsselmond staat deze lijn als spitslijn na de opening van de Hanzelijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten