racingweirdo schreef:
is het mogelijk om tot half6 in het nachtnet rond te rijden, of gaat dat snel vervelen?
Hangt er vanaf waar je interesses liggen. Als je om 23:57 uit Heerlen vertrekt, dan kan je bijvoorbeeld om 01:32 de trein naar Utrecht pakken, via Tilburg-Rotterdam-Amsterdam, waar je dan even voor 5 uur aan komt. Maar: je ziet buiten niks (want donker).
ik dacht meer aan de trein van 23:57 naar eindhoven(kaartje kopen naar sittard en voor de rest met de dagkaart) en vanaf eindhoven rond hangen in het nachtnet tot de eerste trein weer vertrekt
Dat kan. Bedenk je echter wel dat je dan dus op Sittard je dagkaart zal moeten stempelen, en de trein maar een minuut tot hooguit enkele minuten stilstaat. De stempelautomaten staan meestal niet op de perrons, maar bij de toegang naar de perrons. Als je je trein mist, sta je de hele nacht op Sittard.
Misschien kan je je probleem uitleggen bij NS Tickets & Service, en daar je ongedateerde dagkaart omwisselen voor een dagkaart met een specifieke datum, zodat je niet uit hoeft te stappen in Sittard.
en hoe zit het met de stempelmachine, heb ik kans dat als ik om precies 0:00 uur stempel dat ik dan de stempel van de vorige dag krijg?
Dat hangt er van af hoe de klok van de stempelautomaat staat ingesteld. Die kan natuurlijk een minuutje (of een paar) afwijken. De automaat stempelt echter niet alleen treinkaartjes, maar ook andere stukjes papier die je erin kan steken. Wellicht kan je dat eerst erin steken, de dag en week controleren, en dan pas je echte kaartje erin steken.