Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanmorgen werd het een beetje een zooitje op Busstation West in Utrecht... Kwam een bus als 999 Geen Dienst aan op het halteperron van 65 en 66, waarop dus iedereen daar instapte. Gaf sowieso al wat problemen omdat de cico bij de instapdeur het halverwege het instapproces begaf. Bleek het uiteindelijk ook nog een 63 te zijn die het verkeerde perron te pakken had (de 65 rond die tijd komt ook als leeg materieel aan en de film verspringt doorgaans vrij langzaam als de chauffeur zich aanmeldt op de nieuwe rit, niemand had ´t dus gezien)
Dus iedereen er weer uit, wat enigzins conflicteerde met de reizigers die wel lijn 63 moesten hebben en de bus inmiddels een perron verder opgemerkt hadden. Die moesten door de defecte cico bij de voordeur immers ook bij de uitstapdeur inchecken.
@Edwin: Tja, die blindegeleideribbels liggen idd wat vreemd zo af en toe. Ken er een paar uit Dordrecht waar een blinde uitstapper zo het gras in wordt gedirigeerd op een dijk, dus als die dat niet opmerkt ligt ´ie zo beneden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:@Edwin: Tja, die blindegeleideribbels liggen idd wat vreemd zo af en toe. Ken er een paar uit Dordrecht waar een blinde uitstapper zo het gras in wordt gedirigeerd op een dijk, dus als die dat niet opmerkt ligt ´ie zo beneden...
Het hekje staat prima, zodat er geen mensen nog voor de bushaltestopstreep en de verkeerslichtstopstreep doorschieten, de blindengeleidetegels zijn alleen eerder aangelegd en de ambtenaartjes in Almere hebben hier niet goed over nagedacht toen en de plaatsers van het hekje hebben zich ook niet afgevraagd van goh dit klopt nu niet.
Vanmorgen reed rond 8.10 uur een bestickerde Volvo voor lijn 150 Almere - Utrecht op de Vogelweg in Almere in de richting van de A27. Of het nou om een vertraagde en omrijdende rit naar Utrecht ging of een omrijdende rit naar Almere, weet ik niet, maar het laatste lijkt mij vrij onwaarschijnlijk aangezien de vele files juist vanaf Almere stonden. Ook toevallig dat lijn 159 naar Harderwijk rond die tijd op de Vogelweg hoorde te zijn. Reed er toevallig een Volvo 8700 van lijn 150 op lijn 159? Ik heb niet kunnen zien wat er op de display stond. Verder reed lijn 156 naar Hilversum op de vluchtstrook van de A27 langs de file, tussen afrit Vogelweg en afrit Stichtse Brug. Die reed dus ook om.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco schreef:Nee, alles was open, maar er stonden flinke files op de A6 en A27 en Waterlandseweg richting Amsterdam resp. Hilversum /Utrecht.
Misschien was het sneller op via de Vogelweg te gaan, aangezien de N305 vaststond en op de A27 illegaal over de vluchtstrook tot aan Stichtse Brug(?). Sla je wel twee haltes over...
Omroepbericht in de trein: "Dames en heren, we zijn vandaag iets later vertrokken dan gebruikelijk, dit vanwege een reiziger die de treindeur openhield. Mocht u uw aansluiting onderweg niet meer halen, dan kunt u terecht bij deze meneer." Overigens zonder enige vertraging op het volgende station aangekomen (en volgens mij vertrokken we ook niet eens met +1).
De HC van de t1718 was vanmorgen ook efficiënt bezig, die eindigde zijn omroep van Utrecht Centraal met: "En voor die mevrouw met een bussiness card, ik heb het voor u nagevraagd. U kunt tot zes uur na het inchecken nog uitchecken"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In hetzelfde geval als Geert hield een reiziger op metrolijn E de deur ook voor iemand open, gevolg was dat deze deur even bleef hangen en de metro doodgemaakt moest worden om deze weer dicht te krijgen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik neem meestal de t3161 naar huis, maar de t3059 was vertrokken van spoor 11 ofzo, waardoor de t3161 al overvol was omdat veel mensen de spoorwijziging hadden gemist/niet was doorgekomen, en ook maar met 1x V-IRM-6 reed. Die trein had ook al geen machinist, en toen die aan kwam zetten was er ook niet duidelijk waar die trein nou wel/niet ging stoppen. De t3161 paste ik iig niet meer in, maar er was in de chaos dus veel onduidelijkheid. Een van de HCs werd ook nog eens buitengesloten en achtergelaten door een collega, die had met de trein meegemoeten tot Nijmegen en die moest dus weer bijsturing bellen voor de zoveelste keer die dag begreep ik.
Voor mij werd het een half uur later - die trein kwam opeens met 2x ICM-4 aanzetten voor de verandering. Dat was ook hutje mutje, toen ik in Arnhem vanuit de airconditionde en vol maar niet overvolle 1e klas naar het balkon liep kwam de zweetlucht me tegemoet.
Geert schreef:Omroepbericht in de trein: "Dames en heren, we zijn vandaag iets later vertrokken dan gebruikelijk, dit vanwege een reiziger die de treindeur openhield. Mocht u uw aansluiting onderweg niet meer halen, dan kunt u terecht bij deze meneer." Overigens zonder enige vertraging op het volgende station aangekomen (en volgens mij vertrokken we ook niet eens met +1).
Op Leeuwarden wel eens een conductrice horen zeggen dat ik wel op mocht schieten met mijn koffie en dat ze "speciaal voor mij" de deuren langer openhield. Een trein hoort zijn deuren niet te sluiten één minuut voor vertrektijd en zeker niet als er een aantal krappe overstappen bestaan. We vertrokken dan ook op de seconde precies... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Er ging wel meer niet goed op spoor 14-15 in Utrecht vanavond, want om kwart voor zes klonk over het gehele station de omroep dat reizigers voor Den Bosch die wegens een drukke trein niet mee konden met de IC konden wachten op de volgende IC naar Den Bosch :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De t527 vertrok vanochtend slechts met de losse m4222 naar Amersfoort en verder. Het treinstel zat werkelijk propvol en de overstappers vanuit Den Haag moesten hier toen nog bij komen. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Vanochtend een aanrijding bij 's-Hertogenbosch die een behoorlijk effect had op de treindienst, want de s3500 was er tussen Eindhoven en Schiphol uitgesmeten. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Er was een dier aangereden. Vermoedelijk een konijn. Daardoor was er bij de betreffende trein een luchtslang kapot gegaan waardoor het remsysteem niet goed meer werkte.
Bee schreef:Vanochtend een aanrijding bij 's-Hertogenbosch die een behoorlijk effect had op de treindienst, want de s3500 was er tussen Eindhoven en Schiphol uitgesmeten. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Komt door de verbouwing te Ht, en in Ut keren is door de verbouwing ook lastig.
Waarom zou dat in Utrecht lastig zijn, er is op dit moment slechts één spoor buiten dienst (spoor 2) en dat wordt redelijk binnen de buurtsporen opgevangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
vandaag kwam ik op 15:06 op Spijkenisse centrum dus net te laat voor de 115> Rozenburg,dus besloot ik de 101>hellevoetsluis te pakken van 5 min later en vanaf halfweg 2 de 105>Rozenburg te pakken. echter had de betreffende 105 een flinke vertraging en kwam de 115>Rozenburg van een kwartier later eerder op halfweg 2 aan dan de 105>rozenburg en heb ik dus mijn overstap voor jan l*l gemaakt.
De conductrice van trein t12744 begon haar omroep voor Alm al bij Almb. Qua overstapmogelijkheden werd alleen de eerste s4900 naar Ut omgeroepen, voor een groep reizigers in de trein naar Ut. Daarnaast werd ook nog de aankosmttijd van onze trein te Alm omgeroepen, maar andere overstapmogelijkheden ontbraken...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Zag om 15:35 op de A67 een Veolia Ambassador rijden ter hoogte van Lierop richting Venlo. Chauffeur haalde ook in bij een inhaalverbod op de A67. Tevens is op het busje van Taxi-U-Tax na 2 weken weer het uitgeprinte A4tje met Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg weer opgeplakt.
Laatst gewijzigd door Mr-W op do 03 okt 2013, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Op Utrecht een beetje rommelig op spoor 5/7 tussen 16:13 en 16:30.
De s3500 van 16:13 naar Schiphol had +10 en vertrok om 16:21 toch maar eens. Gezien de drukte had ik de s3100 van 16:27 maar afgewacht. Doordat het bord op spoor 5b altijd de eerstvolgende s3000 toont nog wat mensen naar spoor 7 verwezen. Om 16:25 kwam door spoor 7 een lege Fyra langsgereden, waarna om 16:27 toch eindelijk de s800 kwam aanrijden. Uiteindelijk is de s3100 om 16:30 als eerste vertrokken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.