Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 2017
Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 2017
Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 2017
DB Fernverkehr, German Rail's (DB) inter-city operating subsidiary, and the German state of Baden-Württemberg, have reached an agreement to introduce an hourly double-deck inter-city service on the Stuttgart - Zurich main line from December 2017.
The introduction of the new trains, which have capacity for 465 seated passengers, including 70 in first-class, will result in the withdrawal of the two-hourly regional service between Stuttgart and Siegen in order to free up paths. However, passengers will still be able to use local tickets on the inter-city trains to Siegen at no extra charge.
Bron en meer
DB Fernverkehr, German Rail's (DB) inter-city operating subsidiary, and the German state of Baden-Württemberg, have reached an agreement to introduce an hourly double-deck inter-city service on the Stuttgart - Zurich main line from December 2017.
The introduction of the new trains, which have capacity for 465 seated passengers, including 70 in first-class, will result in the withdrawal of the two-hourly regional service between Stuttgart and Siegen in order to free up paths. However, passengers will still be able to use local tickets on the inter-city trains to Siegen at no extra charge.
Bron en meer
Komt wel goed schatje.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Ongeveer dezelfde situatie als Bremen - Norddeich dus, alleen rijdt daar op dit moment de Dosto-IC nog niet omdat die nog niet geleverd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
@Bee
Heb je enig idee wanneer die Dosto-IC's nu eindelijk geleverd gaan worden? Want dat begint langzamerhand ook een beetje mañana mañana verhaal te worden.
Het gaat trouwens over Singen, niet over Siegen. Siegen ligt een stuk achter Keulen, een beetje uit de richting dus.
Heb je enig idee wanneer die Dosto-IC's nu eindelijk geleverd gaan worden? Want dat begint langzamerhand ook een beetje mañana mañana verhaal te worden.
Het gaat trouwens over Singen, niet over Siegen. Siegen ligt een stuk achter Keulen, een beetje uit de richting dus.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Het laatste nieuws (eind vorig jaar) was dat de eerste Dosto-IC's op z'n vroegste in de tweede helft van 2015 geleverd worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Waar die vertraging vandaan komt is mij ook een raadsel, ik heb er nooit een verklaring voor gezien. De eerste locomotieven die hiervoor benodigd zijn, zijn bovendien al geleverd en getest, het is een kwestie van combineren.
DB heeft wel op de kleintjes gelet bij de order, de locomotieven komen uit een gigabestelling van DB Schenker en de rijtuigen zijn in een raamcontract van DB Regio meegenomen.
DB heeft wel op de kleintjes gelet bij de order, de locomotieven komen uit een gigabestelling van DB Schenker en de rijtuigen zijn in een raamcontract van DB Regio meegenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Hmmm, ik moet bij die kleurstelling denken aan de dubbeldeks railbus van DB.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Als je vandaag rond 11.45 uur op het Centraal Station van Frankfurt am Main was, heb je de IC-Dosto kunnen zien. Aangezien ik denk dat ik van dit forum als enige in Ffm was, heb ik maar fotos gemaakt ;-)
De stoelen binnen (geen fatsoenlijke foto van) leken op die in de gerenoveerde IC-wagens, die ook wel in de Berlijn-IC zitten. Een eerste klas heb ik niet gezien - Of die heel slecht aangegeven is of dat die wagen gewoon nog ontbrak weet ik niet.
De stoelen binnen (geen fatsoenlijke foto van) leken op die in de gerenoveerde IC-wagens, die ook wel in de Berlijn-IC zitten. Een eerste klas heb ik niet gezien - Of die heel slecht aangegeven is of dat die wagen gewoon nog ontbrak weet ik niet.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Nice! Ziet er goed uit!
Komt wel goed schatje.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Dat met die dubbeldekkers begint nog erger te worden dan de Fyra.
Nu is het weer 2017 terwijl ze anderhalf jaar geleden al hadden moeten rijden.
Nu is het weer 2017 terwijl ze anderhalf jaar geleden al hadden moeten rijden.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Ze gaan in de loop van volgend jaar instromen op de IC Emden - Leipzig, later volgt dan de spoorlijn genoemd in de startpost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Een studiecollega heeft gisteren ook foto's gemaakt en die heeft ook een beetje wat van het interieur kunnen zien:
(Bron: http://www.twitter.com/Jeff_JLU)
(Bron: http://www.twitter.com/Jeff_JLU)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Ik ben al in de "DoIC" (Doppelstock InterCity) geweest, het zijn inderdaad dezelfde stoelen als die worden gebruikt in het ICmod-programma (IC Berlijn) en ICE-2. Prima qua comfort dus. :pos:
Verder voelde het meer aan als een RegionalExpress dan een intercity door de afwezigheid van een bistro en het wat lagere plafond.
Verder voelde het meer aan als een RegionalExpress dan een intercity door de afwezigheid van een bistro en het wat lagere plafond.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Waarom hebben de twindexxintercity's geen bistro ?
De stoelen zien er goed uit,hebben ze ook stopcontacten onder de stoelen ?
De stoelen zien er goed uit,hebben ze ook stopcontacten onder de stoelen ?
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Nee, ze hebben geen stopcontact onder de stoelen. Ter compensatie hebben ze stopcontacten in de zijwanden, gebaseerd op de foto van Baladid en op mijn eigen ervaring met typetechnisch gelijke modellen die voor regionaal verkeer worden ingezet rondom Magdeburg (Elbe-Saale-Bahn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
De Bistro zit er waarschijnlijk niet in omdat dit soort rijtuigen (Twindexx Vario) oorspronkelijk is ontworpen voor het Regionalverkehr waar geen restauratie in zit. Dat DB Fernverkehr heeft kunnen meeliften op deze order is mooi voor DBF, omdat ze op deze manier een aanbestedingsronde hebben kunnen vermijden. Door toch een bistro te eisen had men misschien niet meer kunnen meeliften op dat raamcontract?
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Zit er wel iets van een snackautomaat/drankjesautomaat in?
Re: Stuttgart - Zurich to get double-deck IC trains from 201
Die heb ik in ieder geval niet gezien bij de rijtuigen die vorig jaar op InnoTrans stonden. :N
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten